Детальний аналіз переваг віртуальних лабораторних робіт з фізики

Автор(и)

  • Александр Петрович Шамшин Національна академія Національної гвардії України, Україна https://orcid.org/0000-0002-7167-6476

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.233937

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, віртуальна лабораторія, віртуальна лабораторна робота, реальна лабораторна робота, переваги віртуальних лабораторних робіт

Анотація

У зв'язку з тим, що спостерігається істотна модернізація лабораторного устаткування у закладах вищої освіти, повсюдний перехід на комп'ютерні системи вимірів, широке впровадження інтернет-технологій проведення теоретичних і лабораторних занять, був розроблений ряд віртуальних лабораторних робіт (ВЛР), що використовують програмні ресурси, як от MATLAB, LabVIEW, LabVIEW Web services, VIPM Browser National Instruments, Wolfram Mathematica, Flash Adobe. Метою створення розглянутих робіт було прищеплювання навичок роботи з вимірювальними приладами, самостійне проведення вимірів і розрахунків кожним студентом, можливість зробити дослідження з теми роботи шляхом зміни початкових умов системи й аналізу їх впливу на поведінку системи.

Вивчено, що загального і які відмінності мають ВЛР і реальні лабораторні роботи (РЛР) з погляду дидактичних цілей, їх змісту, ролі в одержанні практичних умінь, придбанні дослідницьких компетенцій. Дається визначення ВЛР і РЛР, а також відповідних дистанційних робіт. Обговорюються переваги, можливості, доцільність розробки й застосування ВЛР, створених на програмних продуктах, які імітують реальні фізичні процеси, явища й закономірності.

Намічені перспективи подальшого дослідження ВЛР із залученням фактичного матеріалу реальних лабораторних робіт, методи їх програмної реалізації й пакетів моделювання

Біографія автора

Александр Петрович Шамшин, Національна академія Національної гвардії України

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра фундаментальних дисциплін

Посилання

  1. Deyasi, A., Mukherjee, S., Mukherjee, A., Bhattacharjee, A. K., Mondal, A. (Eds.) (2021). Computational Intelligence in Digital Pedagogy. Singapor: Springer, 293. doi: http://doi.org/10.1007/978-981-15-8744-3
  2. Azad, A. K. M., Auer, M. E., Harward, V. J. (Eds.) (2011). Internet Accessible Remote Laboratories: Scalable E-Learning Tools for Engineering and Science Disciplines. IGI Global, 645. doi: http://doi.org/10.4018/978-1-61350-186-3
  3. Hatherly, P. A. The Virtual Laboratory and Interactive Screen Experiments. Available at: https://web.phys.ksu.edu/icpe/publications/teach2/Hatherly.pdf
  4. Muthusamy, K., Naidu, R. S., Fadzil, M. (2003). Merits and demerits of the virtual laboratories. Proceedings of the 17th AAOU Annual Conference. Bangkok, 52–58.
  5. Trukhin, A. V. (2002). Ispolzovanie virtualnykh laboratoriy v obrazovanii. Otkrytoe i distantsionnoe obrazovanie, 4 (8), 67–69.
  6. Bortnik, B. I., Stozhko, N. Yu., Sudakova, N. P., Yazovtsev, I. A. (2017). Virtualnye laboratornye raboty v vuzovskom kurse fiziki. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya, 5. Available at: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=26766
  7. Ramazanova, G. G. (2016). Preimuschestva i nedostatki ispolzovaniya virtualnykh laboratornykh rabot po fizike. Problemy i perspektivy informatizatsii fiziko-matematicheskogo obrazovaniya. Elabuga, 110–112.
  8. Mikhaylova, M. Yu., Pristavka, T. A., Kilin, S. V. (2015). Primenenie virtualnykh laboratornykh rabot v uchebnom protsesse vysshikh uchebnykh zavedeniy: za i protiv. Aktualnye problemy gumanitarnykh i estestvennykh nauk, 5-2, 97–100.
  9. List of computer simulation software. Available at: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_computer_simulation_software
  10. Shamshin, A. P. (2012). Kompyuterniy laboratorniy praktikum po magnetizmu, kolebaniyam i mekhanike s ispolzovaniem LabVIEW, MATLAB i Word. Inzhenernoe i nauchnoe prilozheniya na baze tekhnologiy National Instruments. Moscow, 195–197.
  11. Shamshin, O. P. (2016). Laboratorni roboty z vykorystanniam smartfonu u fizychnomu praktykumi. Novitni kompiuterni tekhnolohii, 14, 131–132.
  12. Shamshin, O. P. (2017). Dystantsiini laboratorni roboty u fizychnomu praktykumi. Novitni kompiuterni tekhnolohii, 15, 185–188.
  13. Pereschetniy pribor PP-16. Available at: http://forum.rhbz.org/topic.php?forum=81&topic=1

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-31

Як цитувати

Шамшин, А. П. (2021). Детальний аналіз переваг віртуальних лабораторних робіт з фізики. ScienceRise: Pedagogical Education, (3(42), 32–37. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.233937

Номер

Розділ

Педагогічна освіта