Комунікативні компетентності менеджерів у ЗВО за складовими контентами методологічного змісту адміністративного управління

Автор(и)

  • Валентина Іванівна Тимошенко Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Україна https://orcid.org/0000-0001-6379-0204
  • Олександр Миколайович Слабецький Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Україна https://orcid.org/0000-0001-7955-9904
  • Наталія Михайлівна Рідей Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Україна https://orcid.org/0000-0002-5553-059X
  • Наталія Михайлівна Титова Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгомановав, Україна https://orcid.org/0000-0002-9415-4427

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.224346

Ключові слова:

комунікативні компетентності, комунікації, професійна підготовка менеджерів, структурно-функціональна схема, «дерево цілей», адміністративне управління

Анотація

У статті уточнено дефініцію «компетентність» менеджерів-виконавців та виокремлено види загально-системної компетентності, а саме позиційну, професійну та соціальну. Конкретизовано структуру комунікативної компетентності у менеджерів у закладах вищої освіти для реалізації комунікаційної взаємодії учасників освітнього процесу професійної підготовки за складовими контентами методологічного змісту адміністративного управління, а саме адміністративно-організаційних управлінських системних взаємин (низхідного потенціалу непрямої адміністративно-організаційної комунікації політики закладів вищої освіти, координаційно-субординаційної архітектоніки «адміністративного апарату», висхідного потенціалу адміністративного впливу при організації інституційних проектів), внутрішньо-системних взаємин (низхідні адміністративно-організаційні комунікації політичної стратегії закладів вищої освіти, потенціал висхідних адміністративно-організаційних комунікацій модернізації освітньо-наукових систем університету) та зовнішньо-системних взаємин (сфери навколишньої взаємодії та системний аналіз сучасних наукових даних щодо якісного зовнішнього стану закладів вищої освіти, доступ світової громадськості щодо адміністративно-організаційної комунікації закладів вищої освіти з органами самоврядування). Виокремлено види комунікації координаційно-субординаційної архітектоніки інституційної організації закладів вищої освіти: адміністративно-організаційні, управлінські та процесно-організаційні комунікації; спроектовано у модифікації авторів структурно-логічну схему сфер взаємовпливу у контентах – адміністративно-організаційних управлінських системних, внутрішньо-системних та зовнішньо-системних взаєминах у «дереві цілей» адміністративного регулювання для ефективності освітньої політики та політики якості засобами адміністративно-організаційних комунікацій та при реалізації комунікативної компетентності менеджерів у закладах вищої освіти

Біографії авторів

Валентина Іванівна Тимошенко, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова

Аспірант

Кафедрa освіти дорослих

Олександр Миколайович Слабецький, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова

Аспірант

Кафедрa освіти дорослих

Наталія Михайлівна Рідей, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова

Доктор педагогічних наук, професор

Кафедрa освіти дорослих

Наталія Михайлівна Титова, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгомановав

Доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедрa теорії та методики професійної підготовки

Посилання

  1. Armstronga, M. (2010). Praktika upravleniia chelovecheskimi resursami. Saint Petersburg: Piter, 848.

    Boxall, P. (2013). Twenty-First-Century Fiction: A Critical Introduction. Cambridge: Cambridge University Press, 275. doi: http://doi.org/10.1017/cbo9780511902727

    Gerbert, D., Rozenshtil, fon L. (2006). Organizatsionnaia psikhologiia. Chelovek i organizatsiia. Kharkiv: Izd-vo «Gumanit. Tsentr» O. A. Shipilova, 624.

    Kovbasiuk, Yu. V., Surmin, Yu. P., Nadolishnii, P. I. et. al. (Ed.) (2011). Entsyklopediia derzhavnoho upravlinnia. Vol. 2: Metodolohiia derzhavnoho upravlinnia. Kyiv: NADU, 692.

    Robinson, M. A., Sparrow, P. R., Clegg, C., Birdi, K. (2007). Forecasting future competency requirements: a three‐phase methodology. Personnel Review, 36 (1), 65–90. doi: http://doi.org/10.1108/00483480710716722

    Kheirandish, M., Abbaszadeh Avilagh, H., Nazemi, N. (2017). An empirical study of the pathology of organizational communications based on three branches model: A case study. Arab Economic and Business Journal, 12 (2), 81–92. doi: http://doi.org/10.1016/j.aebj.2017.10.001

    Tunay, T., Özlem, K. (2020). On the Models of Communicative Competence. Proceedings of GLOBETSonline: International Conference on Education, Technology and Science, 86–96.

    Ridei, N. M., Serhiienko, V. P. (Ed.) (2017). Multymodusni zasady pisliadyplomnoi osvity dlia staloho rozvytku. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 641.

    Ridei, N. M. (Ed.) (2018). Upravlinnia systemamy pisliadyplomnoi osvity dlia staloho rozvytku. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M.P. Drahomanova, 672.

    Zozuliak-Sluchyk, R., Tytova, N., Kozliuk, O., Salata, H., Ridei, N., Yashnyk, S., Litvinchuk, S. (2021). Anthology of Forms of Management of Students' Cognitive Activity Institutions of Higher Education in the Use of Modern Information Technologies. Systematic Reviews in Pharmacy, 12 (1), 235–241.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-18

Як цитувати

Тимошенко, В. І., Слабецький, О. М., Рідей, Н. М., & Титова, Н. М. (2021). Комунікативні компетентності менеджерів у ЗВО за складовими контентами методологічного змісту адміністративного управління. ScienceRise: Pedagogical Education, (1(40), 14–19. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.224346

Номер

Розділ

Педагогічна освіта