Просвітницька діяльність міжнародної карпатської школи у контексті цілей сталого розвитку

Автор(и)

  • Валерій Петрович Михайленко Київський національний университет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-2961-8114
  • Микола Миколайович Близнюк Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-8339-4118

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.228131

Ключові слова:

освіта, університет, поводження з відходами, сміттєзвалище, ландшафт, стійкість, трансфер технологій

Анотація

Міжнародна карпатська школа - це швидкозростаючий волонтерський проект на Косівщині (Івано-Франківська область, Україна), задуманий як місцевий центр неформальної освіти для вирішення питань адаптації молоді до глобалізованого світу. Він мав намір подолати існуючі прогалини в освіті соціально свідомої молоді, знайти оптимальні способи обміну навичками для місцевих громад. Серед іншого, школа орієнтована на надання знань, компетентностей і навичок та поширення кращих практик ЄС у сфері поводження з твердими побутовими відходами (ТПВ). У більш широкому значенні, Карпатська школа служить для захисту вразливих гірських ландшафтів для досягнення Цілей сталого розвитку Україна 2030 (далі ЦСР). впроваджених Указом Президента України з метою забезпечення національних інтересів України щодо сталого розвитку економіки [1]. Діяльність школи узгоджується як із ЦСР-4 "Якісна освіта", так і із ЦСР-11 "Сталі міста та громади". Школа впроваджує міждисциплінарний підхід до навчання, де академічні концепції геоекології поєднуються з практичними прикладами. Одночасно вона надає перспективу місцевим науковцям у підтримці професійних зв’язків із закордонними колегами та отриманні наукової інформації щодо поводження з ТПВ. Маючи центральне географічне положення та досвід впровадження неформальної освіти, Карпатська школа може мати хороші шанси стати місцем для мобільності студентів, контактів між людьми та сприяти працевлаштуванню молоді, що відповідає політиці Східного партнерства, спільної політичної ініціативи, спрямованої на поглиблення та зміцнення відносин між Європейським Союзом (ЄС), його державами-членами та шістьма східними сусідами: Вірменією, Азербайджаном, Білоруссю, Грузією, Молдовою та Україною [2]. Освітній проект Шведського Інституту LASUWAMA [3], діяльність якого була розглянута у Карпатській зимовій школі, поєднав науковців з України, Грузії та Вірменії, з колегами із п’ятьох навчальних закладів регіону Балтійського моря. Представники університетів країн ЄС, які брали участь у розробці освітніх програм, забезпечили здобуття належних знань та навичок, необхідних студентам для поглибленого сприйняття концепції сталого розвитку, затвердженої документом Саміту ООН Ріо-92 “Порядок денний на ХХІ століття» [4], включаючи, серед іншого, доступ до подальшого професійного навчання в країнах ЄС

Біографії авторів

Валерій Петрович Михайленко, Київський національний университет імені Тараса Шевченка

Кандидат xімічних наук, доцент

Кафедра фізичної географії та геоекології

Микола Миколайович Близнюк, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Доктор педагогічних наук, доцент

Кафедра виробничо-інформаційних технологій та безпеки життєдіяльності

Посилання

  1. Pro Tsili staloho rozvytku Ukrainy na period do 2030 roku (2019). Ukaz Prezydenta Ukrainy No. 722/2019. 30.09.2019. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/722/2019#text
  2. Eastern Partnership. European Neighbourhood Policy And Enlargement Negotiations. Available at: https://ec.europa.eu/neighbourhood-enlargement/neighbourhood/eastern-partnership_en
  3. LASUWAMA; Strengthening BSR Universities Network on Landscape Sutainability and Waste Management Swedish Institute (2019). Awailable at: https://si.se/en/projects-granted-funding/lasuwama-strengthening-bsr-universities-network-on-landscape-sutainability-and-waste-management
  4. Agenda XXI (2019). United Nations Conference on Environment & Development. Rio de Janerio, 351. Available at: https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/Agenda21.pdf
  5. Kopnina, H., Meijers, F. (2014). Education for Sustainable Development (ESD): Exploring Theoretical and Practical Challenges. International Journal of Sustainability in Higher Education, 15 (2), 188–207. doi: http://doi.org/10.1108/ijshe-07-2012-0059
  6. Global Sustainable Development Report (2015). Briefs 2015: Brief 2. Integrated Perspectives on Sustainable Development Goals. Available at: https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/1870GSDR%202015%20Briefs.pdf
  7. Adoption Of The Paris Agreement (2015). United Nations. Available at: https://unfccc.int/sites/default/files/english_paris_agreement.pdf
  8. Agamuthu, P., Hansen, J. A. (2007). Universities in capacity building in sustainable development: focus on solid waste management and technology. Waste Management & Research: The Journal for a Sustainable Circular Economy, 25 (3), 241–246. doi: http://doi.org/10.1177/0734242x07079155
  9. Hansen, J. A., Lehmann, M. (2006). Agents of change: universities as development hubs. Journal of Cleaner Production, 14 (9-11), 820–829. doi: http://doi.org/10.1016/j.jclepro.2005.11.048
  10. König, J., Suwala, L., Delargy, C.; Leal Filho, W., Azul, A., Brandli, L., Lange Salvia, A., Wall, T. (Eds.) (2020). Helix Models of Innovation and Sustainable Development Goals. Industry, Innovation and Infrastructure. Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals. Cham: Springer. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-319-71059-4_91-1
  11. Minregion of Ukraine. Statistics of 2016. Available at: http://www.minregion.gov.ua
  12. Environmental Portrait of the Ukrainian Citizen: Comparison with the EU and Recommendations (2018). Resource and Analysis Center “Society and Environment”, 11. Available at: http://www.rac.org.ua/uploads/content/485/files/envportraitexsum2018.pdf
  13. Jourde, P., Van Lierop, Ch. (2019). A macro-regional strategy for the Carpathian region. European Parliament. Think Tank. Available at: https://www.europarl.europa.eu/thinktank/en/document.html?reference=EPRS_BRI(2019)642257
  14. Waste Management. Armenian Environmental Network. Available at: https://www.armenia-environment.org/proj-page-waste-management/
  15. Armenia Local Government Program (2006). RTI International Phase 3, Baseline Review. USAID.
  16. Vanoyan, M., Varosyan, A., Petrossian, A. (2010). Solid Waste Management in Armenian Cities. Phase 3. USAID-Armenia. Available at: https://www.pf-armenia.org/sites/default/files/uploads/pfa_uploads/tasima15_beitrag_USAID_2010_08-26.pdf
  17. Mykhaylenko, V., Denafas, G., Kriipsalu, M., Turkadze, T., Grinfelde, I., Horttanainen, M. et. al. (2018). Carpathian school as a tool for achieving sustainable development goals – 2030 in mountain regions of eastern Europe countries. EcoTech-2018, 37.
  18. Khmara, М. (2015). Development of Educational Clusters in Ukraine. Journal of Global Economy Review, 1 (4), 84–89.
  19. Etzkowitz, H. (2008). The Triple Helix: University-Industry-Government Innovation. New York: Routledge, 180. doi: http://doi.org/10.4324/9780203929605
  20. PHYTECO project regenerates glassworks site (2015). Swedish Institute.
  21. Hogland, M., Hogland, W., Jani, Y., Kaczala, F., De Sá Salomão, A. L., Kriipsalu, M. et. al. (2014). Experiences of three landfill mining projects in the baltic sea area: with focus on machinery for material recovery. Linnaeus Eco-Tech. Kalmar. doi: http://doi.org/10.15626/eco-tech.2014.014

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-31

Як цитувати

Михайленко, В. П., & Близнюк, М. М. (2021). Просвітницька діяльність міжнародної карпатської школи у контексті цілей сталого розвитку. ScienceRise: Pedagogical Education, (2(41), 4–8. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.228131

Номер

Розділ

Педагогічна освіта