Workshop як метод навчання майбутніх фахівців з техногенно-екологічної безпеки
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.200263Ключові слова:
workshop, інноваційні методи навчання, освітній процес, фахівців з техногенно-екологічної безпекаАнотація
Стаття містить результати наукових досліджень у сфері застосування workshop у навчанні майбутніх фахівців з техногенної та екологічної безпеки. Доведено актуальність методу у контексті підготовки компетентних та конкурентоспроможних на ринку праці України спеціалістів. У результаті дослідження виокремлено та охарактеризовано основні складові workshop як методу практично-орієнтованого навчання фахівців. Встановлено, що процес створення workshop з теми «Моніторинг надзвичайних ситуацій» має складатись з трьох підсистем: підготовчо-цільової, організаційно - методичної, аналітично - прогностичної. Наведено його основні методичні складові.
Розроблено workshop з теми «Моніторинг надзвичайних ситуацій» для майбутніх фахівців зі спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища». Метою якого є створення системи моніторингу надзвичайної ситуації на прикладі певного об’єкта та розробка можливих сценаріїв запобігання, попередження та ліквідації наслідків аварії. Доведено, що метод workshop забезпечить можливість застосування студентами попередньо набутих знань, вмінь і навичок з моніторингу навколишнього природного середовища та екологічної безпеки. Крім того, такий метод забезпечить аналізу студентами можливих сценаріїв виникнення небезпечних ситуацій на території певного регіону, створення ними системи кризового моніторингу за станом складових довкілля та розробки практичних рекомендацій щодо шляхів ліквідації аварії та її попередження у майбутньому. Визначено, що у ході проведення workshop, запрошені стейкхолдери мають можливість підібрати собі працівників. Доведено, що навчання фахівців з техногенно-екологічної безпеки з використанням workshop забезпечує формування компетентних та конкурентоспроможних працівників, готових працювати на конкретних вітчизняних роботодавців, кейси яких було опрацьовано під час занять, що в подальшому зупинить відтік фахівців з України
Посилання
- Subramanian, D. V., Kelly, P. (2018). Effects of introducing innovative teaching methods in engineering classes: A case study on classes in an Indian university. Computer Applications in Engineering Education, 27 (1), 183–193. doi: http://doi.org/10.1002/cae.22067
- Voitovska, O., Tolochko, S., Bordyug, N. (2018). Lifelong Learning in Modern Strategies of Sustainable Development. Studia warmińskie, 55, 343–352. doi: http://doi.org/10.31648/sw.3081
- Sivarajah, R. T., Curci, N. E., Johnson, E. M., Lam, D. L., Lee, J. T., Richardson, M. L. (2019). A Review of Innovative Teaching Methods. Academic Radiology, 26 (1), 101–113. doi: http://doi.org/10.1016/j.acra.2018.03.025
- Pearce, J. (2019). Teaching Science by Encouraging Innovation in Appropriate Technologies for Sustainable Development. Available at: https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02120521/
- Pometun, O., Pyrozhenko, L. (2002). Interaktyvni tekhnolohii navchannia: Teoriia, dosvid. Kyiv: A.P.N., 136.
- Sorochan, T. M., Skrypnyk, M. I. (2016). Tekhnolohii profesiinoho rozvytku pedahohiv: metodychnyi poradnyk. Kyiv, 231.
- Skrypnyk, M. I. (2013). Interaktyvni tekhnolohii v pisliadyplomnomu navchanni. Kyiv, 232.
- Maikovska, V., Yurko, I. (2019). Workshop as a tool of practical-based education and as a methodological and technological mean of entrepreneurial competence formation. Youth & market, 2 (169), 116–122. doi: http://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162832
- Pysareva O. «Workshop» kak novyi vyd effektyvnohoobuchenyia. Sovety professyonalnoho psykholoha. Available at: https://pisareva.by/workshop-kak-novyj-vid-effektivnogo-obucheniya/
- Bordiuh, N. S. (2019). Teoretychni i metodychni osnovy pidhotovky fakhivtsiv pryrodookhoronnoi haluzi do ekolohichnoho monitorynhu u systemi pisliadyplomnoi osvity. Kyiv, 472.
- Bordiuh, N. S. (2018). Strukturno-funktsionalna model formuvannia profesiinykh kompetentnostei iz monitorynhu dovkillia u fakhivtsiv ekolohichnoho spriamuvannia. Pedahohichni nauky, 1 (82), 95–99.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Natalia Bordiug, Anastasiia Rashchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.