Дополнительное образование как способ повышения квалификации у людей с профессиональным опытом

Автор(и)

  • Igor Kireyev Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-5413-9273
  • Natalia Zhabotynska Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-3744-4927

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.208526

Ключові слова:

безперервна освіта, Національний фармацевтичний університет, «Перший на місці події», додаткова освіта, формальна освіта, компетентності

Анотація

В статті узагальнено досвід реалізації адаптивної функції безперервної освіти в контексті отримання додаткової освіти для співробітників Національної поліції на базі Національного фармацевтичного університету. В сучасних мінливих законодавчих та соціальних умовах, які потребують постійного підтримання високого професійного рівня, актуальними стають питання отримання додаткової освіти особами з певним професійним досвідом. Згідно Наказів Міністерства охороно здоров’я України Національний фармацевтичний університет увійшов в перелік з двадцяти двох закладів вищої освіти, що будуть виконувати Державне замовлення на підготовку та підвищення кваліфікації осіб, які не мають медичної освіти, але за своїми службовими обов’язками повинні надавати домедичну допомогу, а саме співробітників Національної поліції України. Для організації курсу «Перший на місці події» була проведена підготовка кадрового складу викладачів, забезпечено матеріально-технічну базу та розроблено індивідуальну навчальну програму курсу. Навчання складалось з подання теоретичного матеріалу у вигляді лекцій та відпрацювань практичних навичок із застосуванням наочних та симуляційних методів навчання. 92,5 % слухачів успішно закінчили навчання з середнім результатом 90,3 % під час тестового контролю та 78–91 % – під час складання практичних навичок та отримали сертифікат затвердженого зразка. Порівняння результатів вхідного та контрольного тестування показало зростання рівня знань з першої домедичної допомоги на 40–53 %. Таким чином, курс «Перший на місці події», організований в Національному фармацевтичному університеті, є яскравим прикладом реалізації адаптивної функції додаткової безперервної освіти та відповідає всім критеріям формальної освіти

Біографії авторів

Igor Kireyev, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра фармакотерапії

Natalia Zhabotynska, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат медичних наук, доцент

Кафедра фармакотерапії

Посилання

  1. Holovenkin, V. P. (2019). Pedahohika vyshchoi shkoly. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho, 290.
  2. Lengrand, P. (1975). An Introduction to Lifelong Education. Paris: UNESCO Press, 99.
  3. Ivanko, V. V., Morozova, S. M. (2018). European lifetime learning concept. Young Scientist, 4.3 (56.3), 33–36.
  4. Osvita protiahom zhyttia: svitovyi dosvid i ukrainska praktyka. Analitychna zapyska. Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen pry Prezydentovi Ukrainy. Available at: https://niss.gov.ua/doslidzhennya/gumanitarniy-rozvitok/osvita-protyagom-zhittya-svitoviy-dosvid-i-ukrainska-praktika Last accessed: 14.04.2020
  5. Honcharuk, A. (2012). Non‐formal adult education in the EU. Pedahohichni nauky, 54, 31–36.
  6. Presner, R. (2016). Forms of adult education in the system of postgraduate education. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 15, 408–413.
  7. Laal, M., Laal, A., Aliramaei, A. (2014). Continuing Education; Lifelong Learning. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 116, 4052–4056. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.889
  8. Neal, P. (2020). Raising the Standard of Living Тhrough Educating People in District 502. 2020 Honors Council of the Illinois Region. Available at: https://dc.cod.edu/hcir2020/1 Last accessed: 14.04.2020
  9. Salo, A. V. (2017). Continual education as a priority to improve the professional competence of specialists. Efektyvna ekonomika, 3. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5505
  10. Taimasov, Yu., Yevdokymov, V. (2017). Professional competence formation of the civil defense service specialists in the primary preparation system. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty, 48, 149–155.
  11. Kholodnyi, H. O. (2015). Peculiarities and Prospects of Continuing Training in the Staffing System of the Marketing Activities of Enterprises. Problemy ekonomiky, 2, 194–200.
  12. Luniachek, V. E. (2017). Professional development in education: tendencies in the context of globalization. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty, 49, 5–20. doi: http://doi.org/10.5281/zenodo.1290696
  13. Jansen in de Wal, J., van den Beemt, A., Martens, R. L., den Brok, P. J. (2018). The relationship between job demands, job resources and teachers’ professional learning: is it explained by self-determination theory? Studies in Continuing Education, 42 (1), 17–39. doi: http://doi.org/10.1080/0158037x.2018.1520697
  14. Saunders, J. (2019). A Study to Determine Barriers That Impact Adult Learner Academic Success. Portland. Available at: https://commons.cu-portland.edu/edudissertations/415 Last accessed: 14.04.2020
  15. Wesemann, L. (2020). First Aid First: Implementation and Evaluation of a Community-based First Aid Training Course. Medical Student Research Symposium. Detroit. Available at: https://digitalcommons.wayne.edu/som_srs/22 Last accessed: 14.04.2020
  16. Pro udoskonalennia pidhotovky z nadannia domedychnoi dopomohy osib, yaki ne maiut medychnoi osvity (2017). Nakaz MOZ Ukrainy No. 346. 29.03.2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0346282-17 Last accessed: 14.04.2020
  17. Obsiah pryiomu ta vypusku osib z nadannia domedychnoi dopomohy u 2018 rotsi (2018). Nakaz MOZ Ukrainy No. 1688. 14.09.2018. Available at: https://moz.gov.ua/article/ministry-mandates/nakaz-moz-ukraini-vid-14092018--1688-pro-derzhavne-zamovlennja-na-pidgotovku-ta-pidvischennja-kvalifikacii-osib-z-nadannja-domedichnoi-dopomogi-u-2018-roci Last accessed: 14.04.2020
  18. Highlights of the 2015 American Heart Association. Guidelines Update for CPR and ECC (2015). Dallas, 36. Available at: https://eccguidelines.heart.org/wp-content/uploads/2015/10/2015-AHA-Guidelines-Highlights-English.pdf Last accessed: 14.04.2020
  19. Pro zatverdzhennia poriadkiv nadannia domedychnoi dopomohy postrazhdalym bez svidomosti (2014). Nakaz MOZ Ukrainy No. 398. 16.06.2014. Available at: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0777-14/paran2#n2 Last accessed: 14.04.2020
  20. Münster, T., Stosch, C., Hindrichs, N., Franklin, J., Matthes, J. (2016). Peyton’s 4-Steps-Approach in comparison: Medium-term effects on learning external chest compression – a pilot study. GMS Journal for Medical Education, 33 (4), 1–25. Available at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5003127/pdf/JME-33-60 Last accessed: 14.04.2020

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-31

Як цитувати

Kireyev, I., & Zhabotynska, N. (2020). Дополнительное образование как способ повышения квалификации у людей с профессиональным опытом. ScienceRise: Pedagogical Education, (4 (37), 40–44. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.208526

Номер

Розділ

Педагогічна освіта