Готовність учителів до створення інклюзивного комп’ютерно зорієнтованого освітнього середовища початкової школи
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.192834Ключові слова:
освітнє середовище, інклюзивне освітнє комп’ютерно зорієнтоване середовище, інформаційно-комунікаційні технології, індивідуально-особистісні потребиАнотація
У статті проаналізовано особливості формування готовності фахівців до створення інклюзивного комп’ютерно зорієнтованого освітнього середовища.Виділено низку структурних компонентів, які виконують системоутворюючу роль: система базових і професійних цінностей майбутніх педагогів щодо інклюзивної освіти, практичний потенціал, ресурсне забезпечення корекційно-розвиткової діяльності та професійна майстерність у сфері інформаційно-комунікативних технологій та готовність до використання електронних освітніх ресурсів в освітньому процесі.
Методи дослідження: психолого-педагогічний експеримент, який передбачає якісний та кількісний аналіз результатів, спостереження, анкетування, співбесіда, метод моделювання, методи математичної статистики.
Мета дослідження передбачає обґрунтування структури та змісту інклюзивної освітньої комп’ютерно зорієнтованого середовища, що дозволить визначити пріоритетні напрямки та види діяльності в закладах загальної освіти, а також прослідкувати комплекс професійних компетентностей як результативно-цільову основу проектування спецкурсу в межах освітньої програми.
Дослідження процесу формування у майбутніх учителів умінь використовувати електронні освітні ресурсів в умовах інклюзивного середовища (працювати в команді, здійснюючи комплексний підхід до освіти дитини з особливими освітніми потребами, а також проводити діагностично-консультативну, проектно-педагогічну роботу) передбачало вивчення навчальної дисципліни.
Результати дослідження щодо підготовки майбутніх педагогів до діяльності в умовах інклюзивної освітньої комп’ютерно зорієнтованого середовища засвідчують, що здебільшого сформовані компетентності задовольняють потреби педагогів, однак залишаються певні аспекти, на яких педагогам слід зосереджувати увагу, зокрема це можливості інформаційно-комунікаційних технологій та їх застосування у роботі
Посилання
- Lorman, T., Deppeler, D., Kharvi, D. (2010). Inkliuzyvna osvita. Pidtrymka rozmaittia u klasi. Kyiv: SPD-FO I. S. Parashyn, 296.
- Kozak, M. Ya. (2015). Normatyvno-pravove zabezpechennia inkliuzyvnoi osvity v Ukraini. Imidzh suchasnoho pedahoha, 3, 40–43.
- Polikhronidi, A. (2016). Stvorennia inkliuzyvnoho osvitnoho seredovyshcha v suchasnykh navchalnykh zakladakh. Nauka i osvita, 6, 82–85.
- Kolupaieva, A. (2014). Inkliuzyvna osvita yak model sotsialnoho ustroiu. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia, 2, 7–18.
- Kosova, K. O. (2013). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v umovakh inkliuzyvnoho navchannia. Kyiv, 20.
- Wendelborg, C., Tossebro, J. (2011). Educational arrangements and social participation with peers amongst children with disabilities in regular schools. International Journal of Inclusive Education, 15 (5), 497–512. doi: http://doi.org/10.1080/13603110903131739
- Chupakhina, S. V.; Zdanevych, L. V., Myskov, N. M., Pisotska, L. S., Reipovska, O. D. (Eds.) (2019). Stvorennia inkliuzyvnoho osvitnoho seredovyshcha v suchasnii shkoli: hotovnist maibutnikh pedahohiv. Zbirnyk naukovo-metodychnykh prats. Ch. II. Khmelnytskyi: KhHPA, 198–204.
- Demchenko, I. I. (2013). Alhorytm kvaziprofesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv do roboty v umovakh inkliuzyvnoi osvity. Psykholoho-pedahohichni problemy silskoi shkoly, 45, 40–49.
- Inkliuzyvne osvitnie seredovyshche: [za materialamy ofits. Internet-predstavnytstva Prezydenta Ukrainy] (2017). Metodyst, 6, 4–6.
- Shevtsiv, Z. M. (2017). Vplyv zakonodavchoi bazy inkliuzyvnoi osvity na pidhotovku maibutnoho vchytelia do roboty v inkliuzyvnomu seredovyshchi zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladakh. Narodna osvita, 2 (32), 10–16.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Svitlana Chupakhina
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.