Безперервна освіта як основа соціокультурної адаптації

Автор(и)

  • Evgenij Borinshteyn Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна, 65020, Україна https://orcid.org/0000-0002-0323-4457
  • Irina Orlenko Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна, 65020, Україна https://orcid.org/0000-0002-6322-0217

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199287

Ключові слова:

неперервна освіта, професійна мобільність, соціокультурна адаптація, самореалізація, соціалізація, людина, Homo Heuristicus

Анотація

Актуальність дослідження обумовлена затребуваністю універсальних, евристичних над професійних умінь, що дозволяють людині бути успішною та конкурентоспроможною на сучасному ринку праці. Сьогодні важливим фактором успіху трансформацій є здатність до постійної адаптації., що це може бути можливим за умови якісного функціонування системи безперервної освіти. Тому ми розглядаємо зміст освіти, маючи на увазі комплекс спеціальним чином відібраних, соціально значущих та необхідних знань, умінь і навичок, засвоєння яких необхідне для формування особистості й активного включення її в життя суспільства. Метою нашого дослідження є визначення ролі соціокультурної адаптації в безперервній освіті людини з високою конкурентною спроможністю в умовах сучасного суспільства. Саме в цьому, в першу чергу, полягає цінність професійної мобільної людини.

У дослідженні представлені основні функції безперервної освіти та виокремлені три головних надпрофесійних вміння, що дозволяють людині бути успішною та конкурентоспроможною на сучасному ринку праці. Авторами описаний досвід ефективної співпраці з представниками різних соціономічних професій, потенційними роботодавцями, фахівцями, батьками, студентами, який дозволяє отримати не тільки практичні навички в обраній професії студентам, а й освоїти нові технології, знання професійних інструментів і методів, необхідних для інноваційної діяльності фахівців. Результатом успішного взаємозв'язку соціокультурної адаптації та соціалізації сучасної людини є готовність до постійного підвищення освітнього рівня, потреба в реалізації свого особистісного потенціалу, здатність самостійно здобувати нові знання та вміння. Найбільш значуще завдання безперервної освіти полягає в створенні умов для особистісного та професійного зростання людини, розвитку її креативних, творчих здібностей, професійної компетенції в умовах сучасного суспільства.

Запропоноване дослідження сприяє формуванню формуванню системи безперервної освіти, що орієнтується на безперервне відновлення і збереження вже наявних трудових ресурсів шляхом створення системи соціальних ліфтів, створення системи якісної безперервної освіти, що відповідає компетенціям сучасного розвиненого суспільства, розширення системи безкоштовної безперервної освіти, створення системи дистанційної безперервної освіти при обов'язковій стовідсотковій інтернетизації України на рівні 4G і вище, підвищення престижу вищої освіти та створення значно більшої кількості безкоштовних місць у УВО у кожному з регіонів України

Біографії авторів

Evgenij Borinshteyn, Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна, 65020

Доктор філософських наук, професор

Кафедрa філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності

Irina Orlenko, Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна, 65020

Аспірант

Кафедрa філософії, соціології та менеджменту социокультурної діяльності

Посилання

  1. Dave, R. (1973). Lifelong Education and School Curriculum. Hamburg, 14–25.
  2. Nychkalo, N. H.; Ziaziun, I. A. (Ed.) (2000). Neperervna profesiina osvita: problemy, poshuky, perspektyvy. Kyiv: Vipol, 636.
  3. Sysoieva, S. O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti. Kyiv: Milenium, 346.
  4. Andrushchenko, V., Huberskyi, L. (2012). Filosofiia yak teoriia ta metodolohiia rozvytku osvity. Filosofiia osvity: poshuk priorytetiv. Book 3. Kyiv: «MP Lesia», 568.
  5. Sandeep, M. S., Ravishankar, M. N. (2017). Sociocultural transitions and developmental impacts in the digital economy of impact sourcing. Information Systems Journal, 28 (3), 563–586. doi: http://doi.org/10.1111/isj.12149
  6. Tansley, C., Kirk, S. (2018). You were created – talent mobility in emerging markets. Thunderbird International Business Review, 60, 39–51. doi: http://doi.org/10.1002/tie.21887
  7. Borinshtein, Ye., Atamaniuk, Z., Ortynska, N. (2017). Education: Dialogical search and socio-cultural adaptation. Science and education, 12, 140–145.
  8. Binde, J. (2000). L'education au XX le siecle: l'education pour tous tout au long de la vie. Futuribles, 250, 5–21
  9. Pavlyk, N. P. (2016). Zmist poniattia neperervna osvita: proceedings. Aktualni problemy v systemi osvity: zahalnoosvitnii navchalnyi zaklad – douniversytetska pidhotovka – vyshchyi navchalnyi zaklad. Kyiv: NAU, 180–182. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/23616/1/%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B8%D0%BA_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%C2%A6%D1%8F_%D0%9D%D0%90%D0%A3.PDF
  10. Abeuova, D., Muratbekova‐Touron, M. (2019). Global talent management: Shaping the careers of internationally educated talents in developing markets. Thunderbird International Business Review, 61 (6), 843–856. doi: http://doi.org/10.1002/tie.22085
  11. Samorealizatsiia i smysl zhizni. Available at: https://amurmedia.ru/news/12.05.2015/samorealizaciya-i-smysl-zhizni.html (Last accessed: 24.03.2020)
  12. Borinshtein, Ye. R., Kisse, A. I., Orlenko, I. M. (2018). Sotsyokulturnaia adaptatsyia ynostrannoi molodezhy k ukraynskoi studencheskoi srede: antroposotsyohenetycheskyi kontekst. Hrani. Naukovo-teoretychnyi almanakh, 21 (12), 42–52.
  13. European Commission (EC) (2000). A Memorandum on Lifelong Learning. Commission Staff Working Paper. Brussels: European Commission. Available at: https://arhiv.acs.si/dokumenti/Memorandum_on_Lifelong_Learning.pdf Last accessed: 18.01.2020
  14. O'Connell, P. J. (1999). Adults in Learning: An International Comparison of Continuing Education and Training. Available at: https://www.semanticscholar.org/paper/Adults-in-Training%3A-An-International-Comparison-of-O'connell/b7423ae39f2d1da0aff502db684471694c5f63a2
  15. Koenig, D. (2016). The Year 2015 in Sociocultural Anthropology: Material Life and Emergent Cultures. American Anthropologist, 118 (2), 346–358. doi: http://doi.org/10.1111/aman.12530
  16. "Osvita protiahom zhyttia: svitovyi dosvid i ukrainska praktyka". Analitychna zapyska. Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen. Available at: http://old2.niss.gov.ua/articles/252/ Last accessed: 17.01.2020
  17. Kremen, V. H. (2005). Osvita i nauka v Ukraini – innovatsiini aspekty. Stratehiia. Realizatsiia. Rezultaty. Kyiv: Hramota, 448.
  18. Osvita doroslykh: bibliohrafichnyi pokazhchyk (2016). Kyiv: TOV «DKTs-Tsentr», 144.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-31

Як цитувати

Borinshteyn, E., & Orlenko, I. (2020). Безперервна освіта як основа соціокультурної адаптації. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (35), 21–26. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199287

Номер

Розділ

Педагогічна освіта