Способи формування лідерського стилю життя молоді як передумова безперервної освіти

Автор(и)

  • Tatyana Kostieva Чорноморський державний університет імені Петра Могили вул. 68 Десантників, 10, м. Миколаїв, Україна, 54003, Україна https://orcid.org/0000-0002-6455-4382

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.193432

Ключові слова:

безперервна освіта, безпека країни, лідерські якості, людський капітал, самомотивація, саморозвиток

Анотація

У даній статті автор розглядає можливість мотивації особистості молодої людини до безперервної освіти через формування та розвиток лідерських якостей. Лідерські позиції молоді сприяють залученню людини до постійного оновлення знань та переробки великого масиву інформації, адже лідерство, так само як і професійні навички потребують постійного саморозвитку для сталості у стійкості своєї позиції та динамічності у практичному застосуванні означеної якості. Ми розглядаємо провідний механізм набуття лідерських якостей як передумову безперервності освіти молодої людини через призму психолого-педагогічних активних, креативних способів, кожен з яких якісно забезпечує відповідний щабель розвитку лідерства.

Автор акцентує увагу на неперервній освіті як способу збереження, розвитку і взаємозбагачення національних культур та загальнолюдських цінностей, а також як способу збереження трудових ресурсів та розвиток людського капіталу. Сьогодення України має багато проблем, частина з яких через безвідповідальність та байдужість громадян. Серед такої категорії громадян є значний відсоток молоді.

Розглядаються такі провідні способи формування та розвитку лідерства як: соціально-психологічний тренінг, створення хабів, застосування воркшопів, метод «Шість капелюх», «World cafe», обґрунтовується необхідність створення молодіжних шкіл інноваційного характеру - «Молодіжні школи соціальної активності», метод «Гамбургер», а також: e-learning, m-learning, u-learning, зміна робочих зон, перевернутий клас, автономна група, індивідуальна траєкторія.

Окрім цього, автор акцентує увагу на важливості створення сучасного громадського простору (платформи) для підвищення загального рівня освіченості та соціальної активності молоді відповідного регіону, на який спрямовано інноваційні технології формування та розвитку соціально активної позиції молоді відповідно до європейських стандартів через використання та поповнення людського капіталу.

У статті розглядається значення формування та розвитку талантів лідерства, враховуючи місцеві особливості розвитку регіону, категорії дітей, їх інтереси та наявність ресурсів для самореалізації наших дітей. Комплексність та систематичність взаємодії такого механізму дозволяє отримати практичний результат та забезпечити якісну передумову до самомотиваційного процесу безперервної освіти особистості.

За умов безперервності освітнього процесу збільшується реалізація трудового потенціалу, зростає можливість отримання нових знань, професійного досвіду та покращення кваліфікації, що в свою чергу зменшує міграційні процеси. А забезпечення безперервності освіти автор пропонує здійснювати через формування та розвиток лідерства

Біографія автора

Tatyana Kostieva, Чорноморський державний університет імені Петра Могили вул. 68 Десантників, 10, м. Миколаїв, Україна, 54003

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра соціальної роботи, управління і педагогіки

Посилання

  1. Biletsky, O. V. (2016). The Formation and Using of Human Capital in the Innovation Economy. Vinnytsia, 23. Available at: http://abstracts.donnu.edu.ua/article/view/1821/1854
  2. Davydov, P. H. (2010). Bezperervna osvita – vymohy chasu chy nova filosofiia osvitnoi diialnosti. Visnyk Donetskoho natsionalnoho universytetu ekonomiky i torhivli im. M. Tuhan Baranovskoho. Seriia «Humanitarni nauky», 2, 170–175.
  3. Kontseptsiia vprovadzhennia media-osvity v Ukraini. Instytut sotsialnoi ta politychnoi psykholohii Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy. Available at: https://ms.detector.media/mediaosvita/post/11048/2010-09-29-kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosviti-v-ukraini/
  4. Lozovetska, V. T. (2012). Do pytannia onovlennia profesiinoi osvity. Pedahohichna i psykholohichna nauky v Ukraini. Kyiv: Pedahohichna dumka, 134–142.
  5. Gritton, J. (2011). Leadership lessons from Pandora and beyond. Experiential Learning in Virtual Worlds: Opening an Undiscovered Country. Oxford: Inter-Disciplinary Press, 13.
  6. Jameson, J. (2006). Leadership in Post-Compulsory Education: Inspiring Leaders of the Future. David Fulton, Adult education, 218.
  7. Talanchuk, P. (2014). Navchannia protiahom zhyttia – sertsevyna suchasnoho osvitnoho protsesu. Available at: http://vnz.org.ua/statti/7038-navchannja-protjagom-zhyttja-sertsevyna-suchasnogo-osvitnogo-protsesu-petro-talanchuk
  8. Memorandum nepreryvnogo procesa obrazovaniia evropeiskogo soiuza (2006). Adukatar, 2 (8), 24–27. Available at: http://adukatar.net/wp-content/uploads/2009/12/Adu_8_Pages_24-27.pdf
  9. «Shist kapeliukhiv»: pryiom hra dlia rozvytku krytychnoho myslennia (2018). Available at: https://naurok.com.ua/post/shist-kapelyuhiv-priyom-gra-dlya-rozvitku-kritichnogo-mislennya
  10. Rizun, V. V. (Ed.) (2012). Mediaosvita ta mediahramotnist. Kyiv: Tsentr vilnoi presy, 352.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-31

Як цитувати

Kostieva, T. (2020). Способи формування лідерського стилю життя молоді як передумова безперервної освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (1 (34), 13–16. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.193432

Номер

Розділ

Педагогічна освіта