Сучасні особливості проведення лекцій з клінічної дисципліни для англомовних студентів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199114Ключові слова:
мультимедійна лекція, анкетування, студенти, англомовне навчання, якість освіти, пропедевтика педіатріїАнотація
Метою дослідження стало удосконалення сучасного лекційного контенту з клінічної дисципліни пропедевтики педіатрії для іноземних студентів з англійською мовою навчання. В ході дослідження використовували порівняльний аналіз, бібліографічний, описовий методи, проводили анонімне анкетування студентів. Виходячи з власного досвіду викладання дисципліни пропедевтика педіатрії, на кафедрі було створено англомовний лекційний контент для студентів-іноземців. В основі цього контенту - чітко структурована ретельно підготовлена мультимедійна лекція з налагодженим механізмом зворотного зв’язку з аудиторією та широким використанням ілюстративних матеріалів. З позицій студентоцентрованого підходу до навчання, підлягала ретельному вивченню точка зору студентів на якість лекцій та шляхи їх удосконалення. За даними анкетування, серед 185 опитаних студентів 84,9 % оцінили якість лекцій по п’ятибальній шкалі на «5» або «4», 13,5 % - на «3». Цікавими та корисними назвали лекції 90,8 % респондентів, проте 27,6 % опитаних студентів відповіли, що не вважають лекції необхідною формою навчання. Найчастіше опитані студенти висловлювали пропозиції збільшити кількість ілюстративного матеріалу, надати можливість користуватись презентаціями лекцій під час самостійної підготовки і дозволити вільне відвідування лекцій. З огляду на попередній позитивний досвід розміщення на сайті текстового варіанту лекцій, розміщення повного пакету мультимедійних лекцій, на сайті кафедри може виявитись корисним. Лекції є добре вивченою методичною формою занять, проте питання організації лекційного навчання залишаються актуальними. Результати анкетування студентів стосовно якості лекційного викладання на кафедрі свідчать про позитивну оцінку переважною більшістю респондентів. Шляхи удосконалення лекційного контенту полягають ретельному методичному і технічному забезпеченні лекційних занять, використанні інноваційних технологій. Доцільним є розміщення мультимедійних лекцій на сайті кафедри для самостійного опрацювання студентами
Посилання
- Ilchenko, S. I., Yaroshevskaya, T. V., Skryabina, E. V., Kramarenko, N. N. (2018). Analysis of the level of knowledge of pediatric propaedeutics, taught in junior courses among young doctors. ScienceRise: Pedagogical Education, 7 (27), 28–32. doi: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.153376
- Maksymenko, S. D., Filonenko, M. M. (2014). Pedahohika vyshchoi medychnoi osvity. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 288.
- Fitsula, M. M. (2014). Pedahohika vyshchoi shkoly. Kyiv: Akadem. vydav., 456.
- Lau, K. H. V., Fallar, R., Friedman, E. (2015). Characterizing the Effective Modern Medical School Lecture. Medical Science Educator, 25 (2), 107–112. doi: http://doi.org/10.1007/s40670-015-0102-1
- Chao, S. H., Brett, B., Wiecha, J. M., Norton, L. E., Levine, S. A. (2012). Use of an Online Curriculum to Teach Delirium to Fourth-Year Medical Students: A Comparison with Lecture Format. Journal of the American Geriatrics Society, 60 (7), 1328–1332. doi: http://doi.org/10.1111/j.1532-5415.2012.04035.x
- Billings-Gagliardi, S., Mazor, K. M. (2007). Student Decisions about Lecture Attendance: Do Electronic Course Materials Matter? Academic Medicine, 82, 73–76. doi: http://doi.org/10.1097/acm.0b013e31813e651e
- Wood, W. B., Tanner, K. D. (2012). The Role of the Lecturer as Tutor: Doing What Effective Tutors Do in a Large Lecture Class. CBE – Life Sciences Education, 11 (1), 3–9. doi: http://doi.org/10.1187/cbe.11-12-0110
- Bakhrushyn, V. (2018). Universytet i student. Available at: http://education-ua.org/ua/articles/1270-universitet-i-student
- Kramar, S. B., Nasarova, D. I., Zharikov, M. Yu. et. al. (2015). Role of lecture in the modern education system. European Applied Sciences, 4, 22–24.
- Lutze-Mann, L., Kumar, R. K. (2013). The formative assessment lecture: enhancing student engagement. Medical Education, 47 (5), 526–527. doi: http://doi.org/10.1111/medu.12162
- Krytska, H. A., Krytskyi, I. O., Zahrychuk, H. Ya., Krytskyi, T. I. (2017). Prospects and difficulties of the effective innovative technologies use for providing medical students professional training during clinical disciplines study. Medical Education, 2 (74), 33–36. doi: http://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7826
- Hai, L. A., Sukhin, Yu. V., Venher, V. F., Saied Muksen, Serdiuk, V. V. (2016). Suchasni metody vykladannia medychnykh dystsyplin u vyshchii shkoli. Medychna osvita, 1, 16–20.
- Labii, Y. A. (2018). The improvement of lecturing material methods for foreign students. Medical Education, 1, 18–21. doi: http://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.9574
- Iaremenko, O. B., Fedkov, D. L., Dobrianskyi, D. V., Dudka, P. F., Ilnytskyi, R. I., Tarchenko, I. P., Meliksetyan, A. V. (2018). Changing the format of lecture classes for new generation medical students. Medical Education, 4, 117–120. doi: http://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.8850
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Tatyana Yaroshevskaya
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.