Реформування освітньої системи України в контексті транскордонної інтеграції у світовий академічний простір

Автор(и)

  • Svitlana Tolochko Національний університет біоресурсів і природокористування України пр. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна, 03041, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.198241

Ключові слова:

світовий освітній простір, транскордонна інтеграція, реформування, викладачі, професійно-педагогічна, науково-методична компетентність

Анотація

У даній статті проаналізовано досвід формування світового освітнього простору в умовах транскордонної інтеграції. Розглянуто світову практику розв’язання освітніх проблем, виявлено сутнісні характеристики інтеграційних процесів для подальшої імплементації в освітній процес вітчизняної освітньої системи. Проаналізовано доповіді економічного форуму в Давосі, дослідження Міжнародної бізнес-школи INSEAD, Корнельського університету та Всесвітньої організації інтелектуальної власності, Римського клубу, звіт ООН «Індекси та показники людського розвитку», Світового освітнього форуму, неурядової організації Cambridge Assessment. Підтверджено, що реформування освітньої системи України в процесі інтеграції у світовий академічний простір відбувається завдяки розробці й упровадженні в освітньо-науковий процес вітчизняних закладів освіти законодавчо-нормативної документації. Охарактеризовано проміжні результати вітчизняного профільного міністерства щодо реформування освітньої системи України у світовий академічний простір: пріоритети на 2019 рік у діяльності з реформування освітньої системи України в контексті транскордонної інтеграції та поточні плани – «To do list» перемін,– які упровадять у сферах освіти науки та інноватики. Зазначено, що ці завдання актуалізують зростання професійно-педагогічної компетентності викладачів ЗВО та ЗППО. Так, Типова освітня програма організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти у профілі базових компетентностей тренерів і вчителів початкових класів включають такі: андрагогічну, професійно-педагогічну, соціально-громадянську, загальнокультурну, мовно-комунікативну, психолого-фасилітативну, підприємницьку та інформаційно-цифрову. Визначено, що здійснений аналіз актуалізував ще одну важливу компетентність викладача – науково-методичну,сформульовано її дефініцію в авторському баченні.

Досліджено проблеми кадрового забезпечення та трудової міграції в контексті сучасних глобалізаційних викликів і транскордонної інтеграції України у світовий академічний простір та надано рекомендації щодо їхнього вирішення

Біографія автора

Svitlana Tolochko, Національний університет біоресурсів і природокористування України пр. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна, 03041

Доктор педагогічних наук, доцент

Кафедра педагогіки

Посилання

  1. Ilnytskyi, D. O. (2016). Hlobalna konkurentsiia v naukovo-osvitnomu prostori: intelektualno-resursnyi vymir. Kyiv, 512.
  2. The Global Competitiveness Report 2017–2018. World Economic Forum. Available at: http://www.weforum.org
  3. Ukraina pidnialasia na 7 pozytsii u Hlobalnomu indeksi innovatsii. 2018. Available at: https://talks.happymonday.com.ua/ukraina-u-globalnomu-indeksi-innovacij/
  4. Human Development Indices and Indicators 2018 Statistical Update. 2018. Available at: http://hdr.undp.org/sites/default/files/2018_human_development_statistical_update.pdf
  5. The Global Innovation Index (2019). Available at: https://www.globalinnovationindex.org/home
  6. Von Weizsäcker, E. U., Wijkman, A. (2018). Come On! Capitalism, Short-termism. Population and the Destruction of the Planet. Springer, 220. doi: http://doi.org/10.1007/978-1-4939-7419-1
  7. The world’s largest gathering of education and skills ministers (2019). London. Available at: https://www.theewf.org/
  8. Kyselova, K. Try innovatsiini trendy, shcho robliat osvitu efektyvnoiu i dostupnoiu. Available at: https://osvitoria.media/opinions/3-innovatsijni-trendy-shho-roblyat-osvitu-efektyvnoyu-i-dostupnoyu/
  9. priorytetiv na 2019 rik vid MON. Available at: https://www.facebook.com/Osvita.org.ua/posts/2249660868399352/
  10. Reforma osvity: u MON rozpovily pro osnovni zminy. Available at: https://osvita.ua/news/66739/
  11. Tolochko, S. (2018). Structured system analysis of determination of modern key competences in the world. ScienceRise: Pedagogical Education, 5 (25), 36–42. doi: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.139110
  12. Tolochko, S. (2018). Analysis of European Experience in solving modern problems in education and science. ScienceRise: Pedagogical Education, 6 (26), 9–15. doi: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.140642
  13. Tolochko, S. V. (2019). Teoretychni y metodychni zasady formuvannia naukovo-metodychnoi kompetentnosti vykladachiv u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity. Kyiv, 574.
  14. Tolochko, S. V. (2019). Kontseptsiia ta metodyka formuvannia naukovo-metodychnoi kompetentnosti vykladachiv u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity. Nizhyn: Vyd-vo NDU imeni Mykoly Hoholia, 376.
  15. Voitovska, O., Tolochko, S., Bordyug, N. (2018). Lifelong Learning in Modern Strategies of Sustainable Development. Studia warmińskie, 55, 343–353. doi: http://doi.org/10.31648/sw.3081
  16. Orazbayevaa, K. (2016). Professional Competence of Teachers in the Age of Globalization. International journal of environmental & science education, 11 (9), 2659–2672.
  17. Foulger, T. S., Graziano, K. J., Schmidt-Crawford, D. A., Slykhuis, D. A. (2017). Teacher Educator Technology Competencies. Journal of Technology and Teacher Education, 25 (4), 413–448.
  18. Harits, M., Sujadi, I., Slamet, I. (2019). Technological, pedagogical, and content knowledge math teachers: to develop 21st century skills students. Journal of Physics: Conference Series, 1321, 032011. doi: http://doi.org/10.1088/1742-6596/1321/3/032011
  19. Ouh, E. L., Irawan, Y. (2019). Applying case-based learning for a postgraduate software architecture course. Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE, 457–463.
  20. Wagner, C., Kawulich, B., Garner, M. (2019). A Mixed Research Synthesis of Literature on Teaching Qualitative Research Methods. SAGE Open, 9 (3). doi: http://doi.org/10.1177/2158244019861488
  21. Rivilla, A. M., Ruiz-Cabezas, A., Navío, E. P., Medina Domínguez, M. C. (2019). Diagnosis of a teacher training programme in competencies for the first year of university. Aula Abierta, 48 (2), 239–249. doi: http://doi.org/10.17811/rifie.48.2.2019.239-250

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-31

Як цитувати

Tolochko, S. (2020). Реформування освітньої системи України в контексті транскордонної інтеграції у світовий академічний простір. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (35), 8–13. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.198241

Номер

Розділ

Педагогічна освіта