Особливості організації інклюзивної освіти у країнах Європи та України
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199146Ключові слова:
інклюзивна освіта, інклюзивне навчання, корекційний педагог, дитина з особливими освітніми потребами. Скоротити. Необхідно 10 слівАнотація
Надання необхідної корекційної допомоги дітям з особливими освітніми потребами – найважливіше завдання навчальних закладів у системі інклюзивної освіти в Україні та світі. У статті охарактеризовані особливості організації інклюзивної освіти в Україні та в інших країнах світу. Проаналізовано основну літературу з проблеми та виявлено особливості організації інклюзивної освіти у дослідженнях науковців. На основі аналізу літератури, досліджено сутність поняття інклюзія. Проведено аналіз функціонуючих закладів інклюзивної освіти у світі та подано коротку характеристику особливостей організації інклюзивної освіти у світі. Охарактеризовано основні тенденції розвитку інклюзії та принципи її реалізації.Проаналізувавши результати досліджень і наукові позиції вчених, ми виділили основні тенденції розвитку інклюзивної освіти. Інклюзія як освітня концепція,яка постійно активно розвивається і є важливою для формування політики й стратегій, спрямованих на усунення причин і наслідків дискримінації, нерівності та виключення.
В основу інклюзивної освіти покладена концепція, яка виключає будь-яку дискримінацію учнів з особливостями розвитку і створює хороші умови для отримання якісної освіти, виховання та розвитку для таких дітей. Педагоги та вчені, які впроваджують основи інклюзивної освіти у сучасну школу визнають, що кожна дитина може повноцінно навчатися, а певні особливості людей з вадами психофізичного розвитку гідні поваги та мають бути джерелом навчально-виховної роботи для усіх учасників навчально-виховного процесу.
Інклюзивна освіта у світі розвивається дуже стрімко вже багато років, навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку відбувається відповідно до принципів, визначених науковцями. Для України інклюзивна освіта є педагогічної інновацією і в той же час вимогою не лише часу, а й з моменту ратифікації Конвенції ООН про права інвалідів – одним із міжнародних зобов`язань держави
Посилання
- Savinova, N. V. (2016). Problemy pidhotovky maibutnikh korektsiinykh pedahohiv do roboty v umovakh inkliuzyvnoho navchalnoho zakladu. Aktualni problemy korektsiinoi osvity. Available at: http://aqce.com.ua/download/publications/96/69.pdf/ Last accessed: 18.06.2018.
- Synov, V. M., Sheremet, M. K. (2015). Osnovni tendentsii modernizatsii pidhotovky korektsiinykh pedahohiv v umovakh reformuvannia osvitnoi haluzi. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 7, 390–396.
- Broderick, A., Mehta-Parekh, H., Reid, D. K. (2005). Differentiating Instruction for Disabled Students in Inclusive Classrooms. Theory Into Practice, 44 (3), 194–202. doi: http://doi.org/10.1207/s15430421tip4403_3
- Budnyk, O. B. (2014). Action-technological readiness of future primary school teacher for social and educational activity (based on the results of experimental study). Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, II (22 (11)), 6–10.
- Davydenko, H. (2015).Organization of resource center for inclusive high education. Creative thinking in the special education: Training Course MASHAV. Shfaim.
- Volonino, V., Zigmond, N. (2007). Promoting Research-Based Practices Through Inclusion? Theory Into Practice, 46 (4), 291–300. doi: http://doi.org/10.1080/00405840701593873
- Kolupaieva, A. A. (Ed.) (2012). Osnovy inkliuzyvnoi osvity. Kyiv: «A.S.K.», 308.
- Lohvin, T. V. (2018). Rol asystenta vchytelia u navchalno-vykhovnomu prostori dytyny z osoblyvymy osvitnimy potrebamy. Available at: https://naurok.com.ua/rol-asistenta-vchitelya-u-navchalno-vihovnomu-prostori-ditini-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-31824.html Last accessed: 17.03.2018
- Bilodid I. K. (Ed.) (1970–1980).Slovnyk ukrainskoi movy. Vol. 11. Kyiv: Naukova dumka, 678.
- Akademichnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy. Available at: http://sum.in.ua Last accessed: 15.11.2017
- Salamankskaia deklaratsiia i ramki deistvii po obrazovaniiu lits s osobymi potrebnostiami, priniatye Vsemirnoi konferentsiei po obrazovaniiu lits s osobymi potrebnistiami: dostup i kachestvo, Salamanka, Ispaniia, 7–10 iiunia 1994 goda (2000). Kyiv, 21.
- Martynchuk, O. V. (2018). Pidhotovka fakhivtsiv zi spetsialnoi osvity do profesiinoi diialnosti v inkliuzyvnomu osvitnomu seredovyshchi. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 430.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Mariya Berehova
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.