Реформування освітньої системи України в контексті транскордонної інтеграції у світовий академічний простір
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.198241Ключові слова:
світовий освітній простір, транскордонна інтеграція, реформування, викладачі, професійно-педагогічна, науково-методична компетентністьАнотація
У даній статті проаналізовано досвід формування світового освітнього простору в умовах транскордонної інтеграції. Розглянуто світову практику розв’язання освітніх проблем, виявлено сутнісні характеристики інтеграційних процесів для подальшої імплементації в освітній процес вітчизняної освітньої системи. Проаналізовано доповіді економічного форуму в Давосі, дослідження Міжнародної бізнес-школи INSEAD, Корнельського університету та Всесвітньої організації інтелектуальної власності, Римського клубу, звіт ООН «Індекси та показники людського розвитку», Світового освітнього форуму, неурядової організації Cambridge Assessment. Підтверджено, що реформування освітньої системи України в процесі інтеграції у світовий академічний простір відбувається завдяки розробці й упровадженні в освітньо-науковий процес вітчизняних закладів освіти законодавчо-нормативної документації. Охарактеризовано проміжні результати вітчизняного профільного міністерства щодо реформування освітньої системи України у світовий академічний простір: пріоритети на 2019 рік у діяльності з реформування освітньої системи України в контексті транскордонної інтеграції та поточні плани – «To do list» перемін,– які упровадять у сферах освіти науки та інноватики. Зазначено, що ці завдання актуалізують зростання професійно-педагогічної компетентності викладачів ЗВО та ЗППО. Так, Типова освітня програма організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти у профілі базових компетентностей тренерів і вчителів початкових класів включають такі: андрагогічну, професійно-педагогічну, соціально-громадянську, загальнокультурну, мовно-комунікативну, психолого-фасилітативну, підприємницьку та інформаційно-цифрову. Визначено, що здійснений аналіз актуалізував ще одну важливу компетентність викладача – науково-методичну,сформульовано її дефініцію в авторському баченні.
Досліджено проблеми кадрового забезпечення та трудової міграції в контексті сучасних глобалізаційних викликів і транскордонної інтеграції України у світовий академічний простір та надано рекомендації щодо їхнього вирішення
Посилання
- Ilnytskyi, D. O. (2016). Hlobalna konkurentsiia v naukovo-osvitnomu prostori: intelektualno-resursnyi vymir. Kyiv, 512.
- The Global Competitiveness Report 2017–2018. World Economic Forum. Available at: http://www.weforum.org
- Ukraina pidnialasia na 7 pozytsii u Hlobalnomu indeksi innovatsii. 2018. Available at: https://talks.happymonday.com.ua/ukraina-u-globalnomu-indeksi-innovacij/
- Human Development Indices and Indicators 2018 Statistical Update. 2018. Available at: http://hdr.undp.org/sites/default/files/2018_human_development_statistical_update.pdf
- The Global Innovation Index (2019). Available at: https://www.globalinnovationindex.org/home
- Von Weizsäcker, E. U., Wijkman, A. (2018). Come On! Capitalism, Short-termism. Population and the Destruction of the Planet. Springer, 220. doi: http://doi.org/10.1007/978-1-4939-7419-1
- The world’s largest gathering of education and skills ministers (2019). London. Available at: https://www.theewf.org/
- Kyselova, K. Try innovatsiini trendy, shcho robliat osvitu efektyvnoiu i dostupnoiu. Available at: https://osvitoria.media/opinions/3-innovatsijni-trendy-shho-roblyat-osvitu-efektyvnoyu-i-dostupnoyu/
- priorytetiv na 2019 rik vid MON. Available at: https://www.facebook.com/Osvita.org.ua/posts/2249660868399352/
- Reforma osvity: u MON rozpovily pro osnovni zminy. Available at: https://osvita.ua/news/66739/
- Tolochko, S. (2018). Structured system analysis of determination of modern key competences in the world. ScienceRise: Pedagogical Education, 5 (25), 36–42. doi: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.139110
- Tolochko, S. (2018). Analysis of European Experience in solving modern problems in education and science. ScienceRise: Pedagogical Education, 6 (26), 9–15. doi: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.140642
- Tolochko, S. V. (2019). Teoretychni y metodychni zasady formuvannia naukovo-metodychnoi kompetentnosti vykladachiv u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity. Kyiv, 574.
- Tolochko, S. V. (2019). Kontseptsiia ta metodyka formuvannia naukovo-metodychnoi kompetentnosti vykladachiv u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity. Nizhyn: Vyd-vo NDU imeni Mykoly Hoholia, 376.
- Voitovska, O., Tolochko, S., Bordyug, N. (2018). Lifelong Learning in Modern Strategies of Sustainable Development. Studia warmińskie, 55, 343–353. doi: http://doi.org/10.31648/sw.3081
- Orazbayevaa, K. (2016). Professional Competence of Teachers in the Age of Globalization. International journal of environmental & science education, 11 (9), 2659–2672.
- Foulger, T. S., Graziano, K. J., Schmidt-Crawford, D. A., Slykhuis, D. A. (2017). Teacher Educator Technology Competencies. Journal of Technology and Teacher Education, 25 (4), 413–448.
- Harits, M., Sujadi, I., Slamet, I. (2019). Technological, pedagogical, and content knowledge math teachers: to develop 21st century skills students. Journal of Physics: Conference Series, 1321, 032011. doi: http://doi.org/10.1088/1742-6596/1321/3/032011
- Ouh, E. L., Irawan, Y. (2019). Applying case-based learning for a postgraduate software architecture course. Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE, 457–463.
- Wagner, C., Kawulich, B., Garner, M. (2019). A Mixed Research Synthesis of Literature on Teaching Qualitative Research Methods. SAGE Open, 9 (3). doi: http://doi.org/10.1177/2158244019861488
- Rivilla, A. M., Ruiz-Cabezas, A., Navío, E. P., Medina Domínguez, M. C. (2019). Diagnosis of a teacher training programme in competencies for the first year of university. Aula Abierta, 48 (2), 239–249. doi: http://doi.org/10.17811/rifie.48.2.2019.239-250
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Svitlana Tolochko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.