Цілепокладання процесу розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.224291

Ключові слова:

цілепокладання, професійна підготовка, процес розвитку, іншомовна комунікативна компетентність, майбутні вчителі початкової школи

Анотація

Стаття висвітлює особливості цілепокладання процесу розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи, що ґрунтується на визначенні цілей відповідно до особливостей майбутньої професійної діяльності. Цей процес є однією з головних освітніх категорій і відображає особливості освітнього процесу та результати професійної підготовки майбутніх педагогів початкової освіти.

У роботі закцентовано увагу на поглядах українських і зарубіжних учених щодо різновидів цілей та їх функції у процесі професійної підготовки майбутніх учителів.

Дана робота мала на меті окреслити особливості процесу встановлення цілей та визначити цілі розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів.

Процес визначення цілей навчання полягає у формуванні системи загальнонаукових та спеціальних фахових знань, що забезпечують певні уміння майбутнього вчителя початкової школи. Зазначено, що основні вимоги до формулювання цілей освітнього процесу такі: ясність, ієрархічність та діагностичність.

Орієнтованість компетентності на загальну (широка сфера життєдіяльності), спеціальну (вузька сфера діяльності) та предметну (певні дисципліни) зумовлюють три етапи проектування цілей формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи: встановлення стратегічної (загальної) мети, конкретизація її в тактичних цілях та формулювання оперативних цілей. Тактичні цілі представлені комплексом когнітивних, розвивальних та реалізаційних цілей, що уточнено оперативними цілями. Для схематичного зображення ієрархії цілей розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців було використано метод «Дерево цілей», який дає змогу відобразити ієрархічну структуру цілей за допомогою поділу загальної цілі (рівень 1) на підцілі (рівень 2), які, в свою чергу, поділяються на нові підцілі (рівень 2)

Біографія автора

Тамара Іванівна Бондар, Мукачівський державний університет

Доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра педагогіки дошкільної, початкової освіти та освітнього менеджменту

Посилання

  1. Lazareva, T. A. (2014). Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh inzheneriv-tekhnolohiv kharchovoi haluzi do tvorchoi profesiinoi diialnosti. Kharkiv, 625.

    Halliday, M. A. K.; Webster, J. J. (Ed.) (2016). Aspects of Language and Learning. New York: Springer Heidelberg, 148.

    Konovalenko, T. V., Goncharova, О. А. (2018) Future English Language Teachers' Life Skills Development in Methodology Course. Studies in comparative education, 1, 98–104.

    Levytes, D. H. (2016). Avtodydaktyka. Shkolnie tekhnolohyy, 5, 101–106. Available at: https://rucont.ru/efd/589600

    Radkevych, V. O. (2016). Teoretychni ta metodychni zasady rozvyku profesiioi osvity i navchannia: rezultaty, problemy, perspektyvy. Naukovyi visnyk Instytutu profesiino-tekhninoi osvity NAPN Ukrainy. Profesiina pedahohika, 11, 5–22.

    Nikolaieva, S. Yu. (2016). Mizhkulturna inshomovna osvita v Ukraini: kliuchovi problemy. Inozemni movy, 86 (2), 3–9.

    Metodychni rekomendatsii shchodo rozroblennia standartiv vyshchoi osvity. Available at: https://law.chnu.edu.ua/metodychni-rekomendatsii-shchodo-rozroblennia-standartiv-vo/

    Malafiik, I. V., Kryvko, M. P. (2016). Yednist upravlinskoho ta dydaktychnoho tsykliv yak osnova formuvannia subiekta navchalnoho piznannia. Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity, 13 (56), 113–116.

    Klarin, M. (2016). Conceptual challenges in understanding innovative education in organizational context. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, 4 (1), 67–71. doi: http://doi.org/10.5937/ijcrsee1601067k

    Androshchuk, I. V. (2017). Teoretychni i metodychni osnovy pidhotovky maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia ta tekhnolohii do pedahohichnoi vzaiemodii u profesiinii diialnosti. Kyiv, 641.

    Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, the classification of educational goals: Handbook I. The Cognitive Domain. New York: David McKay, 207. Available at: http://www.psy.gla.ac.uk/~steve/best/bloom.html Last accessed: 26.02.2019

    Radkevych, O. (2021). Communication in project activities of the teaching staff in vocational education institutions. Professional Pedagogics, 2 (21), 129–136. doi: http://doi.org/10.32835/2707-3092.2020.21.129-136

    Marihodov, V. K. (2014). Metody zakhystu navchalnoi informatsii v merezhakh dystantsiinoi osvity. Novi tekhnolohii navchannia, 80, 179–182.

    Koshuk, O. B. (2017). Kontseptualni aspekty tsilespriamovanoho formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv z mekhanizatsii silskoho hospodarstva. Suchasni problemy ta perspektyvy rozvytku psykholohii i pedahohiky. Kyiv: Tavriiskyi natsionalnyi universytet imeni V. I. Vernadskoho, 95–98.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-18

Як цитувати

Бондар, Т. І. (2021). Цілепокладання процесу розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи. ScienceRise: Pedagogical Education, (1(40), 9–13. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.224291

Номер

Розділ

Педагогічна освіта