Особливості організації інклюзивної освіти у країнах Європи та України

Автор(и)

  • Mariya Berehova Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського вул. Нікольська, 24, м. Миколаїв, Україна, 54001, Україна https://orcid.org/0000-0003-4784-4465

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199146

Ключові слова:

інклюзивна освіта, інклюзивне навчання, корекційний педагог, дитина з особливими освітніми потребами. Скоротити. Необхідно 10 слів

Анотація

Надання необхідної корекційної допомоги дітям з особливими освітніми потребами – найважливіше завдання навчальних закладів у системі інклюзивної освіти в Україні та світі. У статті охарактеризовані особливості організації інклюзивної освіти в Україні та в інших країнах світу.  Проаналізовано основну літературу з проблеми та виявлено особливості організації інклюзивної освіти у дослідженнях науковців. На основі аналізу літератури, досліджено сутність поняття інклюзія. Проведено аналіз функціонуючих закладів інклюзивної освіти у світі та подано коротку характеристику особливостей організації інклюзивної освіти у світі. Охарактеризовано основні тенденції розвитку інклюзії та принципи її реалізації.Проаналізувавши результати досліджень і наукові позиції вчених, ми виділили основні тенденції розвитку інклюзивної освіти. Інклюзія як освітня концепція,яка постійно активно розвивається і є важливою для формування політики й стратегій, спрямованих на усунення причин і наслідків дискримінації, нерівності та виключення.

В основу інклюзивної освіти покладена концепція, яка виключає будь-яку дискримінацію учнів з особливостями розвитку і створює хороші умови для отримання якісної освіти, виховання та розвитку для таких дітей. Педагоги та вчені, які впроваджують основи інклюзивної освіти у сучасну школу визнають, що кожна дитина може повноцінно навчатися, а певні особливості людей з вадами психофізичного розвитку гідні поваги та мають бути джерелом навчально-виховної роботи для усіх учасників навчально-виховного процесу.

Інклюзивна освіта у світі розвивається дуже стрімко вже багато років, навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку відбувається відповідно до принципів, визначених науковцями. Для України інклюзивна освіта є педагогічної інновацією і в той же час вимогою не лише часу, а й з моменту ратифікації Конвенції ООН про права інвалідів – одним із міжнародних зобов`язань держави

Біографія автора

Mariya Berehova, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського вул. Нікольська, 24, м. Миколаїв, Україна, 54001

Кандидат педагогічних наук, викладач

Кафедра спеціальної освіти

Посилання

  1. Savinova, N. V. (2016). Problemy pidhotovky maibutnikh korektsiinykh pedahohiv do roboty v umovakh inkliuzyvnoho navchalnoho zakladu. Aktualni problemy korektsiinoi osvity. Available at: http://aqce.com.ua/download/publications/96/69.pdf/ Last accessed: 18.06.2018.
  2. Synov, V. M., Sheremet, M. K. (2015). Osnovni tendentsii modernizatsii pidhotovky korektsiinykh pedahohiv v umovakh reformuvannia osvitnoi haluzi. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 7, 390–396.
  3. Broderick, A., Mehta-Parekh, H., Reid, D. K. (2005). Differentiating Instruction for Disabled Students in Inclusive Classrooms. Theory Into Practice, 44 (3), 194–202. doi: http://doi.org/10.1207/s15430421tip4403_3
  4. Budnyk, O. B. (2014). Action-technological readiness of future primary school teacher for social and educational activity (based on the results of experimental study). Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, II (22 (11)), 6–10.
  5. Davydenko, H. (2015).Organization of resource center for inclusive high education. Creative thinking in the special education: Training Course MASHAV. Shfaim.
  6. Volonino, V., Zigmond, N. (2007). Promoting Research-Based Practices Through Inclusion? Theory Into Practice, 46 (4), 291–300. doi: http://doi.org/10.1080/00405840701593873
  7. Kolupaieva, A. A. (Ed.) (2012). Osnovy inkliuzyvnoi osvity. Kyiv: «A.S.K.», 308.
  8. Lohvin, T. V. (2018). Rol asystenta vchytelia u navchalno-vykhovnomu prostori dytyny z osoblyvymy osvitnimy potrebamy. Available at: https://naurok.com.ua/rol-asistenta-vchitelya-u-navchalno-vihovnomu-prostori-ditini-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-31824.html Last accessed: 17.03.2018
  9. Bilodid I. K. (Ed.) (1970–1980).Slovnyk ukrainskoi movy. Vol. 11. Kyiv: Naukova dumka, 678.
  10. Akademichnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy. Available at: http://sum.in.ua Last accessed: 15.11.2017
  11. Salamankskaia deklaratsiia i ramki deistvii po obrazovaniiu lits s osobymi potrebnostiami, priniatye Vsemirnoi konferentsiei po obrazovaniiu lits s osobymi potrebnistiami: dostup i kachestvo, Salamanka, Ispaniia, 7–10 iiunia 1994 goda (2000). Kyiv, 21.
  12. Martynchuk, O. V. (2018). Pidhotovka fakhivtsiv zi spetsialnoi osvity do profesiinoi diialnosti v inkliuzyvnomu osvitnomu seredovyshchi. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 430.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-31

Як цитувати

Berehova, M. (2020). Особливості організації інклюзивної освіти у країнах Європи та України. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (35), 33–36. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199146

Номер

Розділ

Педагогічна освіта