Розробка цільової програми в закладі загальної середньої освіти щодо управління процесом формування ділових якостей школярів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.238026Ключові слова:
програмно-цільовий підхід, управління, цільова програма, інноваційна спрямованість, стратегічна метаАнотація
Найбільш ефективним у вирішенні проблем управління освітніми системами виступає програмно-цільовий підхід. У статті розкриваються послідовні кроки керівника школи щодо управління процесом формування ділових якостей школярів. Цьому сприяє розробка цільової програми з чітко визначеними цілями, завданнями, прогнозованими результатами, яка збалансована з кадровими та іншими умовами, наявними ресурсами. У статті визначено, що цільова програма відповідає таким ознакам: спрямована на прогнозування змін, оновлення діяльності закладу освіти та вироблення стратегії розвитку; має виразну інноваційну спрямованість, забезпечує системність процесів впровадження нововведень; працює на місію школи, створює імідж закладу.
Визначено орієнтовну структуру програми: обґрунтування проблеми; теоретико-методологічні основи; мета і завдання програми; етапи реалізації програми; заходи щодо реалізації програми; очікувані результати; аналіз та оцінка результатів інноваційної програми.
Установлено, що розробка програми має таке забезпечення: організаційне забезпечення програми – модернізація робочого навчального плану у відповідності з концептуальними завданнями закладу; нормативно-правове забезпечення програми – коректування пакету документів: програми розвитку закладу освіти; цільових програм, положень; науково-методичне забезпечення програми – теоретичне обґрунтування тематики експериментально-дослідницької роботи; створення діагностичного комплексу щодо вивчення особистісної сфери учнів; організація семінарів, педагогічних консиліумів, науково-практичних конференцій як ефективних засобів спрямовування самоосвітньої діяльності педагогів на удосконалення власної експериментально-дослідницької компетентності; розробка спецкурсів, що орієнтовані на формування ділових якостей учнів; матеріально-технічне забезпечення програми – вдосконалення розвитку методичного кабінету; створення кабінету медіа-засобів; розширення фонду шкільної бібліотеки, користування можливостями Іnternet тощо
Посилання
- Martynets, L. (2020). Project technology implementation for development of business qualities in senior pupils. Journal of Critical Reviews, 7 (11), 891–895. Available at: http://dspace.lgnau.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/2163/197-1592986403.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- Pomelov, V. (1988). Vospitanie delovykh kachestv u shkolnikov. Moscow: O-vo Znanie, 48.
- Shvalbe, B. (1993). Lichnost, karera, uspekh. Moscow: AO Izdat. gruppa Progress-Inter, 228.
- Grinshpun, S. (1998). Lichnostno-delovoy potentsial shkolnika. Shkola, 5, 25–31.
- Kremen, V. H. (1999). Ratsionalnist yak diialnisnyi fenomen shkoliara. Uchytel, 11/12, 46–51.
- Bekh, I. D. (1994). Vidpovidalnist osobystosti yak meta vykhovannia. Pochatkova shkola, 9/10, 4–8.
- Orzhekhovska, V. (1996). Formuvannia sotsialnoi vidpovidalnosti uchniv u suchasnii shkoli. Pedahohika i psykholohiia, 4, 25–32.
- Savchyn, M. V. (1993). Problemy vyvchennia vidpovidalnosti yak sotsialno-psykholohichnoi yakosti liudyny. Pedahohika i psykholohiia, 4.
- Chaban, N. I. (2003). Formuvannia moralno-volovykh yakostei dilovoi liudyny u starshoklasnykiv. Kherson, 170.
- Hipters, Z. (2005). Vykhovannia dilovytosti i tvorchosti maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu. Ridna shkola, 12, 49–51.
- Kaluhina, Yu. (2006). Problemy formuvannia moralno-etychnykh tsinnostei u fakhivtsiv finansovo-ekonomichnoho profiliu. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 6 (19), 70–74.
- Morse, J. (1999). The Missing Link between Virtue Theory and Business Ethics. Journal of Applied Philosophy, 16 (1), 47–58. doi: http://doi.org/10.1111/1468-5930.00107
- Martynets, L., Stepanchenko, N., Ustymenko-Kosorich, O., Yashchuk, S. et. al. (2020). Developing Business Skills in High School Students Using Project Activities. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 12 (4), 222–239. doi: http://doi.org/10.18662/rrem/12.4/343
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Liliia Martynets
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.