Особливості нострифікації дипломів про вищу освіту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.248241

Ключові слова:

нострифікація дипломів, вища освіта, освітні програми, Болонський процес, досвід, освітній процес, академічна мобільність студентів, програма обміну студентами, ринок праці, документообіг

Анотація

У статті розглядаються проблеми нострифікації закордонних дипломів в Україні, визнання освітніх програм, за якими вчилися випускники іноземних вишів. Україна сьогодні є широким ринком професій, де знаходять собі робочі місця наші громадяни з іноземними дипломами та іноземці, котрі здобували освіту в себе вдома. Також держава орієнтується на освітній процес, що відбувається в країнах Європи та має свої особливості та традиції. Робота над універсалізацією освіти має позитивно вплинути на швидшу та якіснішу реалізацію програм обміну науковим та педагогічним досвідом між країнами, академічної мобільності студентів, аспірантів, викладачів тощо. У статті також йдеться про традиційний обмін студентами та викладачами, обмін науковими здобутками між університетами різних країн, налагодження взаємовигідних партнерських відносин, через що українські виші мають орієнтуватися на європейський ринок праці.

У статті також йдеться про особливості документообігу під час нострифікації диплому, подаються списки основних документів і розкриваються проблеми пов'язані з їх обробкою. Наукова проблема має міждисциплінарний статус, адже порушує проблеми роботи з документацією, визнання дипломів і проблеми, з якими стикаються випускники закордонних університетів

Біографія автора

Сергій Петрович Коваленко, Київський університет імені Бориса Грінченка

Помічник проректора з питань набору іноземних громадян, аспірант

Кафедра теорії та історії педагогіки

Посилання

  1. Rashkevych, Y. (2018). The Bologna process: history, current state and perspectives. Educational Analytics of Ukraine, 3, 5–16. doi: https://doi.org/10.32987/2617-8532-2018-3-5-16
  2. Artomov, I. V., Studeniak, I. P., Holovach, Y. Y., Hus, A. V. (2015). Innovatsii u vyshchii osviti: vitchyznianyi i zarubizhnyi dosvid. Uzhhorod: PP «AUTDOR-ShARK», 360.
  3. Krechetova, V. A. (2018). Vyshcha shkola yak chynnyk formuvannia hromadianskoi identychnosti studentiv u suchasnii Ukraini. Zaporizhzhia, 21.
  4. Mokhnatiuk, I. O. (2010). Osoblyvosti suchasnoi osvity: sotsiokulturno-tsinnisnyi vymir. Filosofski problemy humanitarnykh nauk, 19, 165–170.
  5. Drakokhrust, T. V. (2017). Features of legal regulation of legislation of Ukraine to protect the rights of foreigners and stateless person. Yurydychnyi naukovyi elektronnyi zhurnal, 1, 190–193.
  6. The European Higher Education (1999). Joint Declaration of the European Ministers of Education. Bologna. Available at: https://www.eurashe.eu/library/bologna_1999_bologna-declaration-pdf/
  7. Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG) (2015). Available at: https://www.enqa.eu/wp-content/uploads/2015/11/ESG_2015.pdf
  8. Apostyl na dokumenty pro osvitu. Informatsiino-imidzhevyi tsentr, Derzhavne pidpryiemstvo Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. Available at: https://apostille.in.ua/ua/
  9. Berezovska, S. V. Nostryfikatsiia. Yurydychna entsyklopediia. Available at: https://leksika.com.ua/19740122/legal/nostrifikatsiya
  10. Vyznannia inozemnykh dokumentiv. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Available at: https://mon.gov.ua/ua/ministerstvo/poslugi/viznannya-inozemnih-dokumentiv

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-30

Як цитувати

Коваленко, С. П. (2021). Особливості нострифікації дипломів про вищу освіту . ScienceRise: Pedagogical Education, (6 (45), 13–17. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.248241

Номер

Розділ

Педагогічна освіта