Досвід викладання пропедевтики педіатрії англомовним студентам в умовах карантинних обмежень

Автор(и)

  • Тетяна Віталіївна Ярошевська Дніпровський державний медичний університет, Україна http://orcid.org/0000-0002-7811-5698

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.253353

Ключові слова:

дистанційне навчання, аудиторне навчання, анкетування, студенти, англомовне навчання, пропедевтика педіатрії

Анотація

Дослідження присвячено питанням удосконалення освітнього контенту з клінічної дисципліни пропедевтика педіатрії для іноземних студентів з англійською мовою навчання в умовах епідемії COVID-19. Виходячи з особливостей організації навчального процесу в умовах карантинних обмежень, були внесені корективи у методику викладання дисципліни. Всі методичні матеріали були адаптовані до умов дистанційної освіти, доповнені навчальними відеофільмами, ілюстративними фотографіями і схемами і були розміщені на сайті кафедри і на освітньому порталі Moodle, тому студенти мали можливість самостійно звернутись до них повторного в будь-який зручний для них час. Було ретельно налагоджено механізм зворотного зв’язку зі студентами. Шляхом проведення анонімного анкетування вивчили точку зору здобувачів освіти на навчання за змішаною дистанційно-аудиторною системою. За даними анкетування, серед 147 опитаних студентів 87,1 % оцінили якість навчання по п’ятибальній шкалі на «5» або «4», 12,9 % – на «3». Найчастіше опитані студенти висловлювали пропозиції збільшити кількість посилань на ілюстративні матеріали у методичних рекомендаціях, широко використовувати відеофільми, фотографії, манекени під час проведення практичних занять та виявляли бажання працювати з хворими дітьми в клініці для кращого опанування методики обстеження. Проблеми організації навчального процесу можуть бути пов’язані з технічним забезпеченням інтернет-зв’язку як на клінічних базах кафедри, так і в місцях мешкання студентів, комп’ютерною грамотністю викладачів і студентів, достатньою наявністю на кафедрі необхідних муляжів і фантомів, лікувально-охоронним режимом у відділеннях лікарень. Також шляхи удосконалення викладання полягають ретельному методичному і технічному забезпеченні лекційних і практичних занять, активному використанні інноваційних технологій

Біографія автора

Тетяна Віталіївна Ярошевська, Дніпровський державний медичний університет

Кандидат медичних наук, доцент

Кафедра пропедевтики дитячих хвороб

Посилання

  1. The COVID-19 outbreak is also a major education crisis (2020). UNESCO. Available at: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/globalcoalition
  2. Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy No. 466. 25.04.2013. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text
  3. Burki, T. K. (2020). COVID-19: consequences for higher education. The Lancet Oncology, 21 (6), 758. doi: http://doi.org/10.1016/s1470-2045(20)30287-4
  4. Romanovskyi, O. H., Kvasnyk, O. V., Moroz, V. M., Pidbutska, N. V., Reznik, S. M., Cherkashyn, A. I., Shapolova, V. V. (2019). Development factors and directions for improving distance learning in the higher education system of Ukraine. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 74 (6), 20–42.
  5. Krytska, H. A., Krytskyi, I. O., Zahrychuk, H. Ya., Krytskyi, T. I. (2017). Prospects and difficulties of the effective innovative technologies use for providing medical students professional training during clinical disciplines study. Medical Education, 74 (2), 33–36. doi: http://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7826
  6. Reimers, M., Schleicher, A., Saavedra, J., Tuominen, S. (2020). Supporting the continuation of teaching and learning during the COVID-19 Pandemic. Global Education Innovation Initiative at the Harvard Graduate School of Education. OECD, 37. Available at: https://www.oecd.org/education/Supporting-the-continuation-of-teaching-and-learning-during-the-COVID-19-pandemic.pdf
  7. Kukharenko, V. M. (2018). Pereshkody vprovadzhenniu dystantsiinoho navchannia. Dystantsiina osvita: realii ta perspektyvy. Kharkiv: KhNPU im. H. S. Skovorody, 35–38.
  8. Zhai, Y., Du, X. (2020). Loss and grief amidst COVID-19: A path to adaptation and resilience. Brain, Behavior, and Immunity, 87, 80–81. doi: http://doi.org/10.1016/j.bbi.2020.04.053
  9. Barrable, A., Papadatou-Pastou, M., Tzotzoli, P. (2018). Supporting mental health, wellbeing and study skills in Higher Education: an online intervention system. International Journal of Mental Health Systems, 12 (1). doi: http://doi.org/10.1186/s13033-018-0233-z
  10. Vlachopoulos, D., Makri, A. (2019). Online communication and interaction in distance higher education: A framework study of good practice. International Review of Education, 65 (4), 605–632. doi: http://doi.org/10.1007/s11159-019-09792-3
  11. Marques da Silva, B. (2020). Will Virtual Teaching Continue After the COVID-19 Pandemic? Acta Médica Portuguesa, 33 (6), 446. doi: http://doi.org/10.20344/amp.13970
  12. Yaroshevskaya, T. (2020). Modern peculiarities of lectures in clinic discipline for english-speaking students. ScienceRise: Pedagogical Education, 2 (35), 37–41. doi: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.199114

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-31

Як цитувати

Ярошевська, Т. В. (2022). Досвід викладання пропедевтики педіатрії англомовним студентам в умовах карантинних обмежень. ScienceRise: Pedagogical Education, (1(46), 18–21. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.253353

Номер

Розділ

Педагогічна освіта