Глобальні імперативи економічної складової розвитку загальної середньої освіти в Україні

Автор(и)

  • Ірина Олександрівна Климчук Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, Україна https://orcid.org/0000-0002-1883-480X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.241186

Ключові слова:

міжнародна фінансова взаємодія країн, міжнародна програма «House of Europe», міжнародна програми «Erasmus», «Резюме ESC»/Європейського корпусу солідарності та «Erasmus »

Анотація

Проведено літературний аналіз економічних питань фінансування освіти державою, відповідно до міжнародного права та глобалізації світової економіки з метою реалізації права на якісну освіту. Проведено концептуальний аналіз системи вдосконалення фінансування закладів освіти в України, зокрема специфіки та різних механізмів залучення коштів та міжнародної взаємодії країн що розвиваються з розвиненими країнами та міжнародними програмами. Окрім того, представлені результати міжнародної допомоги Україні, зокрема фінансової допомоги на рівні загальної освіти – міжнародної благодійної допомоги у вигляді міжнародного проекту «House of Europe», в рамках міжнародних програм «Erasmus+» та «Європейського корпусу солідарності». Представлена міжнародна програма «House of Europe», яка підтримує творчу співпрацю між українськими організаціями, освітніми установами та їхніми партнерами з ЄС і Великої Британії, фінансує розвиток культурної інфраструктури та освітніх програм для молоді. Також представлена Програма «Erasmus+» (2021–2027 рр.), програма ЄС за підтримки та розвитку освіти, навчання,молоді та спорту в Європі. У програмі велику увагу приділено соціальній інтеграції молоді, екологічному та цифровому розвитку країн, що розвиваються, а також участі молоді в демократичному житті.

За результатами спільної діяльності в рамках міжнародної програми/проекту «House of Europe», міжнародної програми «Erasmus» та Європейського корпусу солідарності виокремлені найбільш визначені критерії якості загальної середньої освіти, а саме: об’єктивні оцінки діяльності закладу освіти – успішність учнів за результатами стандартизованих тестів, ймовірність після закінчення основної та старшої школи успішного вступу в престижні коледжі та університети; а також суб'єктивні оцінки – відвідування занять, отримані оцінки (успішність), зацікавленість учнів певними навчальними курсами/програмами, що викладаються в закладі освіти.

Представлені статистичні дані діяльності «Резюме ESC»/Європейського корпусу солідарності та «Erasmus+» за 2019–2020 роки за даними звітності «Резюме ESC»/Європейського корпусу солідарності та «Erasmus+»

Біографія автора

Ірина Олександрівна Климчук, Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України

Кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Відділ інновацій та стратегії розвитку освіти

Посилання

  1. Pro osvitu (2017). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
  2. Pro povnu zahalnu seredniu osvitu (2020). Zakon Ukrainy No. 463-IX. 16.01.2020. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
  3. Kontseptsiia novoi ukrainskoi shkoly. Available at: https://www.pedrada.com.ua/article/2372-ad-fontes-pro-kontseptsyu-novo-ukransko-shkoli
  4. Arkhirieiev, S. I. (Ed.) (2018). Global economy. Kharkiv: Vydavnytstvo Ivanchenka I. S., 192. Available at: http://dspace.ksau.kherson.ua/bitstream/handle/123456789/4647/%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20.pdf?sequence=1
  5. Lukianenko, D. H., Poruchnyk, A. M., Kolot, A. M., Stoliarchuk, Ya. M. et. al.; Lukianenko, D. H., Poruchnyk, A. M. (Eds.) (2011). Resursy ta modeli hlobalnoho ekonomichnoho rozvytku. Kyiv: KNEU, 703. Available at: https://kneu.edu.ua/ua/science_kneu/scientific_schools/ustv/ustv_praci/ustv_prazi/rtmger/
  6. Amerykanski prohramy akademichnykh obminiv. Available at: https://www.donnu.edu.ua/uk/osvitni-mozhlivosti-yaki-nadaye-posolstvo-ssha-v-ukrayini/
  7. Ukraina pidnialasia na 17 pozytsii u reitynhu autsorsynhovoi pryvablyvosti, zainiavshy 24-te mistse (2016). Informatsiine ahenstvo UNIAN. Available at: https://www.unian.ua/science/1237760-ukrajina-pidnyalasya-na-17-pozitsiy-u-reytingu-autsorsingovoji-privablivosti-zaynyavshi-24-te-mistse.html
  8. Yevropeiskyi tsentralnyi bank rekonstruktsii ta rozvytku. Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%84%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%BA_%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%97_%D1%82%D0%B0_%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83
  9. Ukraina – Learning Nation. Available at: https://strategy.uifuture.org/ukraina-learning-nation.html
  10. Klymchuk, I. O. (2014). Teoriia i tekhnolohii realizatsii investytsiinykh mekhanizmiv u shkilnii osviti. Kyiv, 87. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/707330/1/KLimchuk__posibnik_2014r_KLMISBN.pdf
  11. Mizhnarodna prohrama «House of Europe». Available at: https://npu.edu.ua/universytet/mizhnarodne-spivrobitnytstvo/mizhnarodni-hranty-ta-stypendii/house-of-europe-dim-yevropy
  12. Mizhnarodna prohrama «Erasmus+». Available at: https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/about_en
  13. Altbach, P. G., Knight, J. (2007). The Internationalization of Higher Education: Motivations and Realities. Journal of Studies in International Education, 11 (3-4), 290–305. doi: http://doi.org/10.1177/1028315307303542
  14. Amaral, A., Neave, G., Musselin, C., Maassen, P. (2009). European integration and the governance of higher education and research. Higher Education Dynamics, 6, 11. doi: http://doi.org/10.1007/978-1-4020-9505-4
  15. Elken, M., Gornitzka, A, Maassen, P., Vukasovic, M. (2011). European integration and the transformation of higher education. University of Oslo research paper, 57. Available at: https://www.academia.edu/17496953/European_integration_and_the_transformation_of_higher_education
  16. Janmaat, J. G. (2008). Nation-Building, Democratization and Internationalization as Competing Priorities in Ukraine’s Education System. Nationalities Papers, 36, 1–23. doi: http://doi.org/10.1080/00905990701848317

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-30

Як цитувати

Климчук, І. О. (2021). Глобальні імперативи економічної складової розвитку загальної середньої освіти в Україні. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (44), 11–14. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.241186

Номер

Розділ

Педагогічна освіта