Антропометричні параметри студентів першокурсників педагогічних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.228222Ключові слова:
довжина й маса тіла, обхватні розміри тіла, ндекс маси тіла (ІМТ), антропометричні вимірювання, соматотипАнотація
Актуальність теми полягає у необхідності детального вивчення факторів, що визначають рівень здоров’я сучасних студентів, та врахуванні цих факторів для розробки програм зміцнення їхнього здоров’я. Оскільки літературні дані про фізичний розвиток студентської молоді є дещо суперечливими, а саме від морфологічних та функціональних показників людини залежить рівень її фізичного здоров’я та адаптаційні можливості, було вирішено визначити антропометричні параметри першокурсників
Метою дослідження стало проведення антропометричних вимірювань тотальних та обхватних розмірів тіла 105 студентів Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, оцінка їхньої відповідності антропометричним стандартам, визначення соматотипу та форми стопи з метою створення бази даних для подальшого моніторингу фізичного розвитку та виявлення закономірностей змін антропометричних показників студентів в умовах сучасних технологій навчання
Антропометричні вимірювання проводили за стандартними антропометричними методиками за В. В. Бунаком. Оцінку даних проводили методом центильних інтервалів та індексів. Форму стопи оцінювали за плантограмою з розрахунком індексу Чижина. Отримані дані статистично оброблялися за програмою STATISTICA 5,5.
Установлено особливості антропометричних параметрів та соматотипу студентів першокурсників ВДПУ імені Михайла Коцюбинського: росту, маси тіла; обхватних розмірів: грудної клітки, талії, стегон; індекса маси тіла, масо-зростового індекса Кетле, індексів гармонійності тіла, форми стопи
Посилання
- Bekas, O. O. (2020). Laboratornyi praktykum z kursu vikovoi anatomii ta fiziolohii. Vinnytsia. VDPU, 148.
- Aleksina, L. A., Rutkevich, L. A.; Aleksina, L. A. (Ed.) (2002). Progressivnye tendentsii evoliutsii cheloveka na sovremennom etape. Materialy IV Mezhdunarodnogo kongressa po integrativnoi antropologii. Saint Petersburg: Izd-vo SPb GMU, 12–13.
- Negasheva, M. A., Mishkova, T. A. (2005). Antropometricheskie parametry i adaptatsionnye vozmozhnosti molodezhi k nachalu KHKHІ veka Rossiiskii pediatricheskii zhurnal, 5, 12–16.
- Sarafyniuk, L. A., Bashynska, O., Shypitsyna, O., Kaminska, N., Sarafyniuk, O. (2008). Vikova dynamika totalnykh y obkhvatnykh rozmiriv tila v yunatskomu vitsi. Fizychna kultura, sport ta zdorovia natsii, 5, 131–133.
- Sarafyniuk, L. A., Fomina, L. V., Kyrychenko, Yu. V., Kaminska, N. A., Kyrychenko, V. I. (2016). Determinatsiia parametriv tsentralnoi hemodynamiky antropometrychnymy predyktoramy u divchat mezoforfiv z riznym rivnem fizychnykh navantazhen. Visnyk problem biolohii i medytsyny, 2 (2 (129)), 301–304.
- Must, A., Anderson, S. E. (2006). Body mass index in children and adolescents: considerations for population-based applications. International Journal of Obesity, 30 (4), 590–594. doi: http://doi.org/10.1038/sj.ijo.0803300
- Andriichuk, V. M. (2017). Zakonomirnosti formuvannia pokaznykiv fizychnoho rozvytku yunakiv pid chas navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Vinnytsia, 319.
- Manueva, R. S. (2018). Fizicheskoe razvitiedetei i podrostkov. Pokazateli. Metody otsenki. Irkutsk: IGMU, 52.
- Vasylieva, S. O., Kozak, V. V. (2018). Porivnialna kharakterystyka adaptatsiy̆nykhmozhlyvostey̆ ta antropometrychnykh parametriv shkoliariv i studentiv. Materials of XIV international research and practice conference Scientific Horizons. Science and Education Ltd Sheffield UK, 78–82.
- Vasylieva, S. O.; Kuriaty, V. H. (Ed.) (2018). Rezultaty monitorynhu fizychnoho stanu, funktsionalnykh rezerviv ta adaptatsiy̆nykh mozhlyvostey̆ sertsevo-sudynnoï systemy studentiv VDPU Imeni Mykhay̆la Kotsiubynskoho. Suchasni problemy rozvytku biolohichnoï nauky ta metodyka ïï vykladannia u zakladakh vyshchoï osvity. Vinnytsia: «Tvory», 101–110.
- Muslov, S. A., Mkrtumian, A. M., Arutiunov, S. D. (2020). Indeks massy tela i ego sviaz s pokazateliami zdorovia u studentov MGMSU im. A.I. Evdokimova. Effektivnaia farmakoterapiia, 16 (17), 8–16.
- Vasylieva, S. O. (2019). Vplyv nadlyshkovoi vahy na riven arterialnoho tysku i hlikemii. Aktualni problemy biolohii ta metodyky yii vykladannia u zakladakh vyshchoi osvity: zbirnyk naukovykh prats zvitnoi naukovoi konferentsii vykladachiv za 2018 – 2019 n.r. Vinnytsia, 71–81.
- Kyrychenko, Y. V., Sarafyniuk, L. A., Sarafyniuk, P. V., Romanenko, O. I., Lischyshyn, G. B. (2019). Sexual features of spirometric indices within the juvenile period of ontogenesis. Biomedical and Biosocial Anthropology, 34, 41–46. doi: http://doi.org/10.31393/bba34-2019-06
- Kryst, Ł., Woronkowicz, A., Kowal, M., Sobiecki, J. (2016). Intergenerational changes in chest size and proportions in children and adolescents aged 3–18 from Kraków (Poland), within the last 70 years. American Journal of Human Biology, 29 (2), e22918. doi: http://doi.org/10.1002/ajhb.22918
- Moroz, V. M., Khapitska, O. P., Lysiuk, S. P., Kachan, V. V. (2016). Vzaiemozviazky reovazohrafichnykh parametriv homilky z antropometrychnymy rozmiramy, komponentamy somatotypu ta masy tila u bortsiv, lehkoatletiv ta voleibolistiv. Visnyk problem biolohii ta medytsyny, 2 (4 (134)), 224–229.
- Stepanenko, I., Bekas, O. (2019). Physical Performance and Aerobic Productivity of the Body of Students with Tobacco Addiction which Have a Different Component Weight of the Body. Ukrainian Journal of Medicine, Biology and Sport, 4 (1), 249–255. doi: http://doi.org/10.26693/jmbs04.01.249
- Bland, M. (2000). An Introduction to Medical Statistics. Oxford: Oxford University Press, 137.
- Sarafinyuk, L. A., Khapitska, O. P., Yakusheva, Y. I., Ivanytsia, A. O., Sarafinyuk, P. V. (2018). Somatotypological features of acrobat girls in different periods of ontogenesis. Biomedical and Biosocial Anthropology, 32, 43–47. doi: http://doi.org/10.31393/bba32-2018-06
- Shcherbin, D. V., Podskrebisheva, N. P. (2011). Tneefficiency analysis of the use of self – training for university students. Fizicheskaia reakreatsiia, 3, 63–66.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Светлана Алексеевна Васильева, Инна Алексеевна Степаненко, Екатерина Ивановна Кравчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.