Дослідження функціонування сільських дошкільних закладів України в період з 1945 по 1963 рік
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.232621Ключові слова:
дошкільні заклади, сільська місцевість, історія освіти, питання періодизаціїАнотація
Потребує вивчення особливостей функціонування дошкільних закладів сільської місцевості України в минулому. Це дає можливість побачити певні закономірності й зумовленості, визначити позитивний досвід, який був свого часу відкинутий чи забутий, можливість розкриття того, як відповідали на подібні проблеми сучасники, яка була педагогічна аргументація та її втілення в практику. Узагальнено історичні факти організації суспільного дошкільного виховання в українському селі, що має свої досить складні, суперечливі явища та процеси. Закцентовано увагу на періодизації розвитку дошкільних закладів сільської місцевості України у хронологічних межах 1945–1991 рр. Виділено три періоди становлення й розвитку сільських дошкільних закладів: І період (1945–1963) – відродження та становлення дошкільних закладів сільської місцевості, ІІ період (1963–1984) – реалізація дошкільного всеобучу в сільських дошкільних закладах, ІІІ період (1984–1991) – оновлення освітнього простору дошкільних закладів сільської місцевості. Розкрито суб’єктивний чинник процесу розвитку сільських дошкільних закладів в Україні – людську діяльність в І період відродження та становлення дошкільних закладів сільської місцевості (1945-1963). Окреслено перспективи подальших історико-педагогічних розвідок в розкритті проблеми реалізації дошкільного всеобучу та оновлення освітнього простору в сільських дошкільних закладах України
Посилання
- Dichek, N. Transformations in the educational policy of Ukraine. National identity as a problem of science and education. Kyiv, 27–29. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/721116/
- Berezivska, L. (2018). Pedahohichna istoriohrafiia: stan, problemy, vyklyky. Istoriohrafiia yak vazhlyvyi skladnyk doslidzhen z istorii osvity: yevropeiskyi i vitchyznianyi vymiry, 4–6. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/162002572.pdf
- Sukhomlynska, O. (2018). The use of the term history of modern times in the educational context (through the prism of foreign studies). Research and Educational Studies, 1, 10–18. doi: http://doi.org/10.32405/2663-5739-2018-1-10-18
- Gupan, N. (2016). Problems of chronology in modern researches on pedagogical history. Ukrainian pedagogical journa, 1, 116–121.
- Zaichenko, I. V. (2016). Pedagogy. Kyiv: Lira, 608.
- Ognevyuk, V. O. (2003). Osiahnennia osvity: pidsumky XX stolittia. Kyiv: Navchalna knyha, 111.
- Boiko, O. D. (2007). History of Ukraine. Kyiv: Akademvydav, 688.
- Protokoly zasidan vykonkomu Brusylivskoi raionnoi Rady deputativ trudiashchykh z 12.01.1945 po 30.12.1945 r. DAZhO, F. R-2969, op. 1 1944–1962, spr. 4a, ark. 206.
- Postanovleniya ispolkoma raysoveta deputatov trudyaschikhsya s 8.01.1945 po 11.10.1945 g. DAZHO, F. R-855, op. 2 1944–1961, spr. 8 ark. 369.
- Rishennia raivykonkomu Yemilchynskoi raionnoi rady deputativ trudiashchykh z 5 sichnia po 21 kvitnia 1949 r. DAZhO, F. R-631, op. 2 1944–1960, spr. 20 ark. 505.
- Richnyi zvit Chernihivskoho oblasnoho viddilu narodnoi osvity 1949–1950 n. r. TsAVOVU F. 166, op. 15 1942–1980, spr. 879, ark. 61.
- Richnyi zvit pro robotu doshkilnykh zakladiv za 1947–1948 n. r. DASO, F. R-3552, op. 2, spr. 11, ark. 24.
- Prohramno-metodychni vkazivky dlia vykhovatelia dytiachoho sadka (1947). Kyiv: Radianska shkola, 172.
- Protokol No. 65 zasedaniya Arkhitekturnogo soveta pri nachalnike Upravleniya po delam arkhitektury pri Sovete Ministrov URSR 19 iyulya 1951 g. TSDAVOVU Ukraini, F. R-4906, op. 1 1943–1992, spr. 3340, ark. 98.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Liudmyla Melenets
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.