Цілепокладання процесу розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.224291Ключові слова:
цілепокладання, професійна підготовка, процес розвитку, іншомовна комунікативна компетентність, майбутні вчителі початкової школиАнотація
Стаття висвітлює особливості цілепокладання процесу розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи, що ґрунтується на визначенні цілей відповідно до особливостей майбутньої професійної діяльності. Цей процес є однією з головних освітніх категорій і відображає особливості освітнього процесу та результати професійної підготовки майбутніх педагогів початкової освіти.
У роботі закцентовано увагу на поглядах українських і зарубіжних учених щодо різновидів цілей та їх функції у процесі професійної підготовки майбутніх учителів.
Дана робота мала на меті окреслити особливості процесу встановлення цілей та визначити цілі розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів.
Процес визначення цілей навчання полягає у формуванні системи загальнонаукових та спеціальних фахових знань, що забезпечують певні уміння майбутнього вчителя початкової школи. Зазначено, що основні вимоги до формулювання цілей освітнього процесу такі: ясність, ієрархічність та діагностичність.
Орієнтованість компетентності на загальну (широка сфера життєдіяльності), спеціальну (вузька сфера діяльності) та предметну (певні дисципліни) зумовлюють три етапи проектування цілей формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх учителів початкової школи: встановлення стратегічної (загальної) мети, конкретизація її в тактичних цілях та формулювання оперативних цілей. Тактичні цілі представлені комплексом когнітивних, розвивальних та реалізаційних цілей, що уточнено оперативними цілями. Для схематичного зображення ієрархії цілей розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців було використано метод «Дерево цілей», який дає змогу відобразити ієрархічну структуру цілей за допомогою поділу загальної цілі (рівень 1) на підцілі (рівень 2), які, в свою чергу, поділяються на нові підцілі (рівень 2)
Посилання
Lazareva, T. A. (2014). Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh inzheneriv-tekhnolohiv kharchovoi haluzi do tvorchoi profesiinoi diialnosti. Kharkiv, 625.
Halliday, M. A. K.; Webster, J. J. (Ed.) (2016). Aspects of Language and Learning. New York: Springer Heidelberg, 148.
Konovalenko, T. V., Goncharova, О. А. (2018) Future English Language Teachers' Life Skills Development in Methodology Course. Studies in comparative education, 1, 98–104.
Levytes, D. H. (2016). Avtodydaktyka. Shkolnie tekhnolohyy, 5, 101–106. Available at: https://rucont.ru/efd/589600
Radkevych, V. O. (2016). Teoretychni ta metodychni zasady rozvyku profesiioi osvity i navchannia: rezultaty, problemy, perspektyvy. Naukovyi visnyk Instytutu profesiino-tekhninoi osvity NAPN Ukrainy. Profesiina pedahohika, 11, 5–22.
Nikolaieva, S. Yu. (2016). Mizhkulturna inshomovna osvita v Ukraini: kliuchovi problemy. Inozemni movy, 86 (2), 3–9.
Metodychni rekomendatsii shchodo rozroblennia standartiv vyshchoi osvity. Available at: https://law.chnu.edu.ua/metodychni-rekomendatsii-shchodo-rozroblennia-standartiv-vo/
Malafiik, I. V., Kryvko, M. P. (2016). Yednist upravlinskoho ta dydaktychnoho tsykliv yak osnova formuvannia subiekta navchalnoho piznannia. Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity, 13 (56), 113–116.
Klarin, M. (2016). Conceptual challenges in understanding innovative education in organizational context. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, 4 (1), 67–71. doi: http://doi.org/10.5937/ijcrsee1601067k
Androshchuk, I. V. (2017). Teoretychni i metodychni osnovy pidhotovky maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia ta tekhnolohii do pedahohichnoi vzaiemodii u profesiinii diialnosti. Kyiv, 641.
Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, the classification of educational goals: Handbook I. The Cognitive Domain. New York: David McKay, 207. Available at: http://www.psy.gla.ac.uk/~steve/best/bloom.html Last accessed: 26.02.2019
Radkevych, O. (2021). Communication in project activities of the teaching staff in vocational education institutions. Professional Pedagogics, 2 (21), 129–136. doi: http://doi.org/10.32835/2707-3092.2020.21.129-136
Marihodov, V. K. (2014). Metody zakhystu navchalnoi informatsii v merezhakh dystantsiinoi osvity. Novi tekhnolohii navchannia, 80, 179–182.
Koshuk, O. B. (2017). Kontseptualni aspekty tsilespriamovanoho formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv z mekhanizatsii silskoho hospodarstva. Suchasni problemy ta perspektyvy rozvytku psykholohii i pedahohiky. Kyiv: Tavriiskyi natsionalnyi universytet imeni V. I. Vernadskoho, 95–98.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Тамара Ивановна Бондарь
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.