Інноваційні підходи до формування практичних навичок у студентів-медиків під час викладання основ дитячої пульмонології

Автор(и)

  • Svetlana Ilchenko ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України» вул. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044, Україна
  • Anastasiia Fialkovska Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України » вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044, Україна https://orcid.org/0000-0001-6004-8418

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.208604

Ключові слова:

викладання, студенти, практичні навички, дитяча пульмонологія.

Анотація

Підготовка майбутніх лікарів в умовах реформування системи охорони здоров’я України потребує впровадження в навчальний процес нових методик, інформаційно-комунікативних технологій, сучасних педагогічних та наукових інновацій відповідно до світових стандартів. Метою роботи було удосконалення навчального процесу на кафедрі пропедевтики педіатрії під час викладання студентам основ дитячої пульмонології. У статті описана етапність проведення практичних занять, викладена методика формування практичних навичок у студентів під час викладання дитячої пульмонології. З метою вдосконалення практичної підготовки студентів на кафедрі активно використовуються симуляційні методи, що дозволяють оволодівати технікою аускультації у дітей, диференціювати акустичні феномени при різних патологічних станах. Під час курації майбутні лікарі закріплюють практичні навички з обстеження хворого, узагальнюють отримані дані. Цифрова респіросонографія дозволяє проаналізувати, чи співпадають висновки студентів-дослідників щодо акустичної картини, отриманої під час прослуховування легенів за допомогою стетоскопів, з результатами комп’ютерного аналізу легеневих звуків. Як показують результати, засвоєння студентами практичних навичок на віртуальних тренажерах сприяє більш успішному оволодінню ними методів фізикального обстеження хворого, правильному оцінюванню тієї чи іншої клінічної ситуації. Поєднання традиційних методів викладання з інноваційними методиками сприяє підвищенню якості навчання студентів та підготовці нового покоління висококваліфікованих медичних працівників. Приведення до міжнародних стандартів навчально-методичного забезпечення навчального процесу, з одного боку, дозволить зменшити відтік молоді, яка бажає навчатися за межами України, з іншого боку, – дасть можливість залучати іноземних студентів до українських вищих навчальних медичних закладаів, що може стати додатковим джерелом державного доходу у вигляді плати за навчання, а також сприяти припливу трудових ресурсів в вітчизняну медицину

Біографії авторів

Svetlana Ilchenko, ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України» вул. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044

Доктор медичних наук, професор

Кафедра пропедевтики дитячих хвороб

Anastasiia Fialkovska, Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України » вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044

Кандидат медичних наук, доцент

Кафедра пропедевтики дитячих хвороб

Посилання

  1. Romanyuk, L., Kravets, N. (2018). A structured approach to the teaching of microbiology, virology and immunology for medical students. ScienceRise: Pedagogical Education, 6 (26), 30–33. doi: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.140910
  2. Anikin, V. V., Aleksеnko, A. S., Izvarina, O. A., Shehovtsov, V. P. (2013). Modern methods of practical skills studying: first results of collaboration of department of propedeutics of internal diseases and training center. Upper Volga Medical Journal, 11 (3), 42–44.
  3. Palamarchuk, A. V., Vlasenko, M. V., Vernyhorodskyi, V. S. (2017). Shliakhy vdoskonalennia praktychnoi pidhotovky studentiv-medykiv. Pidhotovka medychnykh kadriv u suchasnykh umovakh reformy systemy okhorony zdorovia Ukrainy. Vinnytsia, 135–136.
  4. Ilchenko, S., Yaroshevskaya, T., Skryabina, E., Kramarenko, N. (2018). Analysis of the level of knowledge of pediatric propaedeutics, taught in junior courses among young doctors. ScienceRise: Pedagogical Education, 7 (27), 28–32. doi: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.153376
  5. Iurev, V. V., Novikova, V. P., Simakhodskii, A. S. (Eds.) (2015). Znanie propedevtiki – osnova klinicheskogo myshleniia pediatra. Saint Petersburg: InforMed, 352.
  6. Bakirova, R. E., Nursultanova, S. D., Muravleva, L. E., Tusupbekova, K. T., Turkhanova, Z. Z., Ashirbekova, B. D. (2018). Inovative technologies in training of students of medicine. Modern problems of science and education, 3. Available at: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=27703 Last accessed: 10.12.2019
  7. Berezuckii, V. I., Kravchenko, A. I. (2015). Ispolzovanie sovremennykh tekhnologii v organizacii izucheniia propedevtiki vnutrennikh boleznei. Nauka. Іnnovacіi. Progres. Kyiv: Naukovo-vidavnichii centr «Laboratorіia dumki», 33–34.
  8. Sverdrup, Ø., Jensen, T., Solheim, S., Gjesdal, K. (2010). Training auscultatory skills: computer simulated heart sounds or additional bedside training? A randomized trial on third-year medical students. BMC Medical Education, 10 (1). doi: http://doi.org/10.1186/1472-6920-10-3
  9. Bugaj, T. J., Nikendei, C. (2016). Practical Clinical Training in Skills Labs: Theory and Practice. GMS Journalfor MedicalEducation, 33 (4). doi: http://doi.org/10.3205/zma001062
  10. Blohm, M., Lauter, J., Branchereau, S., Krautter, M., Köhl-Hackert, N., Jünger, J. et. al. (2015). "Peer-assisted learning" (PAL) in the Skills-Lab--an inventory at the medical faculties of the Federal Republic of Germany. GMS Z Med Ausbild, 32 (1). doi: http://dx.doi.org/10.3205/zma000952
  11. Weller, J. M., Nestel, D., Marshall, S. D., Brooks, P. M., Conn, J. J. (2012). Simulation in clinical teaching and learning. Medical Journal of Australia, 196 (9), 594–594. doi: http://doi.org/10.5694/mja10.11474
  12. Hough, J., Levan, D., Steele, M., Kelly, K., Dalton, M. (2019). Simulation-based education improves student self-efficacy in physiotherapy assessment and management of paediatric patients. BMC Medical Education, 19 (1). doi: http://doi.org/10.1186/s12909-019-1894-2
  13. Antypkin, J. G., Chumachenko, N. G., Umanets, T. R., Lapshin, V. F. (2016). The aspects of respiratory organs pathological conditions dynamics among child population. Sovremennaya pediatriya, 2 (74), 73–77. doi: http://doi.org/10.15574/sp.2016.74.73
  14. Ilchenko, S. I., Duka, K. D., Yefanova, A. O. (2017). Respiratorna akustyka ta yii klinichna interpretatsiia v pediatrii. Dnipro, 84.
  15. Ilchenko, S. I. (2013). The modern methods of respiratory function estimation in infants and their usage for students teaching of children pulmonology. Problems of uninterrupted medical training and science, 2, 18–23.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-31

Як цитувати

Ilchenko, S., & Fialkovska, A. (2020). Інноваційні підходи до формування практичних навичок у студентів-медиків під час викладання основ дитячої пульмонології. ScienceRise: Pedagogical Education, (4 (37), 50–55. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.208604

Номер

Розділ

Педагогічна освіта