Особливості підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності

Автор(и)

  • Olga Kurilo Бердянський державний педагогічний університет вул. Шмідта, 4, м. Бердянськ, Запорізька обл., Україна, 71100, Україна https://orcid.org/0000-0002-8344-869X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199471

Ключові слова:

інженер-педагог, професійна підготовка, професійна освіта, творча професійна діяльність, харчова галузь

Анотація

У статті теоретично обґрунтовано особливості підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності та визначено шляхи вдосконалення цієї підготовки. Сучасними вимогами до інженерів-педагогів харчової галузі в області промисловості та освіти є сформованість готовності до творчої професійної діяльності, яка включає спроможність означених фахівців забезпечити зростаючі потреби споживача та виробництва; наявність належного рівня знань із дисциплін професійної та практичної підготовки, володіння професійно-практичними навичками, що в свою чергу стане вагомим підґрунтям для професійного вирішення конкретних виробничих ситуацій, які повсякденно виникають на підприємствах харчової індустрії та освітньому процесі.

Виявлено потенційні можливості освітніх програм спеціальності 015 Професійна освіта (Харчові технології) щодо забезпечення формування готовності майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі освітнього ступеня бакалавр до творчої професійної діяльності.

Визначено шляхи вдосконалення підготовки майбутніх інженерів-педагогів до творчої професійної діяльності. Зокрема, зорієнтованістю підготовки на оптимальну реалізацію творчого потенціалу майбутніх фахівців та створенням відповідних організаційно-педагогічних умов (активізація у здобувачів вищої освіти спонукальних мотивів до творчого самовираження у майбутній професійній діяльності; використання дидактичних можливостей дисциплін циклу професійної та практичної підготовки у досягненні очікуваних результатів творчого характеру; організація психолого-педагогічного супроводу здобувачів вищої освіти щодо формування складників готовності до творчої професійної діяльності).

Запропоноване дослідження дозволяє вирішувати питання проблем кадрів трудової міграції на рівні забезпечення якісної професійної освіти і навчання, зокрема у контексті посилення кадрового потенціалу харчової галузі щодо їхньої готовності швидко орієнтуватися у змінних умовах праці в області промисловості та освіти

Біографія автора

Olga Kurilo, Бердянський державний педагогічний університет вул. Шмідта, 4, м. Бердянськ, Запорізька обл., Україна, 71100

Аспірант

Кафедра професійної освіти, трудового навчання та технологій

Посилання

  1. On the Ratification of the Protocol on the Accession of Ukraine to the World Trade Organization (2008). Zakon Ukrainy No. 250-VI. 10.04.2008. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/250-17 Last accessed: 15.12.2019
  2. Lazarieva, T. A. (2014). Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh inzheneriv-tekhnolohiv kharchovoi haluzi do tvorchoi profesiinoi diialnosti. Kharkiv: Ukrainska inzhenerno-pedahohichna akademiia, 625.
  3. Zvit pro vykonannia uhody pro asotsiatsiiu mizh Ukrainoiu ta Yevropeiskym soiuzom (za 2019 rik). Available at: http://eu-ua.org/sites/default/files/inline/files/zvit_implementation-2019-4.pdf Last accessed: 15.03.2020
  4. Pro osvitu (2001). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2001. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 Last accessed: 14.03.2020
  5. On Higher Education (2014). Zakon Ukrainy No. 1556-VII. 01.07.2014. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 Last accessed: 14.03.2020
  6. Kontseptsiia rozvytku osvity Ukrainy na period 2015–2025 rokiv (2014). SDH «Osvita». Available at: http://education-ua.org/ru/draft-regulations/319-proekt-kontseptsiya-rozvitku-osviti-ukrajini-na-period-2015-2025-rokiv Last accessed: 14.03.2020
  7. Kontseptsiia rozvytku profesiinoi osvity i navchannia v Ukraini (2010–2020 rr.). Available at: http://tnkk.at.ua/proekt2010_2020.doc Last accessed: 14.03.2020
  8. Pro kontseptsiiu rozvytku pedahohichnoi osvity (2018). Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy No. 776. 16.07.2018. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti Last accessed: 14.03.2020
  9. Pro natsionalnu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku (2013). Ukaz Prezydenta Ukrainy No. 344/2013. 25.06.2013. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 Last accessed: 14.03.2020
  10. Pro stratehiiu staloho rozvytku «Ukraina – 2020» (2015). Ukaz Prezydenta Ukrainy No. 5/2015. 12.01.2015. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5/2015 Last accessed: 14.03.2020
  11. Ziaziun, I. A.; Nychkalo, N. H., Ziaziun, I. A., Leshchenko, M. P., Soldatenko, M. M. et. al. (Eds.) (2003). Filosofski zasady osvity: osvitni i vykhovni paradyhmy, osvitni tekhnolohii, dialektyka pedahohichnoi dii. Pedahohichna maisternist u zakladakh profesiinoi osvity. Kyiv: In-t pedahohiky ta psykholohii prof. osvity APN Ukrainy, 246.
  12. Ziaziun, I. A. (Ed.) (2008). Pedahohichna maisternist. Kyiv: SPF Bohdanova A. M., 376.
  13. Andrushchenko, V. P., Sysoieva, S. O., Huzii, N. V. et. al; Sysoieva, S. O., Huzii, N. V. (Eds.) (2005). Pedahohichna tvorchist: metodolohiia, teoriia, tekhnolohii. Kyiv: NPU im. M. P. Drahomanova, 183.
  14. Sysoieva, S. O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti. Kyiv: Milenium, 344.
  15. Auer, M. E., Dobrovska, D., Edwards, A. (2011). New pedagogic challenges in engineering education and the answer of IGIP. 2011 Frontiers in Education Conference (FIE). doi: http://doi.org/10.1109/fie.2011.6142845
  16. Briukhanova, N. O. (2011). Teoriia i metodyka proektuvannia systemy pedahohichnoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv. Luhansk, 42.
  17. Bryukhanova, N. O. (2013). System Integration of Activity-Based, Personality-Oriented, and Competence Approaches as a Design of Planning of System for Future Teacher-Engineers’ Pedagogical Training. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity, 38-39, 36–43. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2013_38-39_7 Last accessed: 10.01.2020
  18. Nychkalo, N. H. (2014). Rozvytok profesiinoi osvity v umovakh hlobalizatsiinykh ta intehratsiinykh protsesiv. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M.P. Drahomanova, 125.
  19. Guilford, J. P. (1986). Creative talents: Their nature, uses and development. Buffalo, New York: Bearly Limited, 139.
  20. Torrance, E. P.; Sternberg, R. J. (Ed.) (1988). The Nature of Creativity as Manifest in its Testing. The Nature of Creativity. Cambridge: Cambridge Univ. Press, 32–75.
  21. Borshchevskyi, P., Sychevskyi, M., Troian, V. (2003). Kharchova promyslovist Ukrainy: suchasni tendentsii ta perspektyvy rozvytku. Ekonomika Ukrainy, 8, 45–49.
  22. Sychevskyi, M. P. (2005). Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm rozvytku kharchovoi promyslovosti Ukrainy (teoriia, metodolohiia, praktyka). Kyiv, 468.
  23. Marshall, A. (1983). Principles of economics. London, 246. doi: http://doi.org/10.1007/978-1-349-15213-1
  24. Schultz, T. W. Reflections on Agricultural Production, Output and Supply // Journal of Farm Economics. 1956. Vol. 38, Issue 3. P. 748–762. doi: http://doi.org/10.2307/1234459
  25. Sen, A. Razvitie kak svoboda. Available at: http://library.khpg.org/index.php?id=1436785369 Last accessed: 13.03.2020
  26. Sen, A.; Aleskerova, F. G., Shzubina, A. N. (Eds.) (1996). Ob etike i ekonomik. Moscow: Nauka, 160. Available at: https://dahluniversitymanagementinstitute.files.wordpress.com/2017/10/shen.pdf Last accessed: 13.03.2020
  27. Volkova, N. V. (2016). Conditions of professional training of future engineers-teachers in the field of food technologies in the context of modern European integration processes. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problem, 46, 137–140.
  28. Doluda, A. V. (2013). Contradictions Training of Future Engineer of Food Industry in Teaching Design Food Enterprises. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity, 38-39, 219–225.
  29. Kovalenko, O. E., Briukhanova, N. O., Melnychenko, O. O. (2007). Teoretychni zasady profesiinoi pedahohichnoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv v konteksti pryiednannia Ukrainy do Bolonskoho protsesu. Kharkiv: UIPA, 162.
  30. Hura, S. O. (2004). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy adaptatsii maibutnikh inzheneriv-pedahohiv. Kharkiv, 20.
  31. Pro vnesennia zmin u dodatok do postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23.11.2011 r. No. 1341 «Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii» (2019). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 509. 12.06.2019. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011- %D0 %BF Last accessed: 15.01.2020
  32. Zakharchenko, V. M. et. al.; Kremenia, V. H. (Ed.) (2014). Rozroblennia osvitnikh prohram. Kyiv: DP «NVTs «Priorytety», 120.
  33. Dyman, T. M., Bonkovskyi, O. A., Vovkohon, A. H. (2017). Yevropeiskyi prostir vyshchoi osvity ta Bolonskyi protses. Odesa: NU «OMA», 106.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-31

Як цитувати

Kurilo, O. (2020). Особливості підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (35), 27–32. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199471

Номер

Розділ

Педагогічна освіта