Детальний аналіз переваг віртуальних лабораторних робіт з фізики
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.233937Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології, віртуальна лабораторія, віртуальна лабораторна робота, реальна лабораторна робота, переваги віртуальних лабораторних робітАнотація
У зв'язку з тим, що спостерігається істотна модернізація лабораторного устаткування у закладах вищої освіти, повсюдний перехід на комп'ютерні системи вимірів, широке впровадження інтернет-технологій проведення теоретичних і лабораторних занять, був розроблений ряд віртуальних лабораторних робіт (ВЛР), що використовують програмні ресурси, як от MATLAB, LabVIEW, LabVIEW Web services, VIPM Browser National Instruments, Wolfram Mathematica, Flash Adobe. Метою створення розглянутих робіт було прищеплювання навичок роботи з вимірювальними приладами, самостійне проведення вимірів і розрахунків кожним студентом, можливість зробити дослідження з теми роботи шляхом зміни початкових умов системи й аналізу їх впливу на поведінку системи.
Вивчено, що загального і які відмінності мають ВЛР і реальні лабораторні роботи (РЛР) з погляду дидактичних цілей, їх змісту, ролі в одержанні практичних умінь, придбанні дослідницьких компетенцій. Дається визначення ВЛР і РЛР, а також відповідних дистанційних робіт. Обговорюються переваги, можливості, доцільність розробки й застосування ВЛР, створених на програмних продуктах, які імітують реальні фізичні процеси, явища й закономірності.
Намічені перспективи подальшого дослідження ВЛР із залученням фактичного матеріалу реальних лабораторних робіт, методи їх програмної реалізації й пакетів моделювання
Посилання
- Deyasi, A., Mukherjee, S., Mukherjee, A., Bhattacharjee, A. K., Mondal, A. (Eds.) (2021). Computational Intelligence in Digital Pedagogy. Singapor: Springer, 293. doi: http://doi.org/10.1007/978-981-15-8744-3
- Azad, A. K. M., Auer, M. E., Harward, V. J. (Eds.) (2011). Internet Accessible Remote Laboratories: Scalable E-Learning Tools for Engineering and Science Disciplines. IGI Global, 645. doi: http://doi.org/10.4018/978-1-61350-186-3
- Hatherly, P. A. The Virtual Laboratory and Interactive Screen Experiments. Available at: https://web.phys.ksu.edu/icpe/publications/teach2/Hatherly.pdf
- Muthusamy, K., Naidu, R. S., Fadzil, M. (2003). Merits and demerits of the virtual laboratories. Proceedings of the 17th AAOU Annual Conference. Bangkok, 52–58.
- Trukhin, A. V. (2002). Ispolzovanie virtualnykh laboratoriy v obrazovanii. Otkrytoe i distantsionnoe obrazovanie, 4 (8), 67–69.
- Bortnik, B. I., Stozhko, N. Yu., Sudakova, N. P., Yazovtsev, I. A. (2017). Virtualnye laboratornye raboty v vuzovskom kurse fiziki. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya, 5. Available at: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=26766
- Ramazanova, G. G. (2016). Preimuschestva i nedostatki ispolzovaniya virtualnykh laboratornykh rabot po fizike. Problemy i perspektivy informatizatsii fiziko-matematicheskogo obrazovaniya. Elabuga, 110–112.
- Mikhaylova, M. Yu., Pristavka, T. A., Kilin, S. V. (2015). Primenenie virtualnykh laboratornykh rabot v uchebnom protsesse vysshikh uchebnykh zavedeniy: za i protiv. Aktualnye problemy gumanitarnykh i estestvennykh nauk, 5-2, 97–100.
- List of computer simulation software. Available at: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_computer_simulation_software
- Shamshin, A. P. (2012). Kompyuterniy laboratorniy praktikum po magnetizmu, kolebaniyam i mekhanike s ispolzovaniem LabVIEW, MATLAB i Word. Inzhenernoe i nauchnoe prilozheniya na baze tekhnologiy National Instruments. Moscow, 195–197.
- Shamshin, O. P. (2016). Laboratorni roboty z vykorystanniam smartfonu u fizychnomu praktykumi. Novitni kompiuterni tekhnolohii, 14, 131–132.
- Shamshin, O. P. (2017). Dystantsiini laboratorni roboty u fizychnomu praktykumi. Novitni kompiuterni tekhnolohii, 15, 185–188.
- Pereschetniy pribor PP-16. Available at: http://forum.rhbz.org/topic.php?forum=81&topic=1
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Alexandr Shamshin
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.