Дослідження рівнів готовності майбутніх фахівців з фізичної культури до здоров’язбереження учнів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.241256Ключові слова:
професійна підготовка, структурні компоненти, рівні готовності, здоров’язбереження, майбутні фахівціАнотація
Встановлено, що підготовка майбутніх фахівців з фізичної культури до здоров’язбереження учнів в умовах розвитку освіти в Україні характеризується активними інноваційними зрушеннями, пов’язаними з формуванням новітнього змісту вищої освіти, у зв’язку з чим розширюється і змінюється його призначення. Здоров’язбереження і здоров’язбережувальні технології складають одну із найперспективніших освітніх систем.
Визначено, що актуальною є розробка комплексної програми вищого навчального закладу, що дозволила б вирішувати завдання зі створення умов, що сприяють збереженню й зміцненню здоров’я; впровадження методології, принципів і методів здоров’язбережувальної освіти, програмно-технічних засобів із моніторингу, формування, розвитку й збереження здоров’я учасників освітнього процесу; здійснення контролю за дотриманням законодавчих і нормативних правових актів, що регламентують діяльність освітнього закладу з питань збереження здоров’я.
Вважається, що здоров’язбережувальна діяльність фахівців із фізичної культури становить сукупність дій, операцій і процедур, які функціонально, технологічно забезпечують досягнення результату в збереженні та зміцненні здоров’я. Під здоров’язбережувальною діяльністю розуміється професiйнa властивість, у якiй виражається ступінь засвоєння майбутнім фахівцем соціального досвіду у сфері забезпечення паритету освіченості та здоров'я учнів засобами фізичної культури і здатність користуватися цим досвідом у професійній діяльності.
Виявлені найбільш значущі структурні компоненти готовності майбутніх фахівців з фізичної культури до здоров’язбереження учнів, а саме: мотиваційний та креативно-творчий компоненти. Встановлені рівні готовності досліджуваних за мотиваційним, когнітивним, діяльнісним, креативно-творчим та організаційно-виховним критерієм
Посилання
- Sushchenko, L. P. (2003). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu (teoretyko-metodolohichnyi aspekt). Zaporizhzhia: Zaporizkyi derzhavnyi universytet, 442.
- Dzhurynskyi, P. B. (2013). Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do zdoroviazberezhuvalnoi profesiinoi diialnosti. Odessa, 43.
- Currie, C. (1998). Health Behhavior in School-Aged Children :Research protocol for the 1997–98 survey. A World Health Organization Cross-National Study. Edinburgh: University of Edinburgh.
- Brouwer, B., Berkel, M. van, Mossel, G. van, Swinkels, E. (2015). Bewegingsonderwijs en sport: vakspecifieke trendanalyse 2015. Enschede: SLO, 79.
- Tsujino, K. (2015). An Outsider’і Vsewpoint of Germany’s Teacher Education Reform: What Kind of Influence Was Brought by Teacher Education Standarts. Journal of the International Societi for Teacher Education, 19 (1), 85–96.
- Orzhekhovska, V. M. (2011). Zdoroviazberezhuvalne navchannia i vykhovannia: problemy, poshuk. Naukovi zapysky NDU yim. M. Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky, 4, 29–31.
- Bezkopylnyi, O. O. (2020). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do zdoroviazberezhuvalnoi diialnosti v osnovnii shkoli: teoriia ta metodyka. Cherkasy: ChNU im. B. Khmelnytskoho, 552.
- Belova, L. V. (2011). Podgotovka buduschikh spetsialistov po fizicheskoi kulture k osuschestvleniiu zdorovesberegaiuschei pedagogicheskoi deiatelnosti. Stavropol, 200.
- Vashchenko, O. (2006). Hotovnist vchytelia do vykorystannia zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii u navchalno-vykhovnomu protsesi. Zdorovia ta fizychna kultura, 8 (32), 1–6.
- Ivanova, L. I. (2014). Teoretychni i metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do roboty z uchniamy z vidkhylenniamy u stani zdorovia. Kyiv, 40.
- Goraschuk, V. P. (2003). Formirovanie kultury zdorovia shkolnikov (teoriia praktika). Lugansk: Alma-mater, 376.
- Dubohai, O. D. (2011). Osnovni poniattia i terminy zdoroviazberezhennia ta fizychnoi reabilitatsii v systemi osvity. Lutsk, 296.
- Mikhieienko, O. I. (2015). Pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv zi zdorovia liudyny do zasosuvanniazdoroviazmitsniuiuchykh tekhnolohii: teoretyko-metodychni aspekty. Sumy: Universytetska knyha, 316.
- The Health Promotion School – an investment in education, health and democracy (1997). Denmark: WHO, 37.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Petr Dzhurinsky
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.