Лінгводидактичний аспект формування професійно орієнтованої лексичної компетентності студентів спеціальності «Правознавство»
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.195947Ключові слова:
лексична компетентність, лексичні навички, іншомовна лексика, професійно орієнтований текст, освіта протягом життяАнотація
У статті наголошується на тому, що сформована лексична компетентність передбачає оволодіння студентами значеннями лексичної одиниці, її написанням і вимовою, знанням граматичних форм слова, синонімів і антонімів і оволодінням правилами сполучуваності з іншими лексичними одиницями. Вправи є невід’ємною частиною формування та вдосконалення професійно орієнтованої лексичної компетентності. Вони використовуються на етапах формування та вдосконалення лексичних умінь і навичок.
Навчання іншомовної професійно орієнтованої лексики студентів юридичних факультетів побудовано на загально-дидактичних принципах (доступності; науковості; свідомості; активності; систематичності; послідовності і міцності засвоєння знань, умінь і навичок; наочності) і методичних принципах (стимулювання і мотивації позитивного ставлення до процесу навчання іноземної мови для спеціальних цілей; врахування індивідуальних особливостей студентів; професійної спрямованості навчання іншомовної лексики; обліку ступеня професійної підготовки студентів та відповідності змісту іншомовного лексичного матеріалу потребам майбутньої професійної діяльності); принципі системного засвоєння професійно орієнтованого лексичного матеріалу на основі комплексу некомунікативних і умовно-комунікативних вправ при взаємопов’язаному вдосконаленні навичок та умінь читання, усного та писемного мовлення за професійним спрямуванням, оскільки формування професійно орієнтованої лексичної компетентності має бути організовано за допомогою комплексу вправ, в якому реалізуються основні принципи і зміст навчання. Формування професійно орієнтованої лексичної компетентності впливає на вдосконалення і розвиток іншомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності в цілому. Від рівня сформованості лексичної компетентності залежить уміння читати і розуміти професійно орієнтовану літературу та здійснювати професійне спілкування.
Загалом, в контексті сучасного змісту освіти увага повинна приділятися, передусім, новим стандартам, основна ідея яких має базуватися на компетентнісному підході, що включатиме формування загальних компетентностей і потреби ринку праці. Зупинити відтік майбутніх чи практикуючих правознавців, – то це тільки якістю вищої освіти, яка невпинно зростає, яка спрямована на очікування ринку праці, та працює на випередження. Сьогодні мову необхідно вести про обов’язковість формування загальних компетентностей, готовність до тих викликів, які можуть з’явитися упродовж найближчого часу
Посилання
- Ryabtseva, O. M. (2016). Training of professionally oriented reading of engineering students. Perspektivy razvitiya lingvisticheskogo obrazovaniya v sovremennom obrazovatelnom prostranstve. Taganrog: YuFU, 88–94
- Kolesova, T. V. (2011). Formation of lexical skills in the process of teaching reading and listening by means of multimedia technologies. Bulletin of the Chelyabinsk State Pedagogical University, 3 (71 (1)), 71–76.
- Vepreva, T. B. (2011). Teaching foreign vocabulary to students of nonlinguistic specialties. Vestnik of Northern (Arctic) Federal University. Series: Humanities and social Sciences, 4, 126–130.
- Hamdamova, S. A. (2018). Difficulties in the formation of lexical skills in foreign language lessons. The achievements of science and education, 8 (30). Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/trudnosti-v-formirovanii-leksicheskih-navykov-na-urokah-inostrannogo-yazyka
- Gryaznova, M. A. (2012). Improvement of foreign language professional communicative competence of health workers in the context of continuing education: on a material of English language. Saint-Petersburg, 286.
- Yashina, E. V. (2014). The problems of teaching legal english to second language students of law at the academic and professional stage. Bulletin of the Saratov State Academy of Law, 5 (100), 233–238.
- Solomko, Z. K. (2018). The receptive lexical competence of professional foreign language communicative competence. Teaching science: realities and prospects, 60, 137–141.
- Caro, K., Mendinueta, N. R. (2017). Lexis, Lexical Competence and Lexical Knowledge: A Review. Journal of Language Teaching and Research, 8 (2), 205–2013. doi: http://doi.org/10.17507/jltr.0802.01
- Din, M., Ghani, M. (2018). Developing Lexical Competence Through Literature: A Study of Intermediate Students of Pakistan. International Journal of English Linguistics, 8 (4), 164–173. doi: http://doi.org/10.5539/ijel.v8n4p164
- Aleksandrov, K. V. (2010). Multimedia complex in teaching foreign language vocabulary: theoretical and practical aspects. Nizhny Novgorod: NGLU, 174.
- Bezborodova, S. A. (2016). Development of professional foreign language lexical competence of students of mountain specialities based on information and communication technologies: PhD thesis. Ekaterinburg, 251.
- Rozental, D. E. et. al. Dictionary of linguistic terms. Available at: https://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Linguist/DicTermin/index.php
- Díaz Frías, V. M. (2014). Working with Competences in the ESL/EFL Classroom. MEXTESOL Journal, 38 (2). Available at: https://mextesol.net/journal/index.php?page=journal&id_article=521 Last accessed: 01.12.2019
- Bulycheva, S. F. (2011). Foreign language in the aspect of developmental education. Alians nauk: uchenii – uchenomu.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Оlga Kosovych, Maryana Sokol
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.