Модель адаптивного управління формуванням основ цифрової компетентності учнів початкової школи

Автор(и)

  • Катерина Вячеславівна Котелевець Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України, Україна https://orcid.org/0000-0002-9003-9958

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.248257

Ключові слова:

адаптивне управління, цифрова компетентність учнів, моделювання в освіті, якість початкової освіти

Анотація

Дослідження присвячено питанням моделювання процесів адаптивного управління формуванням цифрової компетентності учнів в процесі здобуття початкової освіти. Розкриваються ключові аспекти теоретичних основ управління соціально-педагогічними системами. Зокрема, описуються принципи та підходи до управління взагалі й адаптивного зокрема. Описується, що сутність управління соціально-педагогічними системами полягає в цілеспрямованих впливах на керовану підсистему для її впорядкування. Визначається, що основним завданням такого управління є забезпечення цілеспрямованості, узгодженості функціонування та розвитку керованої підсистеми. Конкретизується сутність адаптивного управління, яке враховуючи основні характеристики класичного управління ґрунтується на процесах діалогічного пристосування керованої та керуючої підсистем. Наводиться характеристика ключових дефініцій дослідження та описується структура моделі адаптивного управління процесом формування цифрової компетентності учнів в процесі здобуття початкової освіти. Модель складається із взаємопов’язаних структурних компонентів, які у своїй сукупності дають уявлення про процес формування цифрової компетентності учнів для забезпечення успішності їх життєдіяльності. Побудову моделі було здійснено на основі системного та діяльнісного підходів, використовуючи певні етапи процесу моделювання. Описано сутність чотирьох блоків моделі: цільового, теоретичного, змістовно-технологічного; та підсумково-рефлексивного. Зазначено, що педагогіка партнерства є ключовим компонентом формули Нової української школи та складовою побудованої моделі адаптивного управління формуванням цифрової компетентності учнів в процесі здобуття початкової освіти

Біографія автора

Катерина Вячеславівна Котелевець, Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України

Аспірантка

Кафедра менеджменту освіти та права

Посилання

  1. Luzan, L. O., Pochuieva, O. O., Riabova, Z. V., Yelnykova, H. V., Rostoky, M. L. (Eds.) (2021). Adaptyvni protsesy v osviti. Kharkiv: Machulyn, 3, 160.
  2. Bodnar, O., Іvasiv, O. (2020). The Structure of Self-assessment of the Project Activity in the Context of Adaptive Management. Image of the modern pedagogue, 1 (2), 9–14. doi: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-2(191)-9-14
  3. Yelnykova, H. V. (2005). Naukovi osnovy adaptyvnoho upravlinnia zakladamy ta ustanovamy zahalnoi serednoi osvity. Kyiv, 641.
  4. . Yelnykova, H. V., Borova, T. A., Riabova, Z. V., Pochuieva, O. O., Luzan, L. O., Rostoka, M. L. (2017). Adaptyvne upravlinnia: mizhhaluzevi zviazky, naukovo-prykladnyi aspekt. Kharkiv: Machulyn, 111.
  5. Marmaza, O. I. (2017). Menedzhment osvitnoi orhanizatsii. Kharkiv: «Shchedra sadyba», 126.
  6. Riabova, Z. V., Yelnykova, H. V. (2020). Professional growth of teachers in the conditions of digital education. Information Technologies and Learning Tools, 80 (6), 369–385. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v80i6.4202
  7. Informatsiina kompetentnist fakhivtsia. Available at: https://sites.google.com/site/informacijnakompetentnist/
  8. Kartashova, L., Kyrychenko, M., Sorochan, T. (2020). Аntykryzovyi menedzhment pidvyshchennia kvalifikatsii. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 2 (1). doi: https://doi.org/10.37472/2707-305x-2020-2-1-7-9
  9. Semko, L. P., Lapinskyi, V. V. (2020). Informatsiini kompetentnosti ta shliakhy yikh formuvannia. Sotsialno-psykholohichni tekhnolohii rozvytku osobystosti. Kherson, 324–327. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/719931/1/Semko_stattia%202020.pdf
  10. Kyrychenko, M. (2017). Formuvannia tsyfrovoi kultury yak rezultat rozvytku kultury informatsiinoho suspilstvaiu. Stanovlennia i rozvytok informatsiinoho suspilstva yak osnovy zabezpechennia konkurentospromozhnosti Ukrainy u sviti ta staloho rozvytku suspilstva i derzhavy. Kyiv, 34–36. Available at: https://old-zdia.znu.edu.ua/gazeta/mnkonf_34.pdf
  11. Yelnykova, H., Ryabova, Z. (2021). Adaptive technologies for training of specialists. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 1031 (1). doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/1031/1/012125

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-30

Як цитувати

Котелевець, К. В. (2021). Модель адаптивного управління формуванням основ цифрової компетентності учнів початкової школи. ScienceRise: Pedagogical Education, (6 (45), 24–28. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.248257

Номер

Розділ

Педагогічна освіта