Експериментальна апробація методики змішаного навчання усного японського мовлення майбутніх філологів

Автор(и)

  • Oksana Asadchih Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 60, Київ, Україна, 01033, Україна https://orcid.org/0000-0002-1238-7180
  • Tetiana Dybska Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 60, Київ, Україна, 01033, Україна https://orcid.org/0000-0002-1233-0598

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.201683

Ключові слова:

моделі змішаного навчання, проведення експерименту, критерії оцінювання усного японського мовлення

Анотація

У дослідженні описуються сутнісні характеристики експериментального впровадження методики змішаного навчання усного японського мовлення майбутніх філологів, а також обґрунтовано адекватність методу експерименту для перевірки гіпотези дослідження. Зазначено особливості організації методичного експерименту, який мав на меті виявити, наскільки ефективними для навчання усного японського мовлення є обрані чотири основні моделі: «Face-to-Face Driver», що застосовувалася на заняттях зі студентами першого року навчання, «модель почергового розподілу форм роботи» для студентів другого року навчання, «модель зміни робочих зон» для майбутніх філологів третього року навчання і «модель перевернутої аудиторії», що використовувалася на четвертому курсі освітнього рівня «бакалавр»; а також три допоміжні моделі: «Flex» для роботи із студентами, що знаходяться на індивідуальному графіку або вимушені наздогнати певний матеріал, «Online Lab» для дистанційного навчання за особливих передумов і потреб курсу, а також «Self-Blend» для організації самостійної роботи студентів над додатковими курсами на етапі незалежного користувача. Експеримент тривав два роки і проводився на всіх yearах освітнього рівня «бакалавр» від першого до четвертого. У статті висвітлено організаційні і змістові аспекти експериментального навчання студентів із використанням верифікаційних можливостей експерименту в дослідницькій практиці формування усного японського мовлення у майбутніх філологів. Зазначаються також два варіанти авторської методики, що відрізняються між собою наявністю або відсутністю елементів мікронавчання (мікропошуку) під час очних занять, з яких перевагу було надано другому. В результаті експерименту було доведено, що обидва з цих варіантів методики показали себе як успішні, хоча наявність мікропошуку і не вплинула на рівень сформованості компетентностей в аудіюванні, монологічному та діалогічному мовленні

Біографії авторів

Oksana Asadchih, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 60, Київ, Україна, 01033

Доктор педагогічних наук, професор

Кафедра мов і літератур Далекого Сходу та Південно-Східної Азії Інституту філології

Tetiana Dybska, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 60, Київ, Україна, 01033

Кафедра мов і літератур Далекого Сходу та Південно-Східної Азії Інституту філології

Посилання

  1. Asadchykh, O. V., Filonova, V. O. (2018). Osnovy metodyky navchannia usnoho yaponskoho monolohichnoho movlennia na pochatkovomu rivni u vyshchii shkoli. Kyiv: Vydavnychyi dim Dmytra Buraho, 156.
  2. Holubets, V. V. (2003). Vykorystannia testovykh zavdan dlia navchannia studentiv movnykh spetsialnostei hramatychno pravylnoho yaponskoho movlennia. Kyiv, 252.
  3. Arakava, M. V. (2007). Formirovanie metodicheskoi kompetencii v obuchenii chteniyu na yaponskom yazyke u studentov starshih kursov pedagogicheskih vuzov: yaponskii yazyk kak vtoroi inostrannyi. Saint Petersburg, 24.
  4. Razdorskaya, N. V. (2007). Osobennosti obucheniya yaponskomu yazyku studentov-mezhdunarodnikov na osnove obshchestvenno-politicheskih tekstov. Moscow, 29.
  5. Avdeeva, E. S. (2009). Ispol'zovanie komiksov pri obuchenii yaponskomu yazyku studentov vtorogo kursa yazykovogo vuza. Moscow, 26.
  6. Ivanova, N. S. (2007). Kul'turovedcheskii podhod k obucheniyu studentov yazykovogo vuza yaponskomu yazyku kak vtoromu inostrannomu. Saint Petersburg, 26.
  7. Grunina, O. N. (2012). Metodika formirovaniya perevodcheskoi i informacionno-analiticheskoi kompetencii studentov v processe obucheniya yaponskomu yazyku s uchetom nacional'no-kul'turnoi specifiki nositelei yazyka. Moscow, 25.
  8. Gurvich, P. B. (1980). Teoriya i praktika eksperimenta v metodike prepodavaniya inostrannyh yazykov: speckurs. Vladimir: Izdatel'stvo Vladimirskogo pedagogicheskogo instituta im. P. I. Lebedeva-Polyanskogo, 104.
  9. Zabolotna, M. I. (2014). Metodyka navchannia audiiuvannia anhlomovnykh publitsystychnykh tekstiv starshoklasnykiv v umovakh profilnoho navchannia. Kyiv, 255.
  10. Fedorova, O. A. (2016). Formuvannia audytyvnykh umin inozemnykh slukhachiv pidhotovchoho viddilennia u protsesi navchannia ukrainskoi movy. Ivano-Frankivsk, 260.
  11. Druzhchenko, T. P. (2018). Metodyka dyferentsiiovanoho navchannia anhliiskoho usnoho monolohichnoho movlennia maibutnikh yurystiv. Kyiv, 268.
  12. Krysak, L. V. (2016). Metodyka navchannia maibutnikh likariv zahalnoi praktyky anhlomovnoho profesiino oriientovanoho dialohichnoho movlennia. Kyiv, 288.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-25

Як цитувати

Asadchih, O., & Dybska, T. (2020). Експериментальна апробація методики змішаного навчання усного японського мовлення майбутніх філологів. ScienceRise: Pedagogical Education, (3 (36), 58–61. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.201683

Номер

Розділ

Педагогічна освіта