Глобальні імперативи економічної складової розвитку загальної середньої освіти в Україні
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.241186Ключові слова:
міжнародна фінансова взаємодія країн, міжнародна програма «House of Europe», міжнародна програми «Erasmus», «Резюме ESC»/Європейського корпусу солідарності та «Erasmus »Анотація
Проведено літературний аналіз економічних питань фінансування освіти державою, відповідно до міжнародного права та глобалізації світової економіки з метою реалізації права на якісну освіту. Проведено концептуальний аналіз системи вдосконалення фінансування закладів освіти в України, зокрема специфіки та різних механізмів залучення коштів та міжнародної взаємодії країн що розвиваються з розвиненими країнами та міжнародними програмами. Окрім того, представлені результати міжнародної допомоги Україні, зокрема фінансової допомоги на рівні загальної освіти – міжнародної благодійної допомоги у вигляді міжнародного проекту «House of Europe», в рамках міжнародних програм «Erasmus+» та «Європейського корпусу солідарності». Представлена міжнародна програма «House of Europe», яка підтримує творчу співпрацю між українськими організаціями, освітніми установами та їхніми партнерами з ЄС і Великої Британії, фінансує розвиток культурної інфраструктури та освітніх програм для молоді. Також представлена Програма «Erasmus+» (2021–2027 рр.), програма ЄС за підтримки та розвитку освіти, навчання,молоді та спорту в Європі. У програмі велику увагу приділено соціальній інтеграції молоді, екологічному та цифровому розвитку країн, що розвиваються, а також участі молоді в демократичному житті.
За результатами спільної діяльності в рамках міжнародної програми/проекту «House of Europe», міжнародної програми «Erasmus» та Європейського корпусу солідарності виокремлені найбільш визначені критерії якості загальної середньої освіти, а саме: об’єктивні оцінки діяльності закладу освіти – успішність учнів за результатами стандартизованих тестів, ймовірність після закінчення основної та старшої школи успішного вступу в престижні коледжі та університети; а також суб'єктивні оцінки – відвідування занять, отримані оцінки (успішність), зацікавленість учнів певними навчальними курсами/програмами, що викладаються в закладі освіти.
Представлені статистичні дані діяльності «Резюме ESC»/Європейського корпусу солідарності та «Erasmus+» за 2019–2020 роки за даними звітності «Резюме ESC»/Європейського корпусу солідарності та «Erasmus+»
Посилання
- Pro osvitu (2017). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
- Pro povnu zahalnu seredniu osvitu (2020). Zakon Ukrainy No. 463-IX. 16.01.2020. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
- Kontseptsiia novoi ukrainskoi shkoly. Available at: https://www.pedrada.com.ua/article/2372-ad-fontes-pro-kontseptsyu-novo-ukransko-shkoli
- Arkhirieiev, S. I. (Ed.) (2018). Global economy. Kharkiv: Vydavnytstvo Ivanchenka I. S., 192. Available at: http://dspace.ksau.kherson.ua/bitstream/handle/123456789/4647/%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20.pdf?sequence=1
- Lukianenko, D. H., Poruchnyk, A. M., Kolot, A. M., Stoliarchuk, Ya. M. et. al.; Lukianenko, D. H., Poruchnyk, A. M. (Eds.) (2011). Resursy ta modeli hlobalnoho ekonomichnoho rozvytku. Kyiv: KNEU, 703. Available at: https://kneu.edu.ua/ua/science_kneu/scientific_schools/ustv/ustv_praci/ustv_prazi/rtmger/
- Amerykanski prohramy akademichnykh obminiv. Available at: https://www.donnu.edu.ua/uk/osvitni-mozhlivosti-yaki-nadaye-posolstvo-ssha-v-ukrayini/
- Ukraina pidnialasia na 17 pozytsii u reitynhu autsorsynhovoi pryvablyvosti, zainiavshy 24-te mistse (2016). Informatsiine ahenstvo UNIAN. Available at: https://www.unian.ua/science/1237760-ukrajina-pidnyalasya-na-17-pozitsiy-u-reytingu-autsorsingovoji-privablivosti-zaynyavshi-24-te-mistse.html
- Yevropeiskyi tsentralnyi bank rekonstruktsii ta rozvytku. Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%84%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%BA_%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%97_%D1%82%D0%B0_%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83
- Ukraina – Learning Nation. Available at: https://strategy.uifuture.org/ukraina-learning-nation.html
- Klymchuk, I. O. (2014). Teoriia i tekhnolohii realizatsii investytsiinykh mekhanizmiv u shkilnii osviti. Kyiv, 87. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/707330/1/KLimchuk__posibnik_2014r_KLMISBN.pdf
- Mizhnarodna prohrama «House of Europe». Available at: https://npu.edu.ua/universytet/mizhnarodne-spivrobitnytstvo/mizhnarodni-hranty-ta-stypendii/house-of-europe-dim-yevropy
- Mizhnarodna prohrama «Erasmus+». Available at: https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/about_en
- Altbach, P. G., Knight, J. (2007). The Internationalization of Higher Education: Motivations and Realities. Journal of Studies in International Education, 11 (3-4), 290–305. doi: http://doi.org/10.1177/1028315307303542
- Amaral, A., Neave, G., Musselin, C., Maassen, P. (2009). European integration and the governance of higher education and research. Higher Education Dynamics, 6, 11. doi: http://doi.org/10.1007/978-1-4020-9505-4
- Elken, M., Gornitzka, A, Maassen, P., Vukasovic, M. (2011). European integration and the transformation of higher education. University of Oslo research paper, 57. Available at: https://www.academia.edu/17496953/European_integration_and_the_transformation_of_higher_education
- Janmaat, J. G. (2008). Nation-Building, Democratization and Internationalization as Competing Priorities in Ukraine’s Education System. Nationalities Papers, 36, 1–23. doi: http://doi.org/10.1080/00905990701848317
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Iryna Klymchuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.