Метод фазового формування вокального звуку на заняттях навчального хорового колективу

Автор(и)

  • Anna Kyfenko Фаховий коледж «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка пр. Ю. Гагаріна, 16, м. Київ, Україна, 02094, Україна https://orcid.org/0000-0001-7996-1768
  • Tetyana Romanova Фаховий коледж «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка пр. Ю. Гагаріна, 16, м. Київ, Україна, 02094, Україна https://orcid.org/0000-0001-8165-5161

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.217050

Ключові слова:

вокальний звук, вокальні навички, регістри, резонатори, позиція звуку, хоровий колектив

Анотація

У статті розглядаються етапи формування вокального звуку на заняттях навчального хорового колективу, об’єднані у фази в певній послідовності. Особливістю першої фази формування вокального звуку є створення у суб’єкта психологічної установки, що зумовлює саму суть співацької діяльності. Друга фаза характеризується зміною тембрового окрасу звуку, що забезпечується роботою центральної нервової системи, щоб сконцентрувати внутрішню розумову роботу і здійснити координацію рухів. Ознакою третьої фази є поява позиційно більш високого звучання. У четвертій фазі співацькі дії є динамічно стійкішими та скоординованішими. Для четвертої фази характерний широко компактний, тембральний звук, але нелегкий по силі. Характерною особливістю п’ятої фази є автоматизація вокальних навичок, звук набуває гнучкості та пластичності.

Проаналізовано механізм стабілізації у формуванні вокальних навичок, що забезпечують точність, економічність та стабільність рухів артикуляційного апарату. Обґрунтовано метод наслідування, як психологічний процес, що трансформується в активну мисленнєву дію і реалізується у практичній діяльності. Окреслено основні моменти роботи керівника навчального хорового колективу, а саме: робота над округленням та освітленням звуку, співу на правильно організованій опорі дихання, формуванням єдиної манери звучання голосів. Зазначено, що комплексна взаємодія органів дихання, м’якого піднебіння і гортані забезпечує правильне формування вокального звуку. Визначено, що звук набуває повної якісної характеристики тільки завдяки згладжування регістрів.

Охарактеризовано основні критерії поставленого, академічного голосу, а саме: наявність двох співацьких формант та робота двох резонаторів, які однаковою мірою беруть участь в утворенні як низьких, так і високих звуків. Проаналізовано механізм синхронізації голосів співаків у хоровій партії

Біографії авторів

Anna Kyfenko, Фаховий коледж «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка пр. Ю. Гагаріна, 16, м. Київ, Україна, 02094

Кандидат педагогічних наук, викладач

Tetyana Romanova, Фаховий коледж «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка пр. Ю. Гагаріна, 16, м. Київ, Україна, 02094

Спеціаліст вищої категорії, викладач-методист

Посилання

  1. Ovcharenko, N. (2014). Profesiina pidhotovka maibutnikh vchyteliv muzychnoho mystetstva do vokalno-pedahohichnoi diialnosti: teoriia ta metodolohiia. Kryvyi Rih: Vyd. R.A. Kozlov, 400.
  2. Emelianov, V. V. (2000). Razvitie golosa. Koordinatsiia i trening. Seriia Mir meditsiny. Saint Petersburg: Lan, 192.
  3. Osenneva, M. S., Samarin, V. A. (2003). Khorovoi klass i prakticheskaia rabota s khorom. Moscow: Akademiia, 192.
  4. Babichenko. N. O. (2017). Forming of vocal-choral skills of teenagers in extra-curricular activity. Topical Issues of Science and Education. Poland, 5, 103–108.
  5. Kosinska, N. L. (2017). Formuvannia stsenichnoho obrazu maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva u protsesi vokalno-vykonavskoi pidhotovky. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky, 155, 134–138.
  6. Wang, L. (2010). Formation of Vocal and Acting Skills of a Future Music Teacher. Kyiv, 23.
  7. Kuznetsov, Yu. M. (2007). Kvaziharmoniinist spivochoho holosu. Holos. Moscow, 7–12.
  8. Nikolskaia-Beregovskaia, K. F. (1998). Russkaia vokalno-khorovaia shkola IX-XX vekov. Moscow: IAzyki russkoi kultury, 192.
  9. Kyfenko, А. (2018). Experimental reviem of the effectiveness of the music aural activity formation of prospective music teachers in the training choir. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 9 (83), 251–261. doi: http://doi.org/10.24139/2312-5993/2018.09/251-261
  10. Tremzina, O. S. (2014). Dirizherskii zhest i muzykalnaia intonatsiia. Covremennye problemy nauki i obrazovaniia, 1. Available at: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=11847
  11. Varlamov, D. I. (2013). Artikuliatsiia v dirizhirovanii. Orkestr, 1-2, 14–16.
  12. Dmitriev, L. B. (1968). Osnovy vokalnoi pedagogiki. Moscow: Muzyka, 674.
  13. Tsiatsiun, S. (2018). Step-by-step methodology of the musical and listening culture of adolescents by means of multimedia. Scientific Bulletin of Mukachevo State University Series “Pedagogy and Psychology”, 1 (7), 154–156. doi: http://doi.org/10.31339/2413-3329-2018-1(7)-154-156
  14. Galleev, B. (2006). Iskusstvo v pole tiagoteniia. Saratov: SGK im. L. V. Sobinova, 48–49.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-30

Як цитувати

Kyfenko, A., & Romanova, T. (2020). Метод фазового формування вокального звуку на заняттях навчального хорового колективу. ScienceRise: Pedagogical Education, (6 (39), 4–7. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.217050

Номер

Розділ

Педагогічна освіта