Інтерактивні методи соціально-педагогічної роботи та ефективність їх використання в діяльності ЦСССДМ

Автор(и)

  • Yulya Zhurat Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича вул. Коцюбинського, 2, м. Чернівці, Україна, 58012, Україна https://orcid.org/0000-0003-3535-9817
  • Tetіana Ternavska Приватний вищий навчальний заклад «Кропивницький інститут державного та муніципального управління» вул. М. Левитського, 73, м. Кропивницький, Україна, 25026, Україна https://orcid.org/0000-0002-9464-3175
  • Halyna Fesun Чернівецький національний університету імені Юрія Федьковича вул. Коцюбинського, 2, м. Чернівці, Україна, 58012, Україна https://orcid.org/0000-0003-0083-2483
  • Tetiana Kanivets Чернівецький національний університету імені Юрія Федьковича вул. Коцюбинського, 2, м. Чернівці, Україна, 58012, Україна https://orcid.org/0000-0002-0709-8181

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199824

Ключові слова:

інтерактивні методи навчання, мозковий штурм, навчання, рольова гра, учасник навчального процесу

Анотація

В сучасних умовах виховання та розвитку дітей вважається, що доцільно замінити традиційну «накопичувальну» освіту на освіту «проблемно-визначальну», адже за таких умов учні займаються реальними проблемами, запозиченими з життя, мають змогу самостійно проаналізувати та вирішити життєві проблеми, а не лише отримати теоретичну інформацію від вчителя. З позиції соціальної роботи як науки, така практика є чудовою перспективою для майбутнього життя підростаючого покоління, так як вона формує самостійність та адекватну самоактуалізацію людини в суспільстві ще зі шкільних років.

Діючи самостійно, застосовуючи свої знання та навички на практиці, учні набувають певного соціально досвіду, вчаться створювати соціальні зв’язки, з’являється мотивація щодо планування свого життя, розуміння відповідальності за особистий добробут. У процесі інтерактивного навчання учні і вчитель перебувають у режимі бесіди, діалогу між собою, при цьому вони рівноправні. Така взаємодія передбачає домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою.

За умов проблемно-визначальної освіти навчання відбуватиметься набагато успішніше, якщо учні самостійно формулюватимуть завдання і, опираючись на власний життєвий досвід, виконуватимуть їх. Інтерактивні методи створюють комфортні умови для навчання, кожний учасник має змогу повірити у свої сили, зробити свій індивідуальний внесок у загальну справу та розвинути свої здібності. Існує можливість обмінятися знаннями, ідеями, способами діяльності. Завдяки ефективності проблемно-визначальної освіти формуються навички кооперації та співробітництва, відчуття роботи в команді, впевненість у власних силах

Біографії авторів

Yulya Zhurat, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича вул. Коцюбинського, 2, м. Чернівці, Україна, 58012

Кандидат педагогічних наук

Кафедра педагогіки та психології дошкільної освіти

Tetіana Ternavska, Приватний вищий навчальний заклад «Кропивницький інститут державного та муніципального управління» вул. М. Левитського, 73, м. Кропивницький, Україна, 25026

Кандидат педагогічних наук

Кафедра загальної підготовки та соціальної роботи

Halyna Fesun, Чернівецький національний університету імені Юрія Федьковича вул. Коцюбинського, 2, м. Чернівці, Україна, 58012

Кандидат політичних наук

Кафедра практичної психології

Tetiana Kanivets, Чернівецький національний університету імені Юрія Федьковича вул. Коцюбинського, 2, м. Чернівці, Україна, 58012

Кандидат психологічних наук

Кафедра практичної психології

Посилання

  1. Kyianytsia, Z. P., Petrochko, Zh. V. (2017). Sotsialna robota z vrazlyvymy simiamy ta ditmy. Kyiv: OBNOVA KOMPANI, 256.
  2. Andrushchenko, V. P., Bashkiriev, V. A., Lukashevych, M. P. (2002). Sotsialna robota: korotkyi entsyklopedychnyi slovnyk. Kyiv: DTsSSM, 536.
  3. Kapska, A. Y., Pesha, I. V., Mikheieva, O. Yu., Solianyk, M. H. (2015). Tekhnolohii sotsialno-pedahohichnoi roboty z simiamy. Kyiv: Vydavnychyi Dim «Slovo», 328.
  4. Bohdanova, I. M. (2000). Pedahohichna innovatyka. Odessa: TES, 148.
  5. Demchynskyi, O. V. (2017). Interaktyvni metody vykladannia. Kyiv: FOP, 64.
  6. Kabachenko, N. V. (2005). Zastosuvannia teorii rolei u suchasnii praktychnii sotsialnii roboti. Sotsialna pedahohika, 1 (9), 46–56.
  7. Hin, A. (2000). Bezkrovna ataka: Tekhnolohiia provedennia navchalnoho mozkovoho shturmu: tsikava i prosta forma navchalnoi diialnosti. Zavuch, 8, 7–11.
  8. Pometun, O., Pyrozhenko, L. V. (2004). Interaktyvni tekhnolohii navchannia. Kyiv: A.S.K., 192.
  9. Oliinyk, T. I. (1992). Rolova hra u navchanni anhliiskoi movy v 6–8 klasakh. Kyiv: Osvita, 128.
  10. Sahan, O. (2002). Interaktyvni metody navchannia yak zasib formuvannia navchalnykh umin molodshykh shkoliariv. Pochatkova shkola, 3, 14–18.
  11. Freire, P. (2003). Pedahohika pryhnoblenykh. Kyiv: Yunivers, 168.
  12. Passov, S. I. (1991). Komunikatyvnyi metod navchannia. Kyiv: Prosvita, 40.
  13. Metodyka «Modeli lektorskoho spilkuvannia» (za metodykoiu I. M. Yusupova). Ankety i testy dlia vchyteliv. Vseosvita. Available at: https://vseosvita.ua/library/anketi-i-testi-dla-vciteliv-61578.html
  14. Anketa dlia otsiniuvannia rivnia shkilnoi motyvatsii (za N. H. Luskanovoiu). Naukovo-metodychna literatura dlia pratsivnykiv shkil, DNZ ta batkiv. Vydavnycha hrupa «Osnova». Available at: http://osnova.com.ua/news/745

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-25

Як цитувати

Zhurat, Y., Ternavska, T., Fesun, H., & Kanivets, T. (2020). Інтерактивні методи соціально-педагогічної роботи та ефективність їх використання в діяльності ЦСССДМ. ScienceRise: Pedagogical Education, (3 (36), 42–46. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199824

Номер

Розділ

Педагогічна освіта