Навчально-методичний аспект підготовки майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності з молодими сім’ями

Автор(и)

  • Myroslava Dovha Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, Україна, 76018, Україна https://orcid.org/0000-0003-0564-123X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.213025

Ключові слова:

професійна підготовка, соціальний працівник, робота з молодими сім’ями, навчальні дисципліни, навчально-методичний комплекс

Анотація

У сучасних суспільних умовах сім’я як суспільна інституція перебуває на кризовому етапі свого існування внаслідок низького економічного розвитку суспільства і потребує від нього та від держави необхідної підтримки і соціально-правового захисту для подолання проблем, що постійно виникають. А для цього необхідна також допомога з боку кваліфікованих фахівців соціальної сфери, які мають бути підготовленими професійно до надання допомоги різним типам сімей, що опинилися у важких обставинах життя. Тому нами визначено доцільність професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з молодими сім’ями на сучасному етапі розвитку українського суспільства щодо отримання міцних знань і вмінні практично володіти та застосувати їх у сфері захисту груп клієнтів у нашому випадку молодих сімей. Розглянуто поняття «соціального працівника» та його роль як спеціаліста соціально-педагогічної сфери і окремі аспекти роботи соціального працівника з молодими сім’ями, що здійснюється шляхом підготовки молоді до сімейного життя, стабілізації сімейних відносин, проблеми, пов’язані з сімейним вихованням та соціальної реабілітації молодої сім’ї. Тому враховуючи трансформаційні зміни сімейних відносин та зміни сімейних цінностей у молодих сім’ях на сучасному етапі розвитку українського суспільства необхідно підкреслити про належну професійну підготовку майбутніх соціальних працівників до роботи з даною категорією сімей. Також на основі розглянутих освітніх програм та робочих навчальних програм наведених у статті закладів вищої освіти розроблено навчально-методичний комплекс з спецкурсу «Основи соціально-правового захисту молодих сімей» для вдосконалення професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з молодими сім’ями, в основі якого лежить підготовка соціальних працівників для розв’язання складних життєвих сімейних проблем та спеціалізованих задач в процесі набуття необхідних теоретичних та практичних знань, умінь та навиків по наданню соціально-правового захисту під час навчання у закладі вищої освіти. Зокрема, поняття та теоретичні основи соціально-правового захисту, чинники та його детермінанти, процес та порядок роботи соціальних інституцій з надання соціально-правового захисту молодих сім’ям, ознайомлення з соціальними явищами та документами і нормативно-правовими актами з надання соціально-правового захисту

Біографія автора

Myroslava Dovha, Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, Україна, 76018

Аспірант

Кафедра теорії і методики дошкільної і сеціальної освіти

Посилання

  1. Litiaha І., Mykhalkina R. Working with young families that need social assistance. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/25291/1/Руслана%20Михалкіна.pdf
  2. Popova, A. S. (2017). Professional training of social workers to the work with migrants in Ukraine. Scientific Bulletin of Mukachevo State University Series “Pedagogy and Psychology”, 2 (6), 104–108.
  3. Ostanina, N. S. (2016). Professional Training of Social Workers in Conditions of Higher Education Modernization According to Competence-Based Approach Research Notes. Series "Psychology and Pedagogy Research", 1, 204–208.
  4. Karpenko, O. G. (2008). Professional training of future social workers in the conditions of university education. Kyiv, 46.
  5. Mykhailyshyn, H. Y. (2005). Influence of the educational work system on spiritual development of future specialists in physical education and sports. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports, 10, 42–44.
  6. On Higher Education (2014). Law of Ukraine No. 1556-18. 01.07.2014. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
  7. On Social Services (2003). Law of Ukraine No. 966-ІV. 19.06.2003. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19#n482
  8. Professionalism of a social worker. Available at: https://stud.com.ua/48123/sotsiologiya/profesionalizm_sotsialnogo_pratsivnika
  9. Vytek, K. R. (1988). Problems of Supruzhesk's well-being. Moscow: Progress, 483.
  10. On Social Work with Children and Youth (2001). Law of Ukraine No. 2558-III. 21.06.2001. Available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2558-14

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-30

Як цитувати

Dovha, M. (2020). Навчально-методичний аспект підготовки майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності з молодими сім’ями. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (38), 28–32. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.213025

Номер

Розділ

Педагогічна освіта