Професійний розвиток викладачів англійської мови технічного спрямування в епоху COVID-19

Автор(и)

  • Юлія Михайлівна Олізько Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-3473-9324
  • Наталія Семенівна Саєнко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0001-8898-5198

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.238556

Ключові слова:

професійний розвиток викладачів, англійська мова професійного спрямування, вебінар, онлайн-конференція, епоха COVID-19

Анотація

У цій статті проаналізовано професійний розвиток 34-ох викладачів кафедри англійської мови технічного спрямування № 1 Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» протягом березня-грудня 2020 року. Загалом було опрацьовано 3344,3 години професійного розвитку викладачів англійської мови професійного спрямування, що підтверджено сертифікатами про відвідування та закінчення навчання. Помітне зростання кількості годин, витрачених на професійний розвиток викладачами кафедри англійської мови технічного спрямування № 1, було помічено порівняно з роками до пандемії. Для аналізу даних використовувались кількісні методи та статистично-математична обробка. Було окреслено дев'ять основних категорій професійного розвитку. Трьома головними темами підвищення кваліфікації викладачів кафедри в епоху COVID-19 було визначено: навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (51,8 % годин), викладацькі підходи, методи та прийоми (18, 4 %), оцінювання навчання студентів та діяльності викладачів (14,5 %). Разом ці категорії склали 85 % всього часу, витраченого на професійне зростання викладачами кафедри англійської мови технічного спрямування № 1 КПІ імені Ігоря Сікорського. Інші шість категорій, менш численні, включали: зв’язки з іншими дисциплінами (6,6 %), наукові публікації та питання досліджень (4,8 %), міжнародне співробітництво викладачів (2,1 %), проблеми поведінки студентів та викладачів (1,6 %), мовні питання (0,2 %), добір змісту навчання (0,07 %). Результати підтвердили високий попит у березні-грудні 2020 року на вивчення нових інформаційно-комунікаційних інструментів, платформ та сервісів Google, великий інтерес до педагогічних підходів, методів та прийомів, які можна застосовувати в період дистанційного режиму очного навчання, спричиненого COVID-19, та способів оцінки результатів навчання здобувачів освіти та майстерності викладачів. Вебінари, онлайн-конференції та онлайн-курси виявилися найпопулярнішими формами професійного розвитку викладачів англійської мови професійного спрямування в КПІ імені Ігоря Сікорського протягом березня-грудня 2020 року. Ще однією виявленою тенденцією стало велике різноманіття провайдерів тренінгів для викладачів кафедри в епоху COVID-19. До їх списку увійшли 37 різних організацій, інститутів та центрів, таких як Dinternal education, компанія «Лінгвіст» (Cambridge University Press), Освітній проєкт «На урок», Український інститут інформаційних технологій в освіті, Oxford University Press, Macmillan Education та інші

Біографії авторів

Юлія Михайлівна Олізько, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра англійської мови технічного спрямування № 1

Наталія Семенівна Саєнко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Кандидат педагогічних наук, декан

Посилання

  1. Borg, S. (2019). The Impact of the English for Universities Project on ESP and EMI in Ukrainian Higher Education. British Council, 39. Available at: https://www.britishcouncil.org.ua/sites/default/files/efu_impact_report_.pdf
  2. OECD (2009). Creating Effective Teaching and Learning Environments: First Results from TALIS. Paris: OECD, 305. Available at: https://www.oecd.org/education/school/43023606.pdf
  3. Altan, M. (2016). The Need for More Effective In-service Training for Professional Development of English Language Teachers. British Journal of Education, Society & Behavioural Science, 15 (2), 1–12. doi: http://doi.org/10.9734/bjesbs/2016/24594
  4. Vo, L. T., Mai Nguyen, H. T. (2009). Critical Friends Group for EFL teacher professional development. ELT Journal, 64 (2), 205–213. doi: http://doi.org/10.1093/elt/ccp025
  5. Roliak, A. O., Semenyshyna, I. V. (2018). Continuous professional development of teachers: European context of Ukrainian transformations. Young Scientist, 6 (58), 338–341.
  6. Mizell, H. (2010). Why professional development matters. Learning Forward, 24. Available at: https://learningforward.org/wp-content/uploads/2017/08/professional-development-matters.pdf
  7. Bolam, R., Weindling, D. (2006). Synthesis of research and evaluation projects concerned with capacity-building through teachers’ professional development. London: General Teaching Council for England.
  8. Uysal, H. H. (2012). Evaluation of an In-service Training Program for Primary-school Language Teachers in Turkey. Australian Journal of Teacher Education, 37 (7), 14–29. doi: http://doi.org/10.14221/ajte.2012v37n7.4
  9. Nenko, Y. (2018). Professional development of English language teacher: some practical aspects. Mountain School of Ukrainian Carpaty, 19, 83–86. doi: http://doi.org/10.15330/msuc.2018.19.83-86
  10. Tips, resources and recommendations during COVID-19: Supporting educators’ wellbeing and professional development. Aga Khan development network. 9. Available at: https://d1zah1nkiby91r.cloudfront.net/s3fs-public/akdn_educators_back_to_school_tips_and_resources.pdf
  11. Reimers, M., Schleicher, A., Saavedra, J., Tuominen, S. (2020). Supporting the continuation of teaching and learning during the COVID-19 Pandemic. Global Education Innovation Initiative at the Harvard Graduate School of Education. OECD. The World Bank, HundrED, 37.
  12. Buendia, X. P., Macías, D. F. (2019). The Professional Development of English Language Teachers in Colombia: A Review of the Literature. Colombian Applied Linguistics Journal, 1 (21), 89–102. doi: http://doi.org/10.14483/22487085.12966
  13. Covacevich, C., Vargas, J. (2020). How might the coronavirus crisis be affecting foreign language teachers? Available at: https://oecdedutoday.com/coronavirus-foreign-language-teachers/
  14. Kyluk, E. V. (2020). Participation of Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute in the project "Academic Integrity and Quality Initiative". Available at: https://kpi.ua/en/2020-Academic-IQ

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-30

Як цитувати

Олізько, Ю. М., & Саєнко, Н. С. (2021). Професійний розвиток викладачів англійської мови технічного спрямування в епоху COVID-19. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (44), 4–10. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.238556

Номер

Розділ

Педагогічна освіта