Аналіз можливостей системи управління навчанням MOODLE для організації дистанційного навчання в умовах ЗВО

Автор(и)

  • Sergei Zelinskiy Криворізький державний педагогічний університет пр. Гагаріна, 54, м. Кривий Ріг, Україна, 50086, Україна https://orcid.org/0000-0001-9972-8779

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.213100

Ключові слова:

професійна підготовка, дистанційне навчання, система управління навчанням, MOODLE, модуль, курс

Анотація

Сучасний світ кардинально змінився з повсюдним впровадженням інформаційно-комунікаційних технологій. Сьогодні ефективний процес навчання неможливий без використання сучасних технологій. Інноваційні системи управління навчанням є яскравим засобом сучасних технологій, на базі яких можлива організація взаємодії всіх учасників освітнього процесу в умовах глобальної мережі Internet. Пошук нових підходів до використання систем управління навчанням дозволить ще більше підвищити ефект від використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в організації освітнього процесу.

У статті дана загальна характеристика системи управління навчанням MOODLE і основних елементів курсу: анкета; база даних; зовнішній інструмент; глосарій; завдання; лекція; зворотній зв'язок; опитування; пакет SCORM; семінар; тест; форум; чат. Серед ресурсів були виділені: гіперпосилання; книга; пакет IMS вмісту; пояснення; сторінка; файл. Практичне використання перерахованих елементів курсу системи управління навчанням MOODLE дозволяє в повній мірі реалізувати дистанційне навчання і ефективну взаємодію студента та викладача.

Наведена структура курсу яка включає необхідний набір структурних елементів (лекції, практичні роботи, самостійна робота, контроль знань на базі тестів) для організації дистанційного навчання в умовах закладу вищої освіти.

Вагомою перевагою впровадження MOODLE в традиційний освітній процес є те, що, не порушуючи його ходу і принципів, вона в значній мірі збагачує його завдяки своїм різноманітним інформаційно-комунікаційним і педагогічним можливостям. Заочне (дистанційне) навчання за допомогою MOODLE дає можливість організувати продуктивну самостійну роботу студента з освоєння навчальної дисципліни. Студенти через доступ до інтерактивних навчальних елементів і ресурсів MOODLE отримують можливість оптимізувати засвоєння навчального матеріалу при підготовці до занять, а за допомогою контролюючих елементів - підвищити якість самоконтролю

Біографія автора

Sergei Zelinskiy, Криворізький державний педагогічний університет пр. Гагаріна, 54, м. Кривий Ріг, Україна, 50086

Кандидат педагогічних наук

Кафедра прикладної математики та інформатики

Посилання

  1. Starichenko, B. E., Semenova, I. N., Slepukhin, A. V. (2015). Concering the interrelation of e-learning concepts in higher education. The Education and Science Journal, 9, 51–68. doi: http://doi.org/10.17853/1994-5639-2014-9-51-68
  2. Zaitseva, O. N. (2012). Ispolzovanie LMS Moodle v obrazovanii. Obuchenie i vospitanie: metodiki i praktika, 2. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/ispolzovanie-lms-moodle-v-obrazovanii Last accessed: 13.07.2020
  3. Mullagaliev, N. A., Urazlina, R. V. (2017). Ob otnoshenii studentov k vvedeniiu elementov distantsionnogo obucheniia v vuze. Innovatsionnaia nauka, 1-1, 188–191. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/ob-otnoshenii-studentov-k-vvedeniyu-elementov-distantsionnogo-obucheniya-v-vuze Last accessed: 15.07.2020
  4. Shurygin, V. Iu. (2016). O vozmozhnosti ispolzovaniia vuzovskikh elektronnykh obrazovatelnykh kursov v protsesse prepodavaniia fiziki v shkole. Fizika v shkole, 4, 57–60.
  5. Shaikina, O. I. (2016). Otkrytye obrazovatelnye resursy na osnove smeshannogo obucheniia v Tomskom politekhnicheskom universitete. Azimut nauchnykh issledovanii: pedagogika i psikhologiia, 5 (1 (14)), 134–136.
  6. Kartuzova, T. V., Merlina, N. I., Seliverstova, L. V. (2016). Ispolzovanie nekotorykh elementov sistemy MOODLE v rabote so studentami zaochnogo otdeleniia pri izuchenii matematicheskikh distsiplin. Karelskii nauchnii zhurnal, 5 (2 (15)), 34–36.
  7. Kravchenko, G. V. (2013). Ispolzovanie distantsionnoi sredy Moodle v obrazovatelnom protsesse studentov dnevnoi formy obucheniia. Izvestiia Altaiskogo gosudarstvennogo universiteta, 2 (78), 23–25.
  8. Granitov, V. M., Nikulina, M. A., Bobrovskii, E. A. (2013). Ispolzovanie platformy Moodle dlia distantsionnogo obucheniia na kafedre infektsionnykh boleznei. Infektsionnye bolezni: Novosti. Mneniia. Obuchenie, 1 (2). Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/ispolzovanie-platformy-moodle-dlya-distantsionnogo-obucheniya-na-kafedre-infektsionnyh-bolezney Last accessed: 13.07.2020
  9. Lobanov, Iu. Ia., Sharonova, A. V., Mironova, O. V., Moskalenko, I. S., Shulgov, Iu. I. (2018). Ispolzovanie elementov distantsionnogo obucheniia v protsesse osvoeniia distsipliny «Elektivnye kursy po fizicheskoi kulture i sportu». Uchenye zapiski universiteta Lesgafta, 12 (166), 144–148. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/ispolzovanie-elementov-distantsionnogo-obucheniya-v-protsesse-osvoeniya-distsipliny-elektivnye-kursy-po-fizicheskoy-kulture-i-sportu Last accessed: 13.07.2020
  10. Bobunova, A. S. (2017). Vospitatelnye vozmozhnosti i funktsii virtualnoi obrazovatelnoi sredy Moodle v usloviiakh inoiazychnogo obrazovaniia shkolnikov. Kant, 3 (24). Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/vospitatelnye-vozmozhnosti-i-funktsii-virtualnoy-obrazovatelnoy-sredy-moodle-v-usloviyah-inoyazychnogo-obrazovaniya-shkolnikov Last accessed: 15.07.2020

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-30

Як цитувати

Zelinskiy, S. (2020). Аналіз можливостей системи управління навчанням MOODLE для організації дистанційного навчання в умовах ЗВО. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (38), 33–36. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.213100

Номер

Розділ

Педагогічна освіта