Методологічні підходи до формування професійно орієнтованої англомовної лексичної компетентності в говорінні у майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи

Автор(и)

  • Ірина Валентинівна Скріль Національний університет «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-5252-0521

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.241191

Ключові слова:

комунікативний, інтерактивний, студентоцентристський, соціолінгвістичний, професійно орієнтована лексична компетентність в говорінні, принципи

Анотація

Відібрано і розкрито методологічні підходи до формування професійно орієнтованої англомовної лексичної компетентності в говорінні у майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи й обґрунтовано принципи цього процесу. Сформульовано сутність і структуру професійно орієнтованої англомовної лексичної компетентності у говорінні майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи Розглянуто передумови вживання лексики, у тому числі термінологічної. З’ясовано, що продукування усного мовлення неможливе без сприйняття і розуміння усного мовлення на слух. Охарактеризовано такі підходи, що забезпечують методологічну і методичну обґрунтованість процесу формування професійно орієнтованої англомовної лексичної компетентності в говорінні у майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи, як: комунікативний, інтерактивний, студентоцентристський, соціолінгвістичний. Окреслено особливості формування професійно орієнтованої англомовної лексичної компетентності в говорінні у майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи на засадах комунікативного підходу. Досліджено навчальні матеріали, що використовуються в рамках застосування комунікативного підходу. Розглянуто інтерактивний дискурс, що є типом комунікативної діяльності, Проаналізовано принципи, на яких ґрунтується цей процес: загальнометодичні принципи (ситуативність; комунікативна активність; комунікативна цінність; занурення), специфічні принципи (цільовий рівень володіння англійською мовою за професійним спрямуванням, опори на комунікативні стратегії й мовленнєві кліше, паралельної активізації зорового та слухового каналів сприйняття інформації). Надано рекомендації щодо оптимального поєднання аудиторного навчання та позааудиторного навчання, зокрема самостійної роботи за допомогою мережевих технологій із використанням відео-, аудіо- та текстових матеріалів. Сформульовано результати навчання на основі студентоцентристського підходу, сфокусовано увагу на вміннях і компетентностях студентів. На основі соціолінгвістичного підходу передбачено створення навчальних ситуацій з метою відтворення сценаріїв професійно орієнтованого спілкування фахівців готельно-ресторанної справи. Зроблено висновок, що формування професійно орієнтованої англомовної лексичної компетентності в говорінні у майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи на засадах комунікативного, інтерактивного, студентоцентристського, соціолінгвістичного підходів забезпечить ефективність цього процесу

Біографія автора

Ірина Валентинівна Скріль, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат педагогічних наук

Кафедра іноземних мов

Посилання

  1. Vorobets, A. (2020). The concept of “lexical competence” in modern methodology of teaching foreign languages. Germanic Philology Journal of Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University, 822, 24–35. doi: http://doi.org/10.31861/gph2020.822.24-35
  2. Polianichko, O. D. (2020). components of contents of lexic competence of future history teachers. Тrаnscarpathian Philological Studies, 2 (13), 143–146. doi: http://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2020.13-2.29
  3. Mykytenko, N. O., Kotlovskyi, A. M. (2018). Intercultural communication as a prerequisite of building foreign professional and communicative competence of prospective specialists of non-philological specialties. Pedahohichnyi almanakh, 39, 75–84.
  4. Caro, K., Mendinueta, N. R. (2017). Lexis, Lexical Competence and Lexical Knowledge: A Review. Journal of Language Teaching and Research, 8 (2), 205–213. doi: http://doi.org/10.17507/jltr.0802.01
  5. Laosrirattanachai, P., Likitrattanaporn, W. (2018). A Case Study of English Lexical Competence and Performance involving Hospitality Students Conducting Tours, 11 (4): International Humanities, Social Sciences and arts, 1557–1174.
  6. Luka, I. (2018). Summative evaluation of online language learning course efficiency for students studying tourism and hospitality management. Quality Assurance in Education, 26 (4), 446–465. doi: http://doi.org/10.1108/qae-04-2018-0051
  7. Definition and Selection of Key Competencies (2003). Contributions to the Second DeSeCo Symposium. Available at: https://www.oecd.org/pisa/35070367.pdf
  8. Yarema, I. A. (2013). The linguistic peculiarities of formation English language lexicalcompetence in metallurgists’ professionally oriented speaking.. Visnyk KNLU. Series "Pedagogy and Psychology", 22, 63–71.
  9. Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 270. doi: http://doi.org/10.1017/cbo9780511667305
  10. Stern, H. H. (1996). Fundamental Concepts of Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, 582.
  11. Brumfit, C. (1985). Communicative Methodology in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 166.
  12. Piepho, H. E. (1981). Establishing objectives in the teaching of English. The Communicative Teaching of English: Principles and an exercise Typology. London: Longman, 8–23.
  13. Zardini, M. C., Barnabe, F. H. L. (2013). How to Improve the Speaking Skills through the Communicative Approach. Dialogos Pertinentes Revista Cientifica de Letras, 9 (2), 27–43.
  14. Vdovin, V. V. (2007). Komunikatyvnyi pidkhid yak optymalnyi zasib vyvchennia inozemnoi movy u VNZ. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», 586, 15–20.
  15. Savignon, S. J. (1983). Communicative Competence: Theory and Classroom Practices. Texts and Contexts in Second Language Learning. Massachusetts, 322.
  16. Lightbown, P., Spada, N. (2013). How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press, 257.
  17. Suresh, B. (2011). The Effect of Interactive Approach Model in Teaching English as Second Language: An Experimental Study. Lambert Academic Publishing, 200.
  18. Brown, H. D., Yule, G. (1999). Teaching the spoken Language. Cambridge: Cambridge University Press, 162.
  19. Batsevych, F. S. (2006). Vstup do linhvistychnoi henealohii. Kyiv: Vydavnychyi tsentr «Akademiia», 248.
  20. Friesen, N. (2012). Report: Defining Blended Learning. Available at: https://www.normfriesen.info/papers/Defining_Blended_Learning_NF.pdf Last accessed: 13.06.2016
  21. Rogers, C. R. (1983). As a Teacher, Can I Be Myself? Freedom to Learn for the 80’s. Ohio: Charles E. Merrill Publishing Company, 312.
  22. Solovova, E. N. (2004). Metodicheskaia podgotovka i perepodgotovka uchitelia inostrannogo iazika: integrativno-refleksivnii pokhod. Moscow, 336.
  23. Zadorozhna, I. P. (2012). Teoretyko-metodychni zasady orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh uchyteliv z ovolodinnia anhlomovnoiu komunikatyvnoiu kompetentsiieiu. Kyiv, 440.
  24. Cohen, A. D.; Hurds, S., Lewis, T. (Eds.) (2008). Speaking Strategies for Independent Learning: Focus on Pragmatic Performance. Language Learning. Language Learning Strategies in Independent Settings. Cromwell Press, 119–140. doi: http://doi.org/10.21832/9781847690999-009
  25. Boud, D., Feletti, G. (1997). The Challenge of Problem Based Learning. London: Kogan Page, 344. doi: http://doi.org/10.4324/9781315042039
  26. Hussain, S., Abbasi, Q. H., Ansari, I. S., Qadir, J., Imran, M. A. (2019). Online Interactive Tools to Support Student Centred Learning in Large Classes. University of Glasgow. Available at: http://eprints.gla.ac.uk/179775/ Last accessed: 20.07.2019
  27. Module and Programme Design. UCD Centre for Teaching and Learning. Course Design. Available at: https://www.ucd.ie/teaching/resources/moduleandprogrammedesign/ Last accessed: 03.08.2019
  28. Brown, R. (1986). Social Psychology. New York: The Free Press, 704.
  29. Hymes, D.; Gumperz, J., Hymes, D. (Eds.) (1972). Models of the interaction of language and social life. Directions in sociolinguistics: The ethnography of communication. New York: Holt, Rhinehart&Winston, 35–71.
  30. Long, M. H.; Long, M. (Ed.) (2005). Methodological Issues in Learner Needs Analysis. Second language needs analysis. Cambridge: Cambridge University Press, 19–76. Available at: http://doi.org/10.1017/cbo9780511667299.002
  31. Batsevych, F. S. (2004). Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky. Kyiv: Vyd. tsentr «Akademiia», 342.
  32. Hinkel, E. (Ed.) (1999). Culture in Second Language Teaching and Learning. Cambridge: Cambridge University Press, 250.
  33. Selivanova, O. O. (2011). Osnovy teorii movnoi komunikatsii. Cherkasy: Vydavnytstvo Chabanenko Yu. A., 350.
  34. Barsuk, S. L. (2013). Suchasni pidkhody ta pryntsypy navchannia anhliiskoi movy studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Zb. nauk. pr. Pedahohichni nauky, 64, 392–339.
  35. Nikolaieva, S. (Ed.) (2003). Zahalnoievropeiski rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia. Kyiv: Lenvit, 273.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-30

Як цитувати

Скріль, І. В. (2021). Методологічні підходи до формування професійно орієнтованої англомовної лексичної компетентності в говорінні у майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (44), 15–22. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.241191

Номер

Розділ

Педагогічна освіта