Лінгводидактичний аспект формування професійно орієнтованої лексичної компетентності студентів спеціальності «Правознавство»

Автор(и)

  • Оlga Kosovych Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка вул. Максима Кривоноса, 2, м. Тернопіль, Україна, 46027, Україна https://orcid.org/0000-0002-1651-9769
  • Maryana Sokol Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка вул. Максима Кривоноса, 2, м. Тернопіль, Україна, 46027, Україна https://orcid.org/0000-0003-3876-026X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.195947

Ключові слова:

лексична компетентність, лексичні навички, іншомовна лексика, професійно орієнтований текст, освіта протягом життя

Анотація

У статті наголошується на тому, що сформована лексична компетентність передбачає оволодіння студентами значеннями лексичної одиниці, її написанням і вимовою, знанням граматичних форм слова, синонімів і антонімів і оволодінням правилами сполучуваності з іншими лексичними одиницями. Вправи є невід’ємною частиною формування та вдосконалення професійно орієнтованої лексичної компетентності. Вони використовуються на етапах формування та вдосконалення лексичних умінь і навичок.

Навчання іншомовної професійно орієнтованої лексики студентів юридичних факультетів побудовано на загально-дидактичних принципах (доступності; науковості; свідомості; активності; систематичності; послідовності і міцності засвоєння знань, умінь і навичок; наочності) і методичних принципах (стимулювання і мотивації позитивного ставлення до процесу навчання іноземної мови для спеціальних цілей; врахування індивідуальних особливостей студентів; професійної спрямованості навчання іншомовної лексики; обліку ступеня професійної підготовки студентів та відповідності змісту іншомовного лексичного матеріалу потребам майбутньої професійної діяльності); принципі системного засвоєння професійно орієнтованого лексичного матеріалу на основі комплексу некомунікативних і умовно-комунікативних вправ при взаємопов’язаному вдосконаленні навичок та умінь читання, усного та писемного мовлення за професійним спрямуванням, оскільки формування професійно орієнтованої лексичної компетентності має бути організовано за допомогою комплексу вправ, в якому реалізуються основні принципи і зміст навчання. Формування професійно орієнтованої лексичної компетентності впливає на вдосконалення і розвиток іншомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності в цілому. Від рівня сформованості лексичної компетентності залежить уміння читати і розуміти професійно орієнтовану літературу та здійснювати професійне спілкування.

Загалом, в контексті сучасного змісту освіти увага повинна приділятися, передусім, новим стандартам, основна ідея яких має базуватися на компетентнісному підході, що включатиме формування загальних компетентностей і потреби ринку праці. Зупинити відтік майбутніх чи практикуючих правознавців, – то це тільки якістю вищої освіти, яка невпинно зростає, яка спрямована на очікування ринку праці, та працює на випередження. Сьогодні мову необхідно вести про обов’язковість формування загальних компетентностей, готовність до тих викликів, які можуть з’явитися упродовж найближчого часу

Біографії авторів

Оlga Kosovych, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка вул. Максима Кривоноса, 2, м. Тернопіль, Україна, 46027

Доктор філологічних наук, професор

Кафедра романо-германської філології

Maryana Sokol, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка вул. Максима Кривоноса, 2, м. Тернопіль, Україна, 46027

Доктор педагогічних наук, доцент

Кафедра романо-германської філології

Посилання

  1. Ryabtseva, O. M. (2016). Training of professionally oriented reading of engineering students. Perspektivy razvitiya lingvisticheskogo obrazovaniya v sovremennom obrazovatelnom prostranstve. Taganrog: YuFU, 88–94
  2. Kolesova, T. V. (2011). Formation of lexical skills in the process of teaching reading and listening by means of multimedia technologies. Bulletin of the Chelyabinsk State Pedagogical University, 3 (71 (1)), 71–76.
  3. Vepreva, T. B. (2011). Teaching foreign vocabulary to students of nonlinguistic specialties. Vestnik of Northern (Arctic) Federal University. Series: Humanities and social Sciences, 4, 126–130.
  4. Hamdamova, S. A. (2018). Difficulties in the formation of lexical skills in foreign language lessons. The achievements of science and education, 8 (30). Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/trudnosti-v-formirovanii-leksicheskih-navykov-na-urokah-inostrannogo-yazyka
  5. Gryaznova, M. A. (2012). Improvement of foreign language professional communicative competence of health workers in the context of continuing education: on a material of English language. Saint-Petersburg, 286.
  6. Yashina, E. V. (2014). The problems of teaching legal english to second language students of law at the academic and professional stage. Bulletin of the Saratov State Academy of Law, 5 (100), 233–238.
  7. Solomko, Z. K. (2018). The receptive lexical competence of professional foreign language communicative competence. Teaching science: realities and prospects, 60, 137–141.
  8. Caro, K., Mendinueta, N. R. (2017). Lexis, Lexical Competence and Lexical Knowledge: A Review. Journal of Language Teaching and Research, 8 (2), 205–2013. doi: http://doi.org/10.17507/jltr.0802.01
  9. Din, M., Ghani, M. (2018). Developing Lexical Competence Through Literature: A Study of Intermediate Students of Pakistan. International Journal of English Linguistics, 8 (4), 164–173. doi: http://doi.org/10.5539/ijel.v8n4p164
  10. Aleksandrov, K. V. (2010). Multimedia complex in teaching foreign language vocabulary: theoretical and practical aspects. Nizhny Novgorod: NGLU, 174.
  11. Bezborodova, S. A. (2016). Development of professional foreign language lexical competence of students of mountain specialities based on information and communication technologies: PhD thesis. Ekaterinburg, 251.
  12. Rozental, D. E. et. al. Dictionary of linguistic terms. Available at: https://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Linguist/DicTermin/index.php
  13. Díaz Frías, V. M. (2014). Working with Competences in the ESL/EFL Classroom. MEXTESOL Journal, 38 (2). Available at: https://mextesol.net/journal/index.php?page=journal&id_article=521 Last accessed: 01.12.2019
  14. Bulycheva, S. F. (2011). Foreign language in the aspect of developmental education. Alians nauk: uchenii – uchenomu.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-31

Як цитувати

Kosovych О., & Sokol, M. (2020). Лінгводидактичний аспект формування професійно орієнтованої лексичної компетентності студентів спеціальності «Правознавство». ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (35), 4–7. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.195947

Номер

Розділ

Педагогічна освіта