Інноваційна методична модель інструментальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в аспекті розвитку їх виконавської самостійності

Автор(и)

  • Vira Burnazova Бердянський державний педагогічний університет вул. Шмідта, 4, м. Бердянськ, Запорізька обл., Україна, 71100, Україна https://orcid.org/0000-0001-9678-8901

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.193401

Ключові слова:

виконавська самостійність, інноваційна методична модель, інструментальна підготовка, учителі музичного мистецтва

Анотація

Розглянуто розвиток виконавської самостійності майбутніх учителів музичного мистецтва як не вродженої, а набутої інтегральної властивості особистості, що сприяє високій результативності відтворення необхідної інформації на основі творчого втілення у процес інструментальної діяльності сформованої без допомоги ззовні оригінальної інтерпретаційної моделі музичних творів. Пропонується розроблена інноваційна методична модель інструментальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в чотирьохфазовому розвитку їх виконавської самостійності, що відзначається логічною послідовністю у формуванні й реалізації інтерпретаційної моделі музичних творів.

Перша фаза характеризується спрямуванням зусиль студентів на встановлення внутрішньої організації мотивів та потягів волі до усвідомлення спонукальних дій на отримання об’єктивної інформації щодо реальної оцінки сценічно-інтерпретаційної складності музичних творів у ході ознайомлення із загальними об’єктивними та суб’єктивно-творчими ознаками їх текстових та виконавських компонентів музичних творів.

Друга фаза передбачає активізацію прагнень студентів до надання пріоритетного значення процесуальній мотивації, яка сприяє максимальній заглибленості у процес усвідомлення музичної інформації, інтеграції та автоматизації ігрових рухів з метою конкретизації ознак інтерпретаційної моделі музичних творів.

У третій фазі пріоритетного значення набуває спонукання студентів до утримання привабливості установок під час репетиційної реалізації уявної інтерпретаційної моделі музичних творів, утримання привабливості установок і максимальної стійкості уваги на раніше запланованих об’єктивних та суб’єктивно-творчих ознаках текстових і виконавських компонентах музичних творів, а в четвертій – орієнтування на закріплення досягнутої виконавської самостійності емоціогенністю умов прилюдної реалізації створеної інтерпретаційної моделі музичних творів. Вона спрямовується на домінування таких форм активності, що забезпечують призупинення переорієнтації мотивів при їх зіткненні з перешкодами; на уникнення репрезентації старих небажаних мотиваційних утворень; на нівелювання дії екстринсивних мотивів завдяки спрямуванню уваги лише на інтринсивні.

Впровадження відповідної інноваційної методичної моделі в систему інструментальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, сприятиме вирішенню питань оптимізації напрямків професійної підготовки, стимулювання самозайнятості, що безперечно впливає на формування демотиваційних індикаторів щодо зменшення трудової міграції з України

Біографія автора

Vira Burnazova, Бердянський державний педагогічний університет вул. Шмідта, 4, м. Бердянськ, Запорізька обл., Україна, 71100

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра теорії і методики навчання мистецьких дисциплін

Посилання

  1. Cypin, G. M. (1984). Obuchenie igre na fortepiano. Moscow: Enlightenment, 173.
  2. Tsagarelli, Yu. A. (1989). Psihologiya muzyikalno-ispolnitelskoy deyatelnosti. Kazan, 425.
  3. Yunik, T. I. (1996). Udoskonalennia metodyky zapamiatovuvannia muzychnoho tekstu yak zasib rozvytku vykonavskoi maisternosti studentiv- pianistiv (na materiali pedvuziv). Kyiv, 238.
  4. Yunyk, D. G. (2009). Vykonavska nadiinist muzykantiv: zmist, struktura i metodyka formuvannia. Kyiv: DAKKKiM, 338.
  5. Elliottm, D. J. Musical Creativity (Comments to Praxial Music). Available at: http://www.davidelliottmusic.com/praxial-music-education/musical-creativity/
  6. Kotova, L. M. (2000). Emotsiina stiikist yak zasib formuvannia instrumentalno-vykonaskoi nadiinosti u studentiv muzychno-pedahohichnykh fakultetiv. Melitopol, 260.
  7. Shchapov, A. P. (1968). Nekotorye voprosy fortepiannoi tekhniki. Moscow: Music, 216.
  8. Burnazova, V. V. (2010). Metodychni zasady rozvytku vykonavskoi samostiinosti studentiv muzychno-pedahohichnykh fakultetiv u protsesi instrumentalnoi pidhotovky. Berdyansk, 235.
  9. Margulis, E. H. (2012). Musical Repetition Detection Across Multiple Exposures. Music Perception: An Interdisciplinary Journal, 29 (4), 377–385. doi: http://doi.org/10.1525/mp.2012.29.4.377
  10. Burnazova, V. V. (2012). Vykonavska samostiinist muzykantiv-instrumentalistiv: zmist, struktura i metodyka rozvytku. Berdyansk: Publisher of BSPU, 187.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-31

Як цитувати

Burnazova, V. (2020). Інноваційна методична модель інструментальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в аспекті розвитку їх виконавської самостійності. ScienceRise: Pedagogical Education, (1 (34), 8–12. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.193401

Номер

Розділ

Педагогічна освіта