Роль просвітницької роботи в закладах освіти з метою запобігання впливу шкідливих чинників на організм людини

Автор(и)

  • Алла Володимирівна Шляніна Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж Житомирської обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0002-2424-606X
  • Ірина Олександрівна Шелюк Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж Житомирської обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0002-6808-9676
  • Світлана Михайлівна Муленко Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж Житомирської обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0002-3230-5242
  • Олена Францівна Шемет Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж Житомирської обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0002-5689-3157

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.249006

Ключові слова:

токсичні речовини, косметичні засоби, інгредієнти, алергія, алергічна реакція, алергени, алергопроби, профілактика

Анотація

Зростання кількості алергічних захворювань серед людей становить глобальну проблему.. У статті розглядається питання ролі просвітницької роботи серед студентів як важливої складової формування знань про причини виникнення алергічних захворювань, запобіжні методи і підтримання здорового способу життя.

Встановлено, що ця проблема є актуальною у світі й потребує впровадження системи заходів для її подолання. Поширеність алергічних захворювань за останні 10 років збільшилася втричі й до сьогоднішнього дня алергія досягла масштабів пандемії. Вказано стадії алергічних реакцій, та можливі причини виникнення алергічних захворювань (генетичні, екологічні, соціальні). Результатом імунодефіциту внаслідок алергії є розвиток різноманітних ускладнень або хронічних захворювань, які можуть привести до інвалідності, та навіть смерті. Складна епідеміологічна ситуація у світі щодо значного збільшення кількості алергічних захворювань вимагає постійного моніторингу для розуміння сучасних тенденцій. Зважаючи на те, що статистичні дані відсутні щодо рівня поширеності алергічних хвороб серед населення України, дослідження епідеміологічного та профілактичного спрямування є актуальним.

Проблема алергічних проявів була розглянута серед здобувачів освіти Житомирського базового фармацевтичного фахового коледжу. З’ясовано, що студенти коледжу вже володіють певними фаховими компетентностями: демонструють знання та розуміння поняття «алергія», прояви алергії, трактують причини та шляхи захворювання, способи діагностування алергенів, проінформовані про історичні аспекти визнання даної хвороби. Доведено, що питання, пов’язані з алергією турбують студентів з причин перенесених та наявних у них алергічних реакцій та захворювань. Виявлено, що студенти мають бажання продовжувати набувати та поглиблювати сучасні знання з питань профілактики, причин і видів виникнення алергічних проявів та шляхів їх усунення. В результаті аналізу виявлено актуальні запитання студентів та необхідність відповіді на них, викладачів та фахівців-алергологів. Підкреслено важливість проведення інформаційної роботи серед здобувачів фармацевтичної освіти, які у повсякденній своїй роботі стикатимуться з токсичними речовинами, лікарськими та косметичними засобами, вміст яких можуть містити речовини – алергени.

Обґрунтована необхідність розробки ефективної системи дій для профілактики, діагностування та надання лікувально-профілактичної допомоги населенню

Біографії авторів

Алла Володимирівна Шляніна, Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж Житомирської обласної ради

Викладач-методист

Циклова комісія хімічних дисциплін

Ірина Олександрівна Шелюк, Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж Житомирської обласної ради

Кандидат хімічних наук

Циклова комісія хімічних дисциплін

Світлана Михайлівна Муленко, Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж Житомирської обласної ради

Викладач вищої кваліфікаційної категорії

Циклова комісія хімічних дисциплін

Олена Францівна Шемет, Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж Житомирської обласної ради

Викладач вищої кваліфікаційної категорії

Циклова комісія медико-біологічних дисциплін

Посилання

  1. World Allergy Organization (WAO) Diagnosis and Rationale for Action against Cow's Milk Allergy (DRACMA) Guidelines (2010). Pediatric Allergy and Immunology, 21. doi: http://doi.org/10.1111/j.1399-3038.2010.01068.x
  2. Voronenko, Yu. V., Kuznetsova, L. V., Pukhlyk, B. M. et. al.; Voronenko Yu. V. (Ed.) (2008). Alerholohiia. Kyiv, 366.
  3. Okhotnikova, E. N. (2008). «Allergicheskii marsh»: sviaz pokolenii i eskalatsiia allergii u detei. Klіnіchna іmunologіia. Alergologіia. Іnfektologіia, 4 (15). Available at: https://kiai.com.ua/ru/archive/2008/4%2815%29/article-199/-allergicheskiy-marsh-svyaz-pokoleniy-i-eskalaciya-allergii-u-detey
  4. Bala, A. M., Chursinova, Iu. V. (2019). Ispolzovanie multipleksnykh issledovanii dlia personalizatsii profilia sensibilizatsii i prognoza razvitiia allergicheskikh zabolevanii. Allergologiia i immunologiia, 20 (1), 32–33.
  5. Pukhlik, B. M., Viktorov, A. P., Zaikov, S. V. (2008). Lekarstvennaia allergiia i pobochnye effekty lekarstvennykh sredstv v allergologii. Lvіv: Meditsina svіtu, 107.
  6. Kordon, T. I. (2008). Food allergies: etiological factors, problems of diagnosis and role in the formation of diseases of the gastrointestinal tract. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Biolohiia, 33, 163–167. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuu_2012_33_26
  7. Radchenko, O. M. (2009). Khronichna retsydyvna kropyvianka z pohliadu terapevta: stan problemy (ohliad literatury). Klinichna imunolohiia. Alerholohiia. Infektolohiia, 8 (27), 38–40.
  8. Besh, L. V. (2012). Atopichnyi dermatyt u ditei: analiz diahnostychnykh i taktychnykh pomylok. Zdorovia Ukrainy, 3, 34–35.
  9. Duda, L. V. (2020). Epidemiolohichna kharakterystyka alerhichnykh zakhvoriuvan u ditei za rezultatamy pohlyblenoho obstezhennia. Young science 2.0. Kyiv, 20–22.
  10. Mokronosova, M. A. (2015). Algoritm allergodiagnostiki s pozitsii dokazatelnoi meditsiny. Astma i allergiia, 2, 3–5.
  11. Lycc, L. B. (2004). Problemy pischevoi allergii v gastroenterologii. Lechaschii vrach, 4, 68–70.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-30

Як цитувати

Шляніна, А. В., Шелюк, І. О., Муленко, С. М., & Шемет, О. Ф. (2021). Роль просвітницької роботи в закладах освіти з метою запобігання впливу шкідливих чинників на організм людини. ScienceRise: Pedagogical Education, (6 (45), 35–39. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2021.249006

Номер

Розділ

Педагогічна освіта