Аналіз напрямів модернізації професійної підготовки фахівців освітньої галузі

Автор(и)

  • Світлана Григорівна Заскалєта Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, Україна https://orcid.org/0000-0001-5384-5806
  • Оксана Євгенівна Олексюк Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, Україна https://orcid.org/0000-0002-5527-3861

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.233822

Ключові слова:

європейський освітній простір, Європейський Союз (ЄС), освітня політика ЄС, модернізація, професійна підготовка

Анотація

Розглянуто концептуальні та правові основи формування та реалізації освітньої політики України. Вектор освітньої політики спрямований на її модернізацію та сприяння широкій співпраці з навчальними закладами, науково-дослідними установами, громадськими організаціями, приватними фондами європейського освітнього простору, представництво в установленому порядку інтересів України в галузі освіти та науки у міжнародних відносинах.

Визначено чотири ключові цілі європейської співпраці у галузі вищої освіти: вирішення майбутніх невідповідностей навичок та сприяння розвитку навичок; побудова інклюзивних та інтегрованих систем вищої освіти; забезпечення закладів вищої освіти, що сприяють інноваціям; підтримка ефективних та дієвих систем вищої освіти.

З’ясовано політико-правові аспекти співпраці між Україною та ЄС у галузі освіти та залучення нашої країни до формування європейського освітнього простору.

Визначено основні тенденції професійної підготовки фахівців у галузі освіти. Це: навчання впродовж життя, розвиток професійних навичок та кваліфікації, формування підприємництва, забезпечення якості вищої освіти, оптимізація управління та фінансування.

Модернізація національної системи професійної підготовки спеціалістів у галузі освіти, а саме: встановлення прямих відносин університетів із закордонними партнерами щодо співпраці у галузі професійної підготовки фахівців у галузі освіти, укладення та забезпечення виконання міжнародних угод про підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації іноземних громадян в навчальних закладах України

Біографії авторів

Світлана Григорівна Заскалєта, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського

Доктор педагогічних наук, професор

Кафедрa англійської мови і літератури

Оксана Євгенівна Олексюк, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедрa педагогіки та інклюзивної освіти

Посилання

  1. Ivaniuk, I. V. (2002). Velykobrytaniia. Systema osvity ta reformy 80 – 90-kh rokiv XX st. Pedahohika tolerantnosti, 3, 107–110.
  2. Krayevska, О. (2011). Educational policy of the european union: formation and mechanisms of realisation. Visnyk of the Lviv University. Series International Relations, 28, 53–65.
  3. Lokshyna, O. I., Avsheniuk, N. M., Ovcharuk, O. V., Borodiienko, O. V. (2016). Porivnialna pedahohika v Natsionalnii akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy: kroky zrostannia. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 2, 5–12. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2016_2_3
  4. Sysoieva, S. O., Krystopchuk, T. Ye. (2012). Osvitni systemy krain Yevropeiskoho Soiuzu: zahalna kharakterystyka. Rivne: Ovid, 352.
  5. Vilchynska, N. Y. (2012). European Union Education Policy and Politics: Features of the Formation and Implementation. Kyiv, 20.
  6. Karlsen, G. E. (2002). Educational Policy and Educational Programmes in the European Union. Education in Europe: Policies and Politics. Dordrecht: Springer, 23–49. doi: http://doi.org/10.1007/978-94-015-9864-4_2
  7. Pro osvitu (2017). Zakony Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
  8. On Higher Education (2014). Law of Ukraine No. 1556-VII. 01.07.2014. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
  9. On Priority Branches of Science and Technology Development (2001). Law of Ukraine No. 2623-III. 11.07.2001. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2623-14#Text
  10. Pro Natsionalnu doktrynu rozvytku osvity (2002). Ukaz Prezydenta Ukrainy No. 347/2002. 17.04.2002. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/en/347/2002
  11. Uhoda pro partnerstvo i spivrobitnytstvo mizh Ukrainoiu i Yevropeiskymy Spivtovarystvamy ta yikh derzhavamy-chlenamy Elektronnyi resurs (1994). Uhoda No. 998_012. 14.06.1994. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/998_012#Text
  12. On the Concept of the State Program for Adaptation of Ukrainian Legislation to the Legislation of the European Union (2002). Law of Ukraine No. 228-IV. 21.11.2002. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/en/228-15
  13. Education, Training, Youth. Available at: http://europa.eu/pol/educ/index_en.htm
  14. Education and training. Available at: https://ec.europa.eu/education/
  15. Sysoieva, S., Protsenko, O. (2020). Implementation of the continuing education concept in the european educational area: regulatory provision. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2, 78–84. doi: http://doi.org/10.28925/1609-8595.2020.2.11

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-31

Як цитувати

Заскалєта, С. Г., & Олексюк, О. Є. (2021). Аналіз напрямів модернізації професійної підготовки фахівців освітньої галузі . ScienceRise: Pedagogical Education, (3(42), 27–31. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.233822

Номер

Розділ

Педагогічна освіта