«Індивідуальний навчальний план» як спосіб планування учнями закладів професійно-технічної освіти свого працевлаштування

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.248072

Ключові слова:

індивідуальний навчальний план, професійно-технічна освіта, учні, методика, опитувальник, навчання, робота, кар’єра, освіта, працевлаштування

Анотація

У статті розглянуто шляхи вирішення проблеми працевлаштування випускників закладів професійно-технічної освіти за спеціальністю. Зважаючи на те, що частина учнів бажають перенавчатись або формувати нові вміння та навички на курсах чи стажуваннях, їм необхідно усвідомлювати, яку спеціальність обирати та на яку роботу вони хотіли б працевлаштуватись після навчання. Відтак, актуальним постає питання дослідження і розробки методик індивідуального планування учнями закладів професійно-технічної освіти свого працевлаштування. Зроблено акцент на важливості цього фактору щодо впливу на професійну орієнтацію особистості та її трудову кар’єру, яку можна планувати за допомогою індивідуального навчального плану – тобто планування власного гармонійного життя.

Індивідуальний навчальний план – це комплекс заходів, які допомагають брати на себе відповідальність за майбутнє, шляхом поєднання того, чим займаєшся у школі, коледжі, на роботі та взагалі за весь період кар’єри. Він визначає послідовність, форму і темп засвоєння здобувачем освіти компонентів освітньої програми, власного досвіду та успішного досвіду інших, методів та заходів, що є необхідними для досягнення основної мети планування. Індивідуальний план є важливим, адже завдяки плануванню стає продуктивним перетворення знань у навички.

Для дослідження було використано методику «Індивідуальний навчальний план» та допоміжні тестові методики : «Мотивація успіху та боязнь невдачі (опитувальник А.О. Реана)», тест на визначення мотиву вибору професії – методика професійного самовизначення Дж. Голланда.

Дослідження реалізовано на базі ДНЗ «Сумський хіміко-технологічний центр професійно-технічної освіти». Було проведено в два етапи онлайн тестування з подальшим поясненням учням та складанням ними індивідуальних планів навчання.

На першому етапі дослідження учні брали участь в онлайн квесті, виконували тестові завдання та одержували інформацію про себе виходячи з комплексної інтерпретації методик.

На другому етапі було використано методику «індивідуального навчального планування», що передбачає шаблон написання плану, відповідно до року навчання

Біографії авторів

Сергій Миколайович Король, Сумський державний університет

Кандидат політичних наук, доцент

Кафедра психології, політології та соціокультурних технологій

Анна Володимирівна Зінченко, Сумський державний університет

Асистент

Кафедра германської філології

Карина Ігорівна Глущенко, Сумський державний університет

Кафедра психології, політології та соціокультурних технологій

Посилання

  1. Osvitnia reforma: rezultaty ta perspektyvy (2019). Kyiv. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/Serpneva%20conferentcia/2019/Presentacii/Institut-zbirnik.pdf
  2. Dokuchyna, T. O. (2011). Motyvatsiia navchannia yak zaporuka stymuliuvannia uchniv do dosiahnennia uspikhu. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka, 8, 32–37. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppo_2011_8_7
  3. Nezhdanova, N. V. (2015). The empirical analysis of the dynamics of motivation of future specialists as an important component of the structure of their professional qualities. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Psykholohiia, 20 (3 (1)), 71–81. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_psi_2015_20_3%281%29__10
  4. Kalinichenko, A. V. (2013). Motivation and motivational process: the nature and concept. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, 42, 417–420. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vetp_2013_42_72
  5. Habenko, I. M. (2021). Doslidzhennia perspektyv realizatsii indyvidualnoi osvitnoi traiektorii zdobuvacha vyshchoi osvity. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity, 2 (34), 37–40.
  6. Bachke, C. C. (2015). Individualized Education Plans: What Characterizes the Research? Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientific Conference, 3, 31–44. doi: http://doi.org/10.17770/sie2015vol3.389
  7. Kozlov, N. I. (2015). Planuvannia zhyttia. Psykholohis. Entsyklopediia praktychnoi psykholohii. Available at: http://psychologis.com.ua/planirovanie_zhizni.htm
  8. Bogachkov, Y. M., Mylashenko, V. M., Ukhan, P. S., Sagadinа, O. Y. (2018). ICT instruments for designing individual education path for high school students. Information Technologies and Learning Tools, 64 (2), 23–38. doi: http://doi.org/10.33407/itlt.v64i2.2164
  9. Pro osvitu (2017). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at:
  10. http://ru.osvita.ua/legislation/law/2231/
  11. Individualized Learning Plan – About. U.S. Department of Labor. Available at: https://www.dol.gov/agencies/odep/program-areas/individuals/youth/individualized-learning-plan
  12. Motyvatsiia uspikhu ta boiazn nevdachi (opytuvalnyk Reana A. O.). Available at: http://testoteka.narod.ru/ms/1/08.html
  13. Test «Motyvy vyboru profesii». Available at: https://www.bdut.org.ua/proforijentacija/motyvy-vyboru-profesiji/test-motyvy-vyboru-profesiji/
  14. Test Dzh. Hollanda dlia vyznachennia profesiinykh typiv osobystosti. Available at: http://proforientator.info/?page_id=6016

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-30

Як цитувати

Король, С. М., Зінченко, А. В., & Глущенко, К. І. (2021). «Індивідуальний навчальний план» як спосіб планування учнями закладів професійно-технічної освіти свого працевлаштування. ScienceRise: Pedagogical Education, (6 (45), 18–23. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.248072

Номер

Розділ

Педагогічна освіта