«Індивідуальний навчальний план» як спосіб планування учнями закладів професійно-технічної освіти свого працевлаштування
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.248072Ключові слова:
індивідуальний навчальний план, професійно-технічна освіта, учні, методика, опитувальник, навчання, робота, кар’єра, освіта, працевлаштуванняАнотація
У статті розглянуто шляхи вирішення проблеми працевлаштування випускників закладів професійно-технічної освіти за спеціальністю. Зважаючи на те, що частина учнів бажають перенавчатись або формувати нові вміння та навички на курсах чи стажуваннях, їм необхідно усвідомлювати, яку спеціальність обирати та на яку роботу вони хотіли б працевлаштуватись після навчання. Відтак, актуальним постає питання дослідження і розробки методик індивідуального планування учнями закладів професійно-технічної освіти свого працевлаштування. Зроблено акцент на важливості цього фактору щодо впливу на професійну орієнтацію особистості та її трудову кар’єру, яку можна планувати за допомогою індивідуального навчального плану – тобто планування власного гармонійного життя.
Індивідуальний навчальний план – це комплекс заходів, які допомагають брати на себе відповідальність за майбутнє, шляхом поєднання того, чим займаєшся у школі, коледжі, на роботі та взагалі за весь період кар’єри. Він визначає послідовність, форму і темп засвоєння здобувачем освіти компонентів освітньої програми, власного досвіду та успішного досвіду інших, методів та заходів, що є необхідними для досягнення основної мети планування. Індивідуальний план є важливим, адже завдяки плануванню стає продуктивним перетворення знань у навички.
Для дослідження було використано методику «Індивідуальний навчальний план» та допоміжні тестові методики : «Мотивація успіху та боязнь невдачі (опитувальник А.О. Реана)», тест на визначення мотиву вибору професії – методика професійного самовизначення Дж. Голланда.
Дослідження реалізовано на базі ДНЗ «Сумський хіміко-технологічний центр професійно-технічної освіти». Було проведено в два етапи онлайн тестування з подальшим поясненням учням та складанням ними індивідуальних планів навчання.
На першому етапі дослідження учні брали участь в онлайн квесті, виконували тестові завдання та одержували інформацію про себе виходячи з комплексної інтерпретації методик.
На другому етапі було використано методику «індивідуального навчального планування», що передбачає шаблон написання плану, відповідно до року навчання
Посилання
- Osvitnia reforma: rezultaty ta perspektyvy (2019). Kyiv. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/Serpneva%20conferentcia/2019/Presentacii/Institut-zbirnik.pdf
- Dokuchyna, T. O. (2011). Motyvatsiia navchannia yak zaporuka stymuliuvannia uchniv do dosiahnennia uspikhu. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka, 8, 32–37. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppo_2011_8_7
- Nezhdanova, N. V. (2015). The empirical analysis of the dynamics of motivation of future specialists as an important component of the structure of their professional qualities. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Psykholohiia, 20 (3 (1)), 71–81. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_psi_2015_20_3%281%29__10
- Kalinichenko, A. V. (2013). Motivation and motivational process: the nature and concept. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, 42, 417–420. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vetp_2013_42_72
- Habenko, I. M. (2021). Doslidzhennia perspektyv realizatsii indyvidualnoi osvitnoi traiektorii zdobuvacha vyshchoi osvity. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity, 2 (34), 37–40.
- Bachke, C. C. (2015). Individualized Education Plans: What Characterizes the Research? Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientific Conference, 3, 31–44. doi: http://doi.org/10.17770/sie2015vol3.389
- Kozlov, N. I. (2015). Planuvannia zhyttia. Psykholohis. Entsyklopediia praktychnoi psykholohii. Available at: http://psychologis.com.ua/planirovanie_zhizni.htm
- Bogachkov, Y. M., Mylashenko, V. M., Ukhan, P. S., Sagadinа, O. Y. (2018). ICT instruments for designing individual education path for high school students. Information Technologies and Learning Tools, 64 (2), 23–38. doi: http://doi.org/10.33407/itlt.v64i2.2164
- Pro osvitu (2017). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at:
- http://ru.osvita.ua/legislation/law/2231/
- Individualized Learning Plan – About. U.S. Department of Labor. Available at: https://www.dol.gov/agencies/odep/program-areas/individuals/youth/individualized-learning-plan
- Motyvatsiia uspikhu ta boiazn nevdachi (opytuvalnyk Reana A. O.). Available at: http://testoteka.narod.ru/ms/1/08.html
- Test «Motyvy vyboru profesii». Available at: https://www.bdut.org.ua/proforijentacija/motyvy-vyboru-profesiji/test-motyvy-vyboru-profesiji/
- Test Dzh. Hollanda dlia vyznachennia profesiinykh typiv osobystosti. Available at: http://proforientator.info/?page_id=6016
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Sergii Korol, Anna Zinchenko, Karina Hlushchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.