Практичні аспекти використання моделі системи управління розвитком конкурентоспроможності закладу загальної середньої освіти
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.193192Ключові слова:
управління розвитком конкурентоспроможності ЗЗСО, факторно-критеріальна субмодель, об’єкт управління, критерії управлінняАнотація
У статті розглядається практичний аспект використання моделі системи управління розвитком конкурентоспроможності закладу загальної середньої освіти. Проаналізовано перспективи використання педагогічної кваліметрії, як структурного елементу управління конкурентоспроможністю закладу загальної середньої освіти, вказано на головні напрямки використання педагогічної кваліметрії та забезпечення нею конкурентоспроможності на внутрішньому і зовнішньому ринках освіти, дослідження стану і тенденцій розвитку освітнього процесу через факторно-критеріальну субмодель. Проаналізовано етапи педагогічного експерименту. Дано роз’яснення для дослідника на констатувальному, формувальному та контрольному етапах проведення експерименту.
Визначено такі об’єкти управління: освітній процес; маркетинг; фінансово-економічна діяльність; інноваційність системи управління та освітніх технологій; організаційна та корпоративна культури; стратегічно-управлінська складова; матеріально-технічна і технологічна забезпеченість освітнього процесу; конкурентоспроможність персоналу, на які потрібно спрямувати управлінські дії з забезпечення високого рівня конкурентоспроможності закладу загальної середньої освіти. Зазначено, що визначені об’єкти управління у своїй сукупності є певною інтегрованою якістю конкурентоспроможності закладу загальної середньої освіти.
Розроблено критерії елементів управління об’єктами управління, При визначенні вагомості даних критеріїв застосовано метод експертного визначення коефіцієнтів вагомості. Для розрахунку коефіцієнта вагомості конкурентоспроможності закладу загальної середньої освіти було проведено опитування серед експертів та обраховано середньозважений показник кожної з експертних груп з округленням до одиниці.
Сформовано характеристики чотирьох рівнів (високий, достатній, середній та низький) конкурентоспроможності закладу загальної середньої освіти на підставі факторно-критеріальної субмоделі, а також з допомогою поєднання кількісного і описового підходів
Посилання
- Monakhov, V. M. (2001). Pedagogicheskoe proektirovanie – sovremennii instrumentarii didakticheskikh issledovanii. Shkolnye tekhnologi, 5, 75–89.
- Riabova, Z. V., Yermolenko, A. B., Makhynia, T. A. et. al.; Oliinyk, V. V., Frekh, F. (Eds.) (2016). Proektnyi menedzhment dlia innovatsiinoho rozvytku osvitnikh orhanizatsii Ukrainy. Kyiv: KulturKontakt Avstriia, 118.
- Kyrychuk, V. O., Hontarovska, N. B., Prashko, O. V., Androsovych, K. A., Melnyk, M. Yu., Veselka, Yu. B.; Kyrychuk, V. O. (Ed.) (2014). Sotsialno-pedahohichne proektuvannia rozvytku obdarovanosti uchnia v systemi navchalno-vykhovnoho protsesu. Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny, 192.
- Khutorskoi, A. V. (2005). Tekhnologiia proektirovaniia kliuchevykh i predmetnykh kompetencii. Eidos. Available at: http://www.eidos.ru/journal/2005/1212.htm
- Klymenko, S. M., Omelianenko, T. V., Barabas, D. O., Dubrova, O. S., Vakulenko, A. V. (2008). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva. Kyiv: KNEU, 520.
- Maslov, V. I., Bodnar, O. S., Horash, K. V. (2012). Naukovi osnovy ta tekhnolohii kompetentnoho upravlinnia zahalnoosvitnim navchalnym zakladom. Ternopil: Krok, 320.
- Trethowan, D. (1991). Managing with Appraisal Achieving Quality Schools through Performance Management. London, 248.
- Iiyoshi, T., VijayKumar, M. S. (Eds.) (2008). Opening up education: the collective advancement of education through opentechnology, open content, and open knowledge. MIT Press, 477.
- Nychkalo, N. H., Molchanova, A. O., Klokar, N. I., Kyrychenko, M. O., Oliinyk, V. V., Otych, O. M. et. al.; Kyrychenko, M. O., Serheieva, L. M. (Eds.) (2018). Vidkryta osvita: innovatsiini tekhnolohii ta menedzhment. Kyiv: Vyd-vo In-tu obdar. dytyny NAPN Ukrainy, 440.
- Astratova, G. V. (Ed.) (2014). Kvalimetriia: metody kolichestvennogo ocenivaniia kachestva razlichnykh obektov. Surgut: RIO SurGPU, 160.
- Riabova, Z. V. (2004). Monitorynh rozvytku navchalnoi diialnosti uchniv 6-7 richnoho viku (upravlinskyi aspekt). Kyiv, 27.
- Litkevych, A. M. (2019). Modeliuvannia upravlinnia konkurentospromozhnistiu zakladu zahalnoi serednoi osvity. Teoriia ta metodyka upravlinnia osvitoiu, I (22). Available at: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_22/%D0%9Bi%D1%82%D0%BA%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87.pdf
- Panasenko, E. (2011). Zmist i struktura eksperymentu yak metodu naukovoho doslidzhennia u teorii ta praktytsi vitchyznianoi pedahohiky (1945–1991 rr.). Ridna shkola, 11, 28–35.
- Pedahohichnyi eksperyment (2008). Kirovohrad: Vydavnytstvo KOIPPO imeni Vasylia Sukhomlynskoho, 72.
- Puzikov, D. O. (2014). Kvalimetrychna faktorno-kryterialna model otsiniuvannia innovatsiinoho rozvytku zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu. Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky, 4 (25), 226–234.
- Hryhorash, V. V. (2014). Kvalimetrychnyi pidkhid do ekspertnoho otsiniuvannia navchalno-vykhovnoho protsesu. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 34 (87), 140–146.
- Dmytrenko, H. A., Anufriieva, O. L., Burlaienko, T. I., Medvid, V. V. (2016). Kvalimetriia v upravlinni: humanistychnyi kontekst. Zhytomyr: Vydavets O. O. Yevenok, 336.
- Bobrovskyi, M. V., Horbachov, S. I., Zaplotynska, O. O. (2019). Rekomendatsii do pobudovy vnutrishnoi systemy zabezpechennia yakosti osvity u zakladi zahalnoi serednoi osvity. Kyiv: Derzhavna sluzhba yakosti osvity, 240.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Alla Litkevych
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.