Реалії практичної андрагогіки в умовах пандемії COVID-19: педагогіка міграції в Україні

Автор(и)

  • Iryna Deineha Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0001-8712-250X
  • Larysa Hromozdova Державний вищий навчальний заклад «Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана» пр. Перемоги, 54/1, м. Київ, Україна, 03057, Україна https://orcid.org/0000-0002-4077-9229
  • Valeriia Kovach Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0002-1014-8979

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.212892

Ключові слова:

андрагогіка, навчання впродовж життя, міграційна педагогіка, пандемія COVID, електронний щоденник

Анотація

Мета даної статті – складання рекомендацій щодо організації освіти для дорослих в умовах карантину: обмін досвідом.

У статті визначено, що освіта впродовж життя є одним з пріоритетних напрямків розвитку суспільства в усіх країнах, акцентується увага на таких потенціалах андрагогіки як сприяння соціальної адаптації дорослої людини та вирішення питань з проблем кадрової трудової міграції. Доведено, що кількість отримувачів андрагогічної освіти значно зросла в Україні, в 2014 році, з початком міграції тимчасово переміщених осіб зі східних регіонів . Обґрунтовано, що при наявності в системі перепідготовки кадрів пеціальностей з зовнішньоекономічної діяльності, буде знижена зовнішня трудова міграція. В умовах COVID-19, ефективною формою роботи стало інтерактивне спілкування шляхом електронного листування, роботи в Viber-групах та використання електронної платформи ZOOM для проведення дистанційних лекцій. Доведено, що методика роботи педагога і андрагога не є ідентичною: здобувачі освіти для дорослих і студенти ЗВО денних форм навчання є різними ментальними суб‘єктами навчання. Теорія і методологія викладання економічних дисциплін у цих двох різновидів здобувачів освіти дуже різниться. Авторами наведені результати аналізу сучасних наукових джерел, що свідчать на користь необхідності подальшого розвитку андрогогічних технологій навчання. Отримані результати з практичної андрогогіки є корисними для педагогів-практиків, андрагогів, служб зайнятості ,- особливо, на випадок форс-мажорних обставин в освіті для дорослих (COVID та інші) і для проведення якісного адміністративного контролю за освітнім процесом в екстремальних умовах або при дистанційному режимі роботи

Біографії авторів

Iryna Deineha, Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат історичних наук, доцент, директор

Навчально-науковий інститут неперервної освіти

Larysa Hromozdova, Державний вищий навчальний заклад «Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана» пр. Перемоги, 54/1, м. Київ, Україна, 03057

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедрa регіоналістики і туризму

Valeriia Kovach, Національний авіаційний університет пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат технічних наук, заступник директора з наукової роботи

Навчально-науковий інститут неперервної освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-30

Як цитувати

Deineha, I., Hromozdova, L., & Kovach, V. (2020). Реалії практичної андрагогіки в умовах пандемії COVID-19: педагогіка міграції в Україні. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (38), 4–10. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.212892

Номер

Розділ

Педагогічна освіта