Дополнительное образование как способ повышения квалификации у людей с профессиональным опытом
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.208526Ключові слова:
безперервна освіта, Національний фармацевтичний університет, «Перший на місці події», додаткова освіта, формальна освіта, компетентностіАнотація
В статті узагальнено досвід реалізації адаптивної функції безперервної освіти в контексті отримання додаткової освіти для співробітників Національної поліції на базі Національного фармацевтичного університету. В сучасних мінливих законодавчих та соціальних умовах, які потребують постійного підтримання високого професійного рівня, актуальними стають питання отримання додаткової освіти особами з певним професійним досвідом. Згідно Наказів Міністерства охороно здоров’я України Національний фармацевтичний університет увійшов в перелік з двадцяти двох закладів вищої освіти, що будуть виконувати Державне замовлення на підготовку та підвищення кваліфікації осіб, які не мають медичної освіти, але за своїми службовими обов’язками повинні надавати домедичну допомогу, а саме співробітників Національної поліції України. Для організації курсу «Перший на місці події» була проведена підготовка кадрового складу викладачів, забезпечено матеріально-технічну базу та розроблено індивідуальну навчальну програму курсу. Навчання складалось з подання теоретичного матеріалу у вигляді лекцій та відпрацювань практичних навичок із застосуванням наочних та симуляційних методів навчання. 92,5 % слухачів успішно закінчили навчання з середнім результатом 90,3 % під час тестового контролю та 78–91 % – під час складання практичних навичок та отримали сертифікат затвердженого зразка. Порівняння результатів вхідного та контрольного тестування показало зростання рівня знань з першої домедичної допомоги на 40–53 %. Таким чином, курс «Перший на місці події», організований в Національному фармацевтичному університеті, є яскравим прикладом реалізації адаптивної функції додаткової безперервної освіти та відповідає всім критеріям формальної освіти
Посилання
- Holovenkin, V. P. (2019). Pedahohika vyshchoi shkoly. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho, 290.
- Lengrand, P. (1975). An Introduction to Lifelong Education. Paris: UNESCO Press, 99.
- Ivanko, V. V., Morozova, S. M. (2018). European lifetime learning concept. Young Scientist, 4.3 (56.3), 33–36.
- Osvita protiahom zhyttia: svitovyi dosvid i ukrainska praktyka. Analitychna zapyska. Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen pry Prezydentovi Ukrainy. Available at: https://niss.gov.ua/doslidzhennya/gumanitarniy-rozvitok/osvita-protyagom-zhittya-svitoviy-dosvid-i-ukrainska-praktika Last accessed: 14.04.2020
- Honcharuk, A. (2012). Non‐formal adult education in the EU. Pedahohichni nauky, 54, 31–36.
- Presner, R. (2016). Forms of adult education in the system of postgraduate education. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 15, 408–413.
- Laal, M., Laal, A., Aliramaei, A. (2014). Continuing Education; Lifelong Learning. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 116, 4052–4056. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.889
- Neal, P. (2020). Raising the Standard of Living Тhrough Educating People in District 502. 2020 Honors Council of the Illinois Region. Available at: https://dc.cod.edu/hcir2020/1 Last accessed: 14.04.2020
- Salo, A. V. (2017). Continual education as a priority to improve the professional competence of specialists. Efektyvna ekonomika, 3. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5505
- Taimasov, Yu., Yevdokymov, V. (2017). Professional competence formation of the civil defense service specialists in the primary preparation system. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty, 48, 149–155.
- Kholodnyi, H. O. (2015). Peculiarities and Prospects of Continuing Training in the Staffing System of the Marketing Activities of Enterprises. Problemy ekonomiky, 2, 194–200.
- Luniachek, V. E. (2017). Professional development in education: tendencies in the context of globalization. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty, 49, 5–20. doi: http://doi.org/10.5281/zenodo.1290696
- Jansen in de Wal, J., van den Beemt, A., Martens, R. L., den Brok, P. J. (2018). The relationship between job demands, job resources and teachers’ professional learning: is it explained by self-determination theory? Studies in Continuing Education, 42 (1), 17–39. doi: http://doi.org/10.1080/0158037x.2018.1520697
- Saunders, J. (2019). A Study to Determine Barriers That Impact Adult Learner Academic Success. Portland. Available at: https://commons.cu-portland.edu/edudissertations/415 Last accessed: 14.04.2020
- Wesemann, L. (2020). First Aid First: Implementation and Evaluation of a Community-based First Aid Training Course. Medical Student Research Symposium. Detroit. Available at: https://digitalcommons.wayne.edu/som_srs/22 Last accessed: 14.04.2020
- Pro udoskonalennia pidhotovky z nadannia domedychnoi dopomohy osib, yaki ne maiut medychnoi osvity (2017). Nakaz MOZ Ukrainy No. 346. 29.03.2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0346282-17 Last accessed: 14.04.2020
- Obsiah pryiomu ta vypusku osib z nadannia domedychnoi dopomohy u 2018 rotsi (2018). Nakaz MOZ Ukrainy No. 1688. 14.09.2018. Available at: https://moz.gov.ua/article/ministry-mandates/nakaz-moz-ukraini-vid-14092018--1688-pro-derzhavne-zamovlennja-na-pidgotovku-ta-pidvischennja-kvalifikacii-osib-z-nadannja-domedichnoi-dopomogi-u-2018-roci Last accessed: 14.04.2020
- Highlights of the 2015 American Heart Association. Guidelines Update for CPR and ECC (2015). Dallas, 36. Available at: https://eccguidelines.heart.org/wp-content/uploads/2015/10/2015-AHA-Guidelines-Highlights-English.pdf Last accessed: 14.04.2020
- Pro zatverdzhennia poriadkiv nadannia domedychnoi dopomohy postrazhdalym bez svidomosti (2014). Nakaz MOZ Ukrainy No. 398. 16.06.2014. Available at: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0777-14/paran2#n2 Last accessed: 14.04.2020
- Münster, T., Stosch, C., Hindrichs, N., Franklin, J., Matthes, J. (2016). Peyton’s 4-Steps-Approach in comparison: Medium-term effects on learning external chest compression – a pilot study. GMS Journal for Medical Education, 33 (4), 1–25. Available at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5003127/pdf/JME-33-60 Last accessed: 14.04.2020
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Igor Kireyev, Natalia Zhabotynska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.