Інтерактивні методи соціально-педагогічної роботи та ефективність їх використання в діяльності ЦСССДМ
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199824Ключові слова:
інтерактивні методи навчання, мозковий штурм, навчання, рольова гра, учасник навчального процесуАнотація
В сучасних умовах виховання та розвитку дітей вважається, що доцільно замінити традиційну «накопичувальну» освіту на освіту «проблемно-визначальну», адже за таких умов учні займаються реальними проблемами, запозиченими з життя, мають змогу самостійно проаналізувати та вирішити життєві проблеми, а не лише отримати теоретичну інформацію від вчителя. З позиції соціальної роботи як науки, така практика є чудовою перспективою для майбутнього життя підростаючого покоління, так як вона формує самостійність та адекватну самоактуалізацію людини в суспільстві ще зі шкільних років.
Діючи самостійно, застосовуючи свої знання та навички на практиці, учні набувають певного соціально досвіду, вчаться створювати соціальні зв’язки, з’являється мотивація щодо планування свого життя, розуміння відповідальності за особистий добробут. У процесі інтерактивного навчання учні і вчитель перебувають у режимі бесіди, діалогу між собою, при цьому вони рівноправні. Така взаємодія передбачає домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою.
За умов проблемно-визначальної освіти навчання відбуватиметься набагато успішніше, якщо учні самостійно формулюватимуть завдання і, опираючись на власний життєвий досвід, виконуватимуть їх. Інтерактивні методи створюють комфортні умови для навчання, кожний учасник має змогу повірити у свої сили, зробити свій індивідуальний внесок у загальну справу та розвинути свої здібності. Існує можливість обмінятися знаннями, ідеями, способами діяльності. Завдяки ефективності проблемно-визначальної освіти формуються навички кооперації та співробітництва, відчуття роботи в команді, впевненість у власних силах
Посилання
- Kyianytsia, Z. P., Petrochko, Zh. V. (2017). Sotsialna robota z vrazlyvymy simiamy ta ditmy. Kyiv: OBNOVA KOMPANI, 256.
- Andrushchenko, V. P., Bashkiriev, V. A., Lukashevych, M. P. (2002). Sotsialna robota: korotkyi entsyklopedychnyi slovnyk. Kyiv: DTsSSM, 536.
- Kapska, A. Y., Pesha, I. V., Mikheieva, O. Yu., Solianyk, M. H. (2015). Tekhnolohii sotsialno-pedahohichnoi roboty z simiamy. Kyiv: Vydavnychyi Dim «Slovo», 328.
- Bohdanova, I. M. (2000). Pedahohichna innovatyka. Odessa: TES, 148.
- Demchynskyi, O. V. (2017). Interaktyvni metody vykladannia. Kyiv: FOP, 64.
- Kabachenko, N. V. (2005). Zastosuvannia teorii rolei u suchasnii praktychnii sotsialnii roboti. Sotsialna pedahohika, 1 (9), 46–56.
- Hin, A. (2000). Bezkrovna ataka: Tekhnolohiia provedennia navchalnoho mozkovoho shturmu: tsikava i prosta forma navchalnoi diialnosti. Zavuch, 8, 7–11.
- Pometun, O., Pyrozhenko, L. V. (2004). Interaktyvni tekhnolohii navchannia. Kyiv: A.S.K., 192.
- Oliinyk, T. I. (1992). Rolova hra u navchanni anhliiskoi movy v 6–8 klasakh. Kyiv: Osvita, 128.
- Sahan, O. (2002). Interaktyvni metody navchannia yak zasib formuvannia navchalnykh umin molodshykh shkoliariv. Pochatkova shkola, 3, 14–18.
- Freire, P. (2003). Pedahohika pryhnoblenykh. Kyiv: Yunivers, 168.
- Passov, S. I. (1991). Komunikatyvnyi metod navchannia. Kyiv: Prosvita, 40.
- Metodyka «Modeli lektorskoho spilkuvannia» (za metodykoiu I. M. Yusupova). Ankety i testy dlia vchyteliv. Vseosvita. Available at: https://vseosvita.ua/library/anketi-i-testi-dla-vciteliv-61578.html
- Anketa dlia otsiniuvannia rivnia shkilnoi motyvatsii (za N. H. Luskanovoiu). Naukovo-metodychna literatura dlia pratsivnykiv shkil, DNZ ta batkiv. Vydavnycha hrupa «Osnova». Available at: http://osnova.com.ua/news/745
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Yulya Zhurat, Tetіana Ternavska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.