Дослідження рівнів готовності майбутніх фахівців з фізичної культури до здоров’язбереження учнів

Автор(и)

  • Петро Борисович Джуринський Government agency “South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushinsky», Україна https://orcid.org/0000-0003-3102-9124

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.241256

Ключові слова:

професійна підготовка, структурні компоненти, рівні готовності, здоров’язбереження, майбутні фахівці

Анотація

Встановлено, що підготовка майбутніх фахівців з фізичної культури до здоров’язбереження учнів в умовах розвитку освіти в Україні характеризується активними інноваційними зрушеннями, пов’язаними з формуванням новітнього змісту вищої освіти, у зв’язку з чим розширюється і змінюється його призначення. Здоров’язбереження і здоров’язбережувальні технології складають одну із найперспективніших освітніх систем.

Визначено, що актуальною є розробка комплексної програми вищого навчального закладу, що дозволила б вирішувати завдання зі створення умов, що сприяють збереженню й зміцненню здоров’я; впровадження методології, принципів і методів здоров’язбережувальної освіти, програмно-технічних засобів із моніторингу, формування, розвитку й збереження здоров’я учасників освітнього процесу; здійснення контролю за дотриманням законодавчих і нормативних правових актів, що регламентують діяльність освітнього закладу з питань збереження здоров’я.

Вважається, що здоров’язбережувальна діяльність фахівців із фізичної культури становить сукупність дій, операцій і процедур, які функціонально, технологічно забезпечують досягнення результату в збереженні та зміцненні здоров’я. Під здоров’язбережувальною діяльністю розуміється професiйнa властивість, у якiй виражається ступінь засвоєння майбутнім фахівцем соціального досвіду у сфері забезпечення паритету освіченості та здоров'я учнів засобами фізичної культури і здатність користуватися цим досвідом у професійній діяльності.

Виявлені найбільш значущі структурні компоненти готовності майбутніх фахівців з фізичної культури до здоров’язбереження учнів, а саме: мотиваційний та креативно-творчий компоненти. Встановлені рівні готовності досліджуваних за мотиваційним, когнітивним, діяльнісним, креативно-творчим та організаційно-виховним критерієм

Біографія автора

Петро Борисович Джуринський, Government agency “South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushinsky»

Доктор педагогічних наук, професор, директор

Навчально-науковий інститут фізичної культури, спорту та реабілітації

Посилання

  1. Sushchenko, L. P. (2003). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu (teoretyko-metodolohichnyi aspekt). Zaporizhzhia: Zaporizkyi derzhavnyi universytet, 442.
  2. Dzhurynskyi, P. B. (2013). Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do zdoroviazberezhuvalnoi profesiinoi diialnosti. Odessa, 43.
  3. Currie, C. (1998). Health Behhavior in School-Aged Children :Research protocol for the 1997–98 survey. A World Health Organization Cross-National Study. Edinburgh: University of Edinburgh.
  4. Brouwer, B., Berkel, M. van, Mossel, G. van, Swinkels, E. (2015). Bewegingsonderwijs en sport: vakspecifieke trendanalyse 2015. Enschede: SLO, 79.
  5. Tsujino, K. (2015). An Outsider’і Vsewpoint of Germany’s Teacher Education Reform: What Kind of Influence Was Brought by Teacher Education Standarts. Journal of the International Societi for Teacher Education, 19 (1), 85–96.
  6. Orzhekhovska, V. M. (2011). Zdoroviazberezhuvalne navchannia i vykhovannia: problemy, poshuk. Naukovi zapysky NDU yim. M. Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky, 4, 29–31.
  7. Bezkopylnyi, O. O. (2020). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do zdoroviazberezhuvalnoi diialnosti v osnovnii shkoli: teoriia ta metodyka. Cherkasy: ChNU im. B. Khmelnytskoho, 552.
  8. Belova, L. V. (2011). Podgotovka buduschikh spetsialistov po fizicheskoi kulture k osuschestvleniiu zdorovesberegaiuschei pedagogicheskoi deiatelnosti. Stavropol, 200.
  9. Vashchenko, O. (2006). Hotovnist vchytelia do vykorystannia zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii u navchalno-vykhovnomu protsesi. Zdorovia ta fizychna kultura, 8 (32), 1–6.
  10. Ivanova, L. I. (2014). Teoretychni i metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do roboty z uchniamy z vidkhylenniamy u stani zdorovia. Kyiv, 40.
  11. Goraschuk, V. P. (2003). Formirovanie kultury zdorovia shkolnikov (teoriia praktika). Lugansk: Alma-mater, 376.
  12. Dubohai, O. D. (2011). Osnovni poniattia i terminy zdoroviazberezhennia ta fizychnoi reabilitatsii v systemi osvity. Lutsk, 296.
  13. Mikhieienko, O. I. (2015). Pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv zi zdorovia liudyny do zasosuvanniazdoroviazmitsniuiuchykh tekhnolohii: teoretyko-metodychni aspekty. Sumy: Universytetska knyha, 316.
  14. The Health Promotion School – an investment in education, health and democracy (1997). Denmark: WHO, 37.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-30

Як цитувати

Джуринський, П. Б. (2021). Дослідження рівнів готовності майбутніх фахівців з фізичної культури до здоров’язбереження учнів. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (44), 30–33. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.241256

Номер

Розділ

Педагогічна освіта