Стан сформованості комунікативної компетентності у дітей старшого дошкільного віку із моторною алалією
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.219974Ключові слова:
комунікативна компетентність, діти із моторною алалією, критерії, показникиАнотація
У статті висвітлені питання щодо сучасного стану розвитку комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку із порушеннями мовлення, розглянуто погляди на проблему організації корекційно-розвивальної роботи з дітьми із моторною алалією. Представлено результати дослідження стану сформованості комунікативної компетентності у дітей старшого дошкільного віку із моторною алалією та дітей із нормотиповим мовленнєвим розвитком. Проведений аналіз результатів вивчення стану сформованості комунікативної компетентності у дітей старшого дошкільного віку із моторною алалією підтвердив актуальність дослідження. Визначено критерії з відповідними показниками сформованості комунікативної компетентності зазначеної категорії дітей, критеріями виступили форми мовлення (імпресивне та експресивне) з їх невербальними проявами у спілкуванні та комунікативні навички у різних формах інтерактивної комунікації. Виділено рівні сформованості комунікативної компетентності, зокрема: високий, достатній, середній та низький. За результатами експерименту встановлено, що діти із моторною алалією мають значно нижчий рівень сформованості комунікативної компетентності на відміну від дітей із нормотиповим мовленнєвим розвитком, що зумовлює необхідність створення спеціальних психолого-педагогічних умов формування комунікативної компетентності у дітей старшого дошкільного віку із моторною алалією на основі сучасного комплексно-інтеграційного підходу у корекційно-логопедичній роботі
Посилання
- Bohush, A. M., Havrysh, N. V. (2015). Doshkilna linhvodydaktyka : teoriia i metodyka navchannia ditei ridnoi movy v doshkilnykh navchalnykh zakladakh. Kyiv: Vydavnychyi Dim «Slovo», 704.
- Sheremet, M. K., Pakhomova, N. H. (2009). Formuvannia movlennievoi hotovnosti ditei starshoho doshkilnoho viku z porushenniamy movlennia do navchannia v shkoli. Kyiv: Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova, 137.
- Bohush, A. M. (2004). Movlennievyi komponent doshkilnoi osvity. Odesa: Yaroslav, 176.
- Kalmykova, L. (2015). Movlennieva diialnist yak skladova chastyna predmeta psykholinhvistyky. East European Journal of Psycholinguistics, 2 (1), 59–67.
- Pirozhenko, T. O. (2013). Komunikatyvno-movlennievyi rozvytok doshkilnyka. Ternopil: Mandrivets, 152.
- Vizel, T. G. (2018). Artikuliatsiia i ee narusheniia: (teoreticheskii aspekt s pozitsii neiropsikhologii). Spetsialnoe obrazovanie, 3 (51), 123–135.
- Pavlova, N. V. (2017). Formuvannia komunikatyvnoi aktyvnosti u nemovlennievykh ditei molodshoho doshkilnoho viku zasobamy innovatsiinykh tekhnolohii. Odesa: DZ «Pivdennoukr. nats. ped.un-t im. K.D. Ushynskoho», 210.
- Sobotovych, Ye. F. (2003). Kryterii otsiniuvannia movlennievoho rozvytku dytyny (u yoho leksychnii lantsi) na riznykh vikovykh etapakh. Defektolohiia, 2, 2–7.
- Zhukovskyy, V. (2017). The role of the teacher in the process of forming the communicative competence of the junior pupils based on the structural approach to personality. ScienceRise: Pedagogical Education, 12 (20), 48–54. doi: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.120051
- Luriia, A. R. (2000). Vysshie korkovye funktsii cheloveka i ikh narusheniia pri lokalnykh porazheniiakh mozga. Moscow: Izd-vo Akadem. Proekt, 282.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Inna Baranets
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.