Аналіз напрямів модернізації професійної підготовки фахівців освітньої галузі
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.233822Ключові слова:
європейський освітній простір, Європейський Союз (ЄС), освітня політика ЄС, модернізація, професійна підготовкаАнотація
Розглянуто концептуальні та правові основи формування та реалізації освітньої політики України. Вектор освітньої політики спрямований на її модернізацію та сприяння широкій співпраці з навчальними закладами, науково-дослідними установами, громадськими організаціями, приватними фондами європейського освітнього простору, представництво в установленому порядку інтересів України в галузі освіти та науки у міжнародних відносинах.
Визначено чотири ключові цілі європейської співпраці у галузі вищої освіти: вирішення майбутніх невідповідностей навичок та сприяння розвитку навичок; побудова інклюзивних та інтегрованих систем вищої освіти; забезпечення закладів вищої освіти, що сприяють інноваціям; підтримка ефективних та дієвих систем вищої освіти.
З’ясовано політико-правові аспекти співпраці між Україною та ЄС у галузі освіти та залучення нашої країни до формування європейського освітнього простору.
Визначено основні тенденції професійної підготовки фахівців у галузі освіти. Це: навчання впродовж життя, розвиток професійних навичок та кваліфікації, формування підприємництва, забезпечення якості вищої освіти, оптимізація управління та фінансування.
Модернізація національної системи професійної підготовки спеціалістів у галузі освіти, а саме: встановлення прямих відносин університетів із закордонними партнерами щодо співпраці у галузі професійної підготовки фахівців у галузі освіти, укладення та забезпечення виконання міжнародних угод про підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації іноземних громадян в навчальних закладах України
Посилання
- Ivaniuk, I. V. (2002). Velykobrytaniia. Systema osvity ta reformy 80 – 90-kh rokiv XX st. Pedahohika tolerantnosti, 3, 107–110.
- Krayevska, О. (2011). Educational policy of the european union: formation and mechanisms of realisation. Visnyk of the Lviv University. Series International Relations, 28, 53–65.
- Lokshyna, O. I., Avsheniuk, N. M., Ovcharuk, O. V., Borodiienko, O. V. (2016). Porivnialna pedahohika v Natsionalnii akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy: kroky zrostannia. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 2, 5–12. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2016_2_3
- Sysoieva, S. O., Krystopchuk, T. Ye. (2012). Osvitni systemy krain Yevropeiskoho Soiuzu: zahalna kharakterystyka. Rivne: Ovid, 352.
- Vilchynska, N. Y. (2012). European Union Education Policy and Politics: Features of the Formation and Implementation. Kyiv, 20.
- Karlsen, G. E. (2002). Educational Policy and Educational Programmes in the European Union. Education in Europe: Policies and Politics. Dordrecht: Springer, 23–49. doi: http://doi.org/10.1007/978-94-015-9864-4_2
- Pro osvitu (2017). Zakony Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
- On Higher Education (2014). Law of Ukraine No. 1556-VII. 01.07.2014. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
- On Priority Branches of Science and Technology Development (2001). Law of Ukraine No. 2623-III. 11.07.2001. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2623-14#Text
- Pro Natsionalnu doktrynu rozvytku osvity (2002). Ukaz Prezydenta Ukrainy No. 347/2002. 17.04.2002. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/en/347/2002
- Uhoda pro partnerstvo i spivrobitnytstvo mizh Ukrainoiu i Yevropeiskymy Spivtovarystvamy ta yikh derzhavamy-chlenamy Elektronnyi resurs (1994). Uhoda No. 998_012. 14.06.1994. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/998_012#Text
- On the Concept of the State Program for Adaptation of Ukrainian Legislation to the Legislation of the European Union (2002). Law of Ukraine No. 228-IV. 21.11.2002. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/en/228-15
- Education, Training, Youth. Available at: http://europa.eu/pol/educ/index_en.htm
- Education and training. Available at: https://ec.europa.eu/education/
- Sysoieva, S., Protsenko, O. (2020). Implementation of the continuing education concept in the european educational area: regulatory provision. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2, 78–84. doi: http://doi.org/10.28925/1609-8595.2020.2.11
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Svitlana Zaskaleta, Oksana Oleksyuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.