Workshop як метод навчання майбутніх фахівців з техногенно-екологічної безпеки

Автор(и)

  • Natalia Bordiug Житомирський національний агроекологічний університет бул. Старий, 7, м. Житомир, Україна, 10008, Україна https://orcid.org/0000-0002-3489-4669
  • Anastasiia Rashchenko Житомирський національний агроекологічний університет бул. Старий, 7, м. Житомир, Україна, 10008, Україна https://orcid.org/0000-0002-7603-072X
  • Tetyana Les Житомирський національний агроекологічний університет бул. Старий, 7, м. Житомир, Україна, 10008, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.200263

Ключові слова:

workshop, інноваційні методи навчання, освітній процес, фахівців з техногенно-екологічної безпека

Анотація

Стаття містить результати наукових досліджень у сфері застосування workshop у навчанні майбутніх фахівців з техногенної та екологічної безпеки. Доведено актуальність методу у контексті підготовки компетентних та конкурентоспроможних на ринку праці України спеціалістів. У результаті дослідження виокремлено та охарактеризовано основні складові workshop як методу практично-орієнтованого навчання фахівців. Встановлено, що процес створення workshop з теми «Моніторинг надзвичайних ситуацій» має складатись з трьох підсистем: підготовчо-цільової, організаційно - методичної, аналітично - прогностичної. Наведено його основні методичні складові.

Розроблено workshop з теми «Моніторинг надзвичайних ситуацій» для майбутніх фахівців зі спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища». Метою якого є створення системи моніторингу надзвичайної ситуації на прикладі певного об’єкта та розробка можливих сценаріїв запобігання, попередження та ліквідації наслідків аварії. Доведено, що метод workshop забезпечить можливість застосування студентами попередньо набутих знань, вмінь і навичок з моніторингу навколишнього природного середовища та екологічної безпеки. Крім того, такий метод забезпечить аналізу студентами можливих сценаріїв виникнення небезпечних ситуацій на території певного регіону, створення ними системи кризового моніторингу за станом складових довкілля та розробки практичних рекомендацій щодо шляхів ліквідації аварії та її попередження у майбутньому. Визначено, що у ході проведення workshop, запрошені стейкхолдери мають можливість підібрати собі працівників. Доведено, що навчання фахівців з техногенно-екологічної безпеки з використанням workshop забезпечує формування компетентних та конкурентоспроможних працівників, готових працювати на конкретних вітчизняних роботодавців, кейси яких було опрацьовано під час занять, що в подальшому зупинить відтік фахівців з України

Біографії авторів

Natalia Bordiug, Житомирський національний агроекологічний університет бул. Старий, 7, м. Житомир, Україна, 10008

Доктор педагогічних наук, доцент

Кафедра екологічної безпеки та економіки природокористування

Anastasiia Rashchenko, Житомирський національний агроекологічний університет бул. Старий, 7, м. Житомир, Україна, 10008

Кандидат економічних наук

Кафедра екологічної безпеки та економіки природокористування

Tetyana Les, Житомирський національний агроекологічний університет бул. Старий, 7, м. Житомир, Україна, 10008

Кафедра іноземних мов

Посилання

  1. Subramanian, D. V., Kelly, P. (2018). Effects of introducing innovative teaching methods in engineering classes: A case study on classes in an Indian university. Computer Applications in Engineering Education, 27 (1), 183–193. doi: http://doi.org/10.1002/cae.22067
  2. Voitovska, O., Tolochko, S., Bordyug, N. (2018). Lifelong Learning in Modern Strategies of Sustainable Development. Studia warmińskie, 55, 343–352. doi: http://doi.org/10.31648/sw.3081
  3. Sivarajah, R. T., Curci, N. E., Johnson, E. M., Lam, D. L., Lee, J. T., Richardson, M. L. (2019). A Review of Innovative Teaching Methods. Academic Radiology, 26 (1), 101–113. doi: http://doi.org/10.1016/j.acra.2018.03.025
  4. Pearce, J. (2019). Teaching Science by Encouraging Innovation in Appropriate Technologies for Sustainable Development. Available at: https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02120521/
  5. Pometun, O., Pyrozhenko, L. (2002). Interaktyvni tekhnolohii navchannia: Teoriia, dosvid. Kyiv: A.P.N., 136.
  6. Sorochan, T. M., Skrypnyk, M. I. (2016). Tekhnolohii profesiinoho rozvytku pedahohiv: metodychnyi poradnyk. Kyiv, 231.
  7. Skrypnyk, M. I. (2013). Interaktyvni tekhnolohii v pisliadyplomnomu navchanni. Kyiv, 232.
  8. Maikovska, V., Yurko, I. (2019). Workshop as a tool of practical-based education and as a methodological and technological mean of entrepreneurial competence formation. Youth & market, 2 (169), 116–122. doi: http://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162832
  9. Pysareva O. «Workshop» kak novyi vyd effektyvnohoobuchenyia. Sovety professyonalnoho psykholoha. Available at: https://pisareva.by/workshop-kak-novyj-vid-effektivnogo-obucheniya/
  10. Bordiuh, N. S. (2019). Teoretychni i metodychni osnovy pidhotovky fakhivtsiv pryrodookhoronnoi haluzi do ekolohichnoho monitorynhu u systemi pisliadyplomnoi osvity. Kyiv, 472.
  11. Bordiuh, N. S. (2018). Strukturno-funktsionalna model formuvannia profesiinykh kompetentnostei iz monitorynhu dovkillia u fakhivtsiv ekolohichnoho spriamuvannia. Pedahohichni nauky, 1 (82), 95–99.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-25

Як цитувати

Bordiug, N., Rashchenko, A., & Les, T. (2020). Workshop як метод навчання майбутніх фахівців з техногенно-екологічної безпеки. ScienceRise: Pedagogical Education, (3 (36), 38–41. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.200263

Номер

Розділ

Педагогічна освіта