Токенізації освітніх активів на основі блокчейн технологій

Автор(и)

  • Олександр Віталійович Шматко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-2426-900X
  • Тетяна Анатоліївна Боровая Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця, Україна https://orcid.org/0000-0003-1765-4425
  • Сергій Петрович Євсеєв Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця, Україна https://orcid.org/0000-0003-1647-6444
  • Олександр Володимирович Мілов Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця, Україна https://orcid.org/0000-0001-6135-2120

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.232321

Ключові слова:

токенізація, активи освітнього процесу, блокчейн, смарт-контракти, алгоритми консенсусу, децентралізований реєстр

Анотація

Розглядаються можливі сценарії використання технології блокчейн у сфері освіти. Досліджуються методи і технології токенізаціі активів, пов'язаних з навчальним процесом. Робиться висновок про те, що блокчейн технологія є децентралізованою і прозорою з високим ступенем надійності, що забезпечує рівність всіх користувачів послуг ланцюга. Прозорість технології гарантує учасників процесу від зловживань і підробки документів. Вивчення особливостей смарт-контрактів дозволило сформувати переваги смарт-контрактів у сфері освіти. Це, перш за все, укладання угод без участі третіх осіб, а також безпека і конфіденцйіальность угод. Це забезпечує збереження у таємниці умов і предмета договору, а також неможливість внесення змін до угоди будь-ким. При цьому зберігання контракту в зашифрованому вигляді забезпечує його конфіденційність. Відзначено зниження витрат на проведення операцій. Токенізація освітніх активів розглянута на прикладі підготовки та захисту дипломної роботи з подальшим оформленням диплома. Докладно розглянуті процеси проходження дипломної роботи в умовах застосування блок-чейн технології та оформлення смарт-контрактів. Переваги застосування блокчейн технології та смарт-контрактів проілюстровані конкретними прикладами.

Проведено дослідження засобів і механізмів забезпечення підтвердження автентичності документів про освіту, конфіденційності особистих карток студентів, ідентифікації студентів.

Для створення децентралізованого розподіленого реєстру для токенізаціі освітніх активів, запропоновано застосування технології блокчейн і смарт-контрактів на базі платформи Ethereum

Біографії авторів

Олександр Віталійович Шматко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра програмної інженерії та інформаційних технологій управління

Тетяна Анатоліївна Боровая, Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця

Доктор педагогічних наук, професор

Кафедра педагогіки, іноземної філології та перекладу

Сергій Петрович Євсеєв, Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця

Доктор технічних наук, професор

Кафедра кібербезпеки та інформаційних технологій

Олександр Володимирович Мілов, Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця

Доктор технічних наук, професор

Кафедра кібербезпеки та інформаційних технологій

Посилання

  1. Nakamoto, S., Bitcoin, A. (2008). Bitcoin: A peer-to-peer electronic cash system. Available at: https://bitcoin.org/bitcoin.pdf
  2. Tulchinsky, G. (2017). Digital Transformation of Education: Challenges for Higher School. Russian Journal of Philosophical Sciences, 6, 121–136.
  3. Antonova, D. A., Ospennikova, E. V., Spirin, E. V. (2018). TSifrovaya transformatsiya sistemy obrazovaniya. Proektirovanie resursov dlya sovremennoy tsifrovoy uchebnoy sredy kak odno iz ee osnovnykh napravleniy. Vestnik Permskogo gosudarstvennogo gumanitarno-pedagogicheskogo universiteta. Seriya: Informatsionnye kompyuternye tekhnologii v obrazovanii, 14. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/tsifrovaya-transformatsiya-sistemy-obrazovaniya-proektirovanie-resursov-dlya-sovremennoy-tsifrovoy-uchebnoy-sredy-kak-odno-iz-ee
  4. Kozlova, N. Sh. (2019). Tsifrovye tekhnologii v obrazovanii. Vestnik Maykopskogo gosudarstvennogo tekhnologicheskogo universiteta, 1.Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/tsifrovye-tehnologii-v-obrazovanii
  5. Svon, M. (2019). Blokcheyn. Skhema novoy ekonomiki. Moscow: Litres, 311.
  6. Di Francesco Maesa, D., Mori, P. (2020). Blockchain 3.0 applications survey. Journal of Parallel and Distributed Computing, 138, 99–114. doi: http://doi.org/10.1016/j.jpdc.2019.12.019
  7. Molokovich, D. V. (2018). Integrirovannaya karta studenta kak noviy produkt v tsifrovom bankovskom obsluzhivanii. Sovremennoe sostoyanie i perspektivy razvitiya natsionalnoy finansovo-kreditnoy sistemy. Voronezh, 154–157.
  8. Fedorova, E. P., Skobleva, E. I. (2020). Application of Blockchain Technology in Higher Education. European Journal of Contemporary Education, 9 (3), 552–571. doi: http://doi.org/10.13187/ejced.2020.3.552
  9. Tsai, W.-T., Feng, L., Zhang, H., You, Y., Wang, L., Zhong, Y. (2017). Intellectual-Property Blockchain-Based Protection Model for Microfilms. 2017 IEEE Symposium on Service-Oriented System Engineering (SOSE), 174–178. doi: http://doi.org/10.1109/sose.2017.35
  10. Tuğtekin, E. B., Dursun, Ö. Ö., Uğur, S. Ş. (2020). Virtual Identity in Blockchain. Advances in Educational Technologies and Instructional Design. IGI Global, 171–196. doi: http://doi.org/10.4018/978-1-5225-9478-9.ch009
  11. Kamišalić, A., Turkanović, M., Mrdović, S., Heričko, M. (2019). A Preliminary Review of Blockchain-Based Solutions in Higher Education. Learning Technology for Education Challenges. Cham: Springer, 114–124. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-030-20798-4_11
  12. Mohanta, B. K., Panda, S. S., Jena, D. (2018). An Overview of Smart Contract and Use Cases in Blockchain Technology. 2018 9th International Conference on Computing, Communication and Networking Technologies (ICCCNT). doi: http://doi.org/10.1109/icccnt.2018.8494045
  13. Bogner, A., Chanson, M., Meeuw, A. (2016). A Decentralised Sharing App running a Smart Contract on the Ethereum Blockchain. Proceedings of the 6th International Conference on the Internet of Things. doi: http://doi.org/10.1145/2991561.2998465

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-31

Як цитувати

Шматко, О. В., Боровая, Т. А., Євсеєв, С. П., & Мілов, О. В. (2021). Токенізації освітніх активів на основі блокчейн технологій. ScienceRise: Pedagogical Education, (3(42), 4–10. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.232321

Номер

Розділ

Педагогічна освіта