Токенізації освітніх активів на основі блокчейн технологій
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.232321Ключові слова:
токенізація, активи освітнього процесу, блокчейн, смарт-контракти, алгоритми консенсусу, децентралізований реєстрАнотація
Розглядаються можливі сценарії використання технології блокчейн у сфері освіти. Досліджуються методи і технології токенізаціі активів, пов'язаних з навчальним процесом. Робиться висновок про те, що блокчейн технологія є децентралізованою і прозорою з високим ступенем надійності, що забезпечує рівність всіх користувачів послуг ланцюга. Прозорість технології гарантує учасників процесу від зловживань і підробки документів. Вивчення особливостей смарт-контрактів дозволило сформувати переваги смарт-контрактів у сфері освіти. Це, перш за все, укладання угод без участі третіх осіб, а також безпека і конфіденцйіальность угод. Це забезпечує збереження у таємниці умов і предмета договору, а також неможливість внесення змін до угоди будь-ким. При цьому зберігання контракту в зашифрованому вигляді забезпечує його конфіденційність. Відзначено зниження витрат на проведення операцій. Токенізація освітніх активів розглянута на прикладі підготовки та захисту дипломної роботи з подальшим оформленням диплома. Докладно розглянуті процеси проходження дипломної роботи в умовах застосування блок-чейн технології та оформлення смарт-контрактів. Переваги застосування блокчейн технології та смарт-контрактів проілюстровані конкретними прикладами.
Проведено дослідження засобів і механізмів забезпечення підтвердження автентичності документів про освіту, конфіденційності особистих карток студентів, ідентифікації студентів.
Для створення децентралізованого розподіленого реєстру для токенізаціі освітніх активів, запропоновано застосування технології блокчейн і смарт-контрактів на базі платформи Ethereum
Посилання
- Nakamoto, S., Bitcoin, A. (2008). Bitcoin: A peer-to-peer electronic cash system. Available at: https://bitcoin.org/bitcoin.pdf
- Tulchinsky, G. (2017). Digital Transformation of Education: Challenges for Higher School. Russian Journal of Philosophical Sciences, 6, 121–136.
- Antonova, D. A., Ospennikova, E. V., Spirin, E. V. (2018). TSifrovaya transformatsiya sistemy obrazovaniya. Proektirovanie resursov dlya sovremennoy tsifrovoy uchebnoy sredy kak odno iz ee osnovnykh napravleniy. Vestnik Permskogo gosudarstvennogo gumanitarno-pedagogicheskogo universiteta. Seriya: Informatsionnye kompyuternye tekhnologii v obrazovanii, 14. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/tsifrovaya-transformatsiya-sistemy-obrazovaniya-proektirovanie-resursov-dlya-sovremennoy-tsifrovoy-uchebnoy-sredy-kak-odno-iz-ee
- Kozlova, N. Sh. (2019). Tsifrovye tekhnologii v obrazovanii. Vestnik Maykopskogo gosudarstvennogo tekhnologicheskogo universiteta, 1.Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/tsifrovye-tehnologii-v-obrazovanii
- Svon, M. (2019). Blokcheyn. Skhema novoy ekonomiki. Moscow: Litres, 311.
- Di Francesco Maesa, D., Mori, P. (2020). Blockchain 3.0 applications survey. Journal of Parallel and Distributed Computing, 138, 99–114. doi: http://doi.org/10.1016/j.jpdc.2019.12.019
- Molokovich, D. V. (2018). Integrirovannaya karta studenta kak noviy produkt v tsifrovom bankovskom obsluzhivanii. Sovremennoe sostoyanie i perspektivy razvitiya natsionalnoy finansovo-kreditnoy sistemy. Voronezh, 154–157.
- Fedorova, E. P., Skobleva, E. I. (2020). Application of Blockchain Technology in Higher Education. European Journal of Contemporary Education, 9 (3), 552–571. doi: http://doi.org/10.13187/ejced.2020.3.552
- Tsai, W.-T., Feng, L., Zhang, H., You, Y., Wang, L., Zhong, Y. (2017). Intellectual-Property Blockchain-Based Protection Model for Microfilms. 2017 IEEE Symposium on Service-Oriented System Engineering (SOSE), 174–178. doi: http://doi.org/10.1109/sose.2017.35
- Tuğtekin, E. B., Dursun, Ö. Ö., Uğur, S. Ş. (2020). Virtual Identity in Blockchain. Advances in Educational Technologies and Instructional Design. IGI Global, 171–196. doi: http://doi.org/10.4018/978-1-5225-9478-9.ch009
- Kamišalić, A., Turkanović, M., Mrdović, S., Heričko, M. (2019). A Preliminary Review of Blockchain-Based Solutions in Higher Education. Learning Technology for Education Challenges. Cham: Springer, 114–124. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-030-20798-4_11
- Mohanta, B. K., Panda, S. S., Jena, D. (2018). An Overview of Smart Contract and Use Cases in Blockchain Technology. 2018 9th International Conference on Computing, Communication and Networking Technologies (ICCCNT). doi: http://doi.org/10.1109/icccnt.2018.8494045
- Bogner, A., Chanson, M., Meeuw, A. (2016). A Decentralised Sharing App running a Smart Contract on the Ethereum Blockchain. Proceedings of the 6th International Conference on the Internet of Things. doi: http://doi.org/10.1145/2991561.2998465
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Olexander Shmatko, Tetyana Borova, Serhii Yevseiev, Oleksandr Milov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.