Використання віртуальної реальності і цифрових технологій для вивчення фольклору в закладах освіти України
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.193115Ключові слова:
взаємодія, синергія, віртуальна реальність, 3D Інтернет, інтерактивний квест, фольклор, анімалістична казкаАнотація
У даній статті описано явище використання віртуальної реальності з навчальною метою на прикладі синергії фольклористики та цифрових технологій. Не важко погодитися з думкою, що віртуальна реальність сьогодні постає, як ідеальне навчальне середовище. Концепція використання технологій віртуальної реальності для навчання і науки в повній мірі реалізована в програмно-апаратному комплексі Віртуальної реальності для освіти - VE 3D ieCenter. Завдяки цьому апаратному комплексу стає можливо використання засобів віртуальної реальності для вивчення учнями чи студентами фольклору. Аргументована доцільність використання 3D Інтернету, як засіб підвищення інтерактивності навчального процесу.
Прагнення вирватися за рамки двовимірного подання інформації привело до створення динамічних віртуальних технологій. На сьогоднішній день в освітніх та інформаційних технологіях для викладачів доступні нові перспективи у вигляді 3D інформації в мережі Інтернет. Із застосуванням технологій віртуальної і доповненої реальності учні середніх і вищих навчальних закладів зможуть взаємодіяти з предметами в віртуальному просторі або брати участь у важливих історичних подіях. Технології віртуальної і доповненої реальності слід застосовувати в сфері освіти у першу чергу через те, що освітня система повинна пристосовуватися до ускладнюючих процесів, моделей і теорій, а учням необхідно оперувати великою кількістю інформації і новими способами її подання.
Як приклад використання віртуальної реальності під час практичних занять з вивчення фольклору в статті було описано структуру інтерактивного квесту та семінару. Теоретичні результати дослідження, на нашу думку, можна використовувати як один із варіантів вирішення головної задачі програми «Освіта протягом усього життя», тобто зниження негативних наслідків трудової міграції, через задіяння спеціалістів у сфері програмування та культурної антропології, фольклористики, що мають попит у розвинутих країнах світу. За підтримки Міністерства освіти і науки України, меценатів – є цілком реальна можливість по створенню спеціалізованих наукових лабораторій при провідних вітчизняних університетах у галузі фольклору. Таким чином, створюються передумови щодо повернення на батьківщину висококваліфікованих працівників та забезпечення їх постійними робочими місцями
Посилання
- Tekhnolohii virtualnoi realnosti. Available at: https://www.it.ua/knowledge-base/technology-innovation/virtualnaja-realnost-vr
- Virtualnaia realnost. Available at: https://ru.wikipedia.org/wiki/Виртуальная_реальность
- Mairon Kriuger. Iskustvennaia realnost: proshloe i budusche. Available at: http://testlib.meta.ua/book/127801/read/
- Obrazovanie i nauka. Available at: http://ve-group.ru/3dvr-resheniya/obrazovanie-i-nauka/
- Lanovyk, M. B., Lanovyk, Z. B. Kultovo-animistychni (mifolohichni) kazky. Zvirynyi epos. Available at: http://www.info-library.com.ua/books-text-4166.html
- Lin, H., Wang, H. (2014). Avatar creation in virtual worlds: Behaviors and motivations. Computers in Human Behavior, 34, 213–218. doi: http://doi.org/10.1016/j.chb.2013.10.005
- Samoylova, E. (2014). Virtual World of Computer Games: Reality or Illusion? Procedia – Social and Behavioral Sciences, 149, 842–845. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.08.324
- VR-tekhnolohii yak metod i zasib navchannia. Available at: http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/download/444/392
- Plachynda, S. P. (1993). Slovnyk davnoukrainskoi mifolohii. Kyiv: Ukr. Pysmnyk, 63.
- Myloradovych, V. P. (1993). Ukrainska vidma: narysy z ukrainskoi demonolohii. Kyiv: Veselka, 72.
- Influence of literature and myth in videogames. Available at: http://www.ign.com/articles/2006/05/18/the-influence-of-literature-and-myth-in-videogames
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Oleksandr Pydiura
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.