Сучасні особливості проведення лекцій з клінічної дисципліни для англомовних студентів

Автор(и)

  • Tatyana Yaroshevskaya Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України» вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044, Україна https://orcid.org/0000-0002-7811-5698

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199114

Ключові слова:

мультимедійна лекція, анкетування, студенти, англомовне навчання, якість освіти, пропедевтика педіатрії

Анотація

Метою дослідження стало удосконалення сучасного лекційного контенту з клінічної дисципліни пропедевтики педіатрії для іноземних студентів з англійською мовою навчання. В ході дослідження використовували порівняльний аналіз, бібліографічний, описовий методи, проводили анонімне анкетування студентів. Виходячи з власного досвіду викладання дисципліни пропедевтика педіатрії, на кафедрі було створено англомовний лекційний контент для студентів-іноземців. В основі цього контенту - чітко структурована ретельно підготовлена мультимедійна лекція з налагодженим механізмом зворотного зв’язку з аудиторією та широким використанням ілюстративних матеріалів. З позицій студентоцентрованого підходу до навчання, підлягала ретельному вивченню точка зору студентів на якість лекцій та шляхи їх удосконалення. За даними анкетування, серед 185 опитаних студентів 84,9 % оцінили якість лекцій по п’ятибальній шкалі на «5» або «4», 13,5 % - на «3». Цікавими та корисними назвали лекції 90,8 % респондентів, проте 27,6 % опитаних студентів відповіли, що не вважають лекції необхідною формою навчання. Найчастіше опитані студенти висловлювали пропозиції збільшити кількість ілюстративного матеріалу, надати можливість користуватись презентаціями лекцій під час самостійної підготовки і дозволити вільне відвідування лекцій. З огляду на попередній позитивний досвід розміщення на сайті текстового варіанту лекцій, розміщення повного пакету мультимедійних лекцій, на сайті кафедри може виявитись корисним. Лекції є добре вивченою методичною формою занять, проте питання організації лекційного навчання залишаються актуальними. Результати анкетування студентів стосовно якості лекційного викладання на кафедрі свідчать про позитивну оцінку переважною більшістю респондентів. Шляхи удосконалення лекційного контенту полягають ретельному методичному і технічному забезпеченні лекційних занять, використанні інноваційних технологій. Доцільним є розміщення мультимедійних лекцій на сайті кафедри для самостійного опрацювання студентами

Біографія автора

Tatyana Yaroshevskaya, Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України» вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044

Кандидат медичних наук, доцент

Кафедра пропедевтики дитячих хвороб

Посилання

  1. Ilchenko, S. I., Yaroshevskaya, T. V., Skryabina, E. V., Kramarenko, N. N. (2018). Analysis of the level of knowledge of pediatric propaedeutics, taught in junior courses among young doctors. ScienceRise: Pedagogical Education, 7 (27), 28–32. doi: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.153376
  2. Maksymenko, S. D., Filonenko, M. M. (2014). Pedahohika vyshchoi medychnoi osvity. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 288.
  3. Fitsula, M. M. (2014). Pedahohika vyshchoi shkoly. Kyiv: Akadem. vydav., 456.
  4. Lau, K. H. V., Fallar, R., Friedman, E. (2015). Characterizing the Effective Modern Medical School Lecture. Medical Science Educator, 25 (2), 107–112. doi: http://doi.org/10.1007/s40670-015-0102-1
  5. Chao, S. H., Brett, B., Wiecha, J. M., Norton, L. E., Levine, S. A. (2012). Use of an Online Curriculum to Teach Delirium to Fourth-Year Medical Students: A Comparison with Lecture Format. Journal of the American Geriatrics Society, 60 (7), 1328–1332. doi: http://doi.org/10.1111/j.1532-5415.2012.04035.x
  6. Billings-Gagliardi, S., Mazor, K. M. (2007). Student Decisions about Lecture Attendance: Do Electronic Course Materials Matter? Academic Medicine, 82, 73–76. doi: http://doi.org/10.1097/acm.0b013e31813e651e
  7. Wood, W. B., Tanner, K. D. (2012). The Role of the Lecturer as Tutor: Doing What Effective Tutors Do in a Large Lecture Class. CBE – Life Sciences Education, 11 (1), 3–9. doi: http://doi.org/10.1187/cbe.11-12-0110
  8. Bakhrushyn, V. (2018). Universytet i student. Available at: http://education-ua.org/ua/articles/1270-universitet-i-student
  9. Kramar, S. B., Nasarova, D. I., Zharikov, M. Yu. et. al. (2015). Role of lecture in the modern education system. European Applied Sciences, 4, 22–24.
  10. Lutze-Mann, L., Kumar, R. K. (2013). The formative assessment lecture: enhancing student engagement. Medical Education, 47 (5), 526–527. doi: http://doi.org/10.1111/medu.12162
  11. Krytska, H. A., Krytskyi, I. O., Zahrychuk, H. Ya., Krytskyi, T. I. (2017). Prospects and difficulties of the effective innovative technologies use for providing medical students professional training during clinical disciplines study. Medical Education, 2 (74), 33–36. doi: http://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7826
  12. Hai, L. A., Sukhin, Yu. V., Venher, V. F., Saied Muksen, Serdiuk, V. V. (2016). Suchasni metody vykladannia medychnykh dystsyplin u vyshchii shkoli. Medychna osvita, 1, 16–20.
  13. Labii, Y. A. (2018). The improvement of lecturing material methods for foreign students. Medical Education, 1, 18–21. doi: http://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.9574
  14. Iaremenko, O. B., Fedkov, D. L., Dobrianskyi, D. V., Dudka, P. F., Ilnytskyi, R. I., Tarchenko, I. P., Meliksetyan, A. V. (2018). Changing the format of lecture classes for new generation medical students. Medical Education, 4, 117–120. doi: http://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.8850

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-31

Як цитувати

Yaroshevskaya, T. (2020). Сучасні особливості проведення лекцій з клінічної дисципліни для англомовних студентів. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (35), 37–41. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199114

Номер

Розділ

Педагогічна освіта