Безперервна освіта як основа соціокультурної адаптації
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199287Ключові слова:
неперервна освіта, професійна мобільність, соціокультурна адаптація, самореалізація, соціалізація, людина, Homo HeuristicusАнотація
Актуальність дослідження обумовлена затребуваністю універсальних, евристичних над професійних умінь, що дозволяють людині бути успішною та конкурентоспроможною на сучасному ринку праці. Сьогодні важливим фактором успіху трансформацій є здатність до постійної адаптації., що це може бути можливим за умови якісного функціонування системи безперервної освіти. Тому ми розглядаємо зміст освіти, маючи на увазі комплекс спеціальним чином відібраних, соціально значущих та необхідних знань, умінь і навичок, засвоєння яких необхідне для формування особистості й активного включення її в життя суспільства. Метою нашого дослідження є визначення ролі соціокультурної адаптації в безперервній освіті людини з високою конкурентною спроможністю в умовах сучасного суспільства. Саме в цьому, в першу чергу, полягає цінність професійної мобільної людини.
У дослідженні представлені основні функції безперервної освіти та виокремлені три головних надпрофесійних вміння, що дозволяють людині бути успішною та конкурентоспроможною на сучасному ринку праці. Авторами описаний досвід ефективної співпраці з представниками різних соціономічних професій, потенційними роботодавцями, фахівцями, батьками, студентами, який дозволяє отримати не тільки практичні навички в обраній професії студентам, а й освоїти нові технології, знання професійних інструментів і методів, необхідних для інноваційної діяльності фахівців. Результатом успішного взаємозв'язку соціокультурної адаптації та соціалізації сучасної людини є готовність до постійного підвищення освітнього рівня, потреба в реалізації свого особистісного потенціалу, здатність самостійно здобувати нові знання та вміння. Найбільш значуще завдання безперервної освіти полягає в створенні умов для особистісного та професійного зростання людини, розвитку її креативних, творчих здібностей, професійної компетенції в умовах сучасного суспільства.
Запропоноване дослідження сприяє формуванню формуванню системи безперервної освіти, що орієнтується на безперервне відновлення і збереження вже наявних трудових ресурсів шляхом створення системи соціальних ліфтів, створення системи якісної безперервної освіти, що відповідає компетенціям сучасного розвиненого суспільства, розширення системи безкоштовної безперервної освіти, створення системи дистанційної безперервної освіти при обов'язковій стовідсотковій інтернетизації України на рівні 4G і вище, підвищення престижу вищої освіти та створення значно більшої кількості безкоштовних місць у УВО у кожному з регіонів України
Посилання
- Dave, R. (1973). Lifelong Education and School Curriculum. Hamburg, 14–25.
- Nychkalo, N. H.; Ziaziun, I. A. (Ed.) (2000). Neperervna profesiina osvita: problemy, poshuky, perspektyvy. Kyiv: Vipol, 636.
- Sysoieva, S. O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti. Kyiv: Milenium, 346.
- Andrushchenko, V., Huberskyi, L. (2012). Filosofiia yak teoriia ta metodolohiia rozvytku osvity. Filosofiia osvity: poshuk priorytetiv. Book 3. Kyiv: «MP Lesia», 568.
- Sandeep, M. S., Ravishankar, M. N. (2017). Sociocultural transitions and developmental impacts in the digital economy of impact sourcing. Information Systems Journal, 28 (3), 563–586. doi: http://doi.org/10.1111/isj.12149
- Tansley, C., Kirk, S. (2018). You were created – talent mobility in emerging markets. Thunderbird International Business Review, 60, 39–51. doi: http://doi.org/10.1002/tie.21887
- Borinshtein, Ye., Atamaniuk, Z., Ortynska, N. (2017). Education: Dialogical search and socio-cultural adaptation. Science and education, 12, 140–145.
- Binde, J. (2000). L'education au XX le siecle: l'education pour tous tout au long de la vie. Futuribles, 250, 5–21
- Pavlyk, N. P. (2016). Zmist poniattia neperervna osvita: proceedings. Aktualni problemy v systemi osvity: zahalnoosvitnii navchalnyi zaklad – douniversytetska pidhotovka – vyshchyi navchalnyi zaklad. Kyiv: NAU, 180–182. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/23616/1/%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B8%D0%BA_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%C2%A6%D1%8F_%D0%9D%D0%90%D0%A3.PDF
- Abeuova, D., Muratbekova‐Touron, M. (2019). Global talent management: Shaping the careers of internationally educated talents in developing markets. Thunderbird International Business Review, 61 (6), 843–856. doi: http://doi.org/10.1002/tie.22085
- Samorealizatsiia i smysl zhizni. Available at: https://amurmedia.ru/news/12.05.2015/samorealizaciya-i-smysl-zhizni.html (Last accessed: 24.03.2020)
- Borinshtein, Ye. R., Kisse, A. I., Orlenko, I. M. (2018). Sotsyokulturnaia adaptatsyia ynostrannoi molodezhy k ukraynskoi studencheskoi srede: antroposotsyohenetycheskyi kontekst. Hrani. Naukovo-teoretychnyi almanakh, 21 (12), 42–52.
- European Commission (EC) (2000). A Memorandum on Lifelong Learning. Commission Staff Working Paper. Brussels: European Commission. Available at: https://arhiv.acs.si/dokumenti/Memorandum_on_Lifelong_Learning.pdf Last accessed: 18.01.2020
- O'Connell, P. J. (1999). Adults in Learning: An International Comparison of Continuing Education and Training. Available at: https://www.semanticscholar.org/paper/Adults-in-Training%3A-An-International-Comparison-of-O'connell/b7423ae39f2d1da0aff502db684471694c5f63a2
- Koenig, D. (2016). The Year 2015 in Sociocultural Anthropology: Material Life and Emergent Cultures. American Anthropologist, 118 (2), 346–358. doi: http://doi.org/10.1111/aman.12530
- "Osvita protiahom zhyttia: svitovyi dosvid i ukrainska praktyka". Analitychna zapyska. Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen. Available at: http://old2.niss.gov.ua/articles/252/ Last accessed: 17.01.2020
- Kremen, V. H. (2005). Osvita i nauka v Ukraini – innovatsiini aspekty. Stratehiia. Realizatsiia. Rezultaty. Kyiv: Hramota, 448.
- Osvita doroslykh: bibliohrafichnyi pokazhchyk (2016). Kyiv: TOV «DKTs-Tsentr», 144.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Evgenij Borinshteyn, Irina Orlenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.