The Здатність до просторової визуализації як кореляція досягнень старших школярів з физики в штаті Сокото, Нігерия

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.253570

Ключові слова:

досягнення, стать, фізика, просторові здібності, тип школи

Анотація

У цій роботі досліджувалася здатність до просторової візуалізації як кореляція досягнень учнів старших класів з фізики в штаті Сокото, Нігерія. Цілі дослідження полягали в тому, щоб: (i) вивчити зв’язок між здібностями старшокласників до просторової візуалізації та їхніми досягненнями з фізики; (ii) визначити зв’язок між здібностями старшокласників до просторової візуалізації та їхніми досягненнями з фізики на основі статі; (iii) оцінити зв’язок між здібностями учнів до просторової візуалізації та їхніми досягненнями з фізики на основі типу школи.

У цьому дослідженні було використано дослідження кореляційного типу ex post facto. Контингентом дослідження були учні старшої середньої школи II (ССШ II) у штаті Сокото. При формуванні вибірки використовувався метод пропорційного відбору. Сімсот тридцять один (731) учень ССШ II, що вивчав фізику в старших середніх школах у трьох сенаторських округах штату Сокото, Нігерія, склав вибірку для дослідження. Дослідницькими інструментами, які використовувалися для отримання даних для дослідження, були: Тест просторових здібностей учнів (ТПЗУ) і Тест досягнень з фізики (ТДФ). Інструменти були перевірені експертами в галузі природничих наук і вчителями фізики в Сокото, надано коефіцієнти надійності 0,79 і 0,89 відповідно. Зібрані дані були проаналізовані за допомогою статистики кореляції продукту-моменту Пірсона та статистики Z-тесту при рівні значущості 0,05.

Результати дослідження полягали в тому, що:

і  спостерігався статистично значущий зв’язок між здатністю учнів до просторової візуалізації та їхніми досягненнями з фізики (r = 0,32, p < ,05);

  1. була присутня статистично значуща різниця у силі зв’язку між здібностями учнів до просторової візуалізації та їхніми досягненнями з фізики на основі статі, оскільки значення Z спос (-2,01) було за межею ±1,96 на користь учениць;

iii була присутня статистично значуща різниця в силі зв'язку між здібністю до просторової візуалізації та досягненнями з фізики на основі типу школи, оскільки значення Z спос (-5,08) було за межею ±1,96 на користь приватних шкіл.

Зроблено висновок, що здатність учнів до просторової візуалізації позитивно прогнозує їхні досягнення з фізики. Рекомендовано тренувати учнів у просторових здібностях, щоб мати можливість правильно передбачати їхні досягнення з фізики.

Біографії авторів

Afees Akanni Amuda, Usmanu Danfodiyo University

Lecturer

Department of Science and Vocational Education

Esther O. Omosewo, University of Ilorin

Professor

Department of Science Education

Посилання

  1. Olorundare, A. S. (2014). Theory into practice: Beyond surface curriculum in science. University of Ilorin.
  2. Bello, T. O. Akinfesola, O. E. (2015). Dissemination and utilization of physics education research findings: Towards enhanced teaching and learning of physics in secondary schools. Mediterranean Journal of Social Sciences, 6 (6), 333–339. doi: http://doi.org/10.5901/mjss.2015.v6n6s4p333
  3. Omosewo, E. O. (2012). Why dread the science of the state of the universe. Ilorin: University of Ilorin.
  4. Ekee, P. (2010). The importance of physics to man and society.
  5. Mankilik, M. Ofodile, U. C. (2015). Effects of hybrid active learning strategy on secondary school students’ understanding of direct current electricity concepts in Nigeria. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 3 (2), 77–87.
  6. National policy on education (2013). Federal Republic of Nigeria. Lagos: Nigerian Educational Research and Development Council (NERDC) Press.
  7. Adeyemo, S. A. (2010). Students’ ability level and their competence in problem-solving task in Physics. International Journal of Educational Research and Technology, 1 (2), 35–47.
  8. Gambari, I. A. (2010). Effect of computer-supported cooperative learning strategies on the performance of senior secondary students in physics, in Minna, Nigeria. Ilorin: University of Ilorin.
  9. Sokoto State Ministry of Basic and Secondary Education (SSMOE) (2015). Analysis of Education Sector, Sokoto State Ministry of Education.
  10. Ukoh, E. E., Amuda, A. A. (2015). Laboratory resource factors and frequency of practical activities as correlates of secondary school students’ achievement and interest in Physics in Oyo State, Nigeria. ATBU Journal of Science, Technology & Education, 3 (4), 60–74.
  11. Behzat, B. M. S. (2006). The relationships between spatial ability, logical thinking, mathematics performance and kinematics graph interpretation skills of 12th grade physics students. The Ohio State University.
  12. Linn, M. C., Peterson, A. C. (1985). Emergence and characterization of sex differences in spatial ability: A meta-analysis. Child Development, 56 (6), 1479–1498. doi: http://doi.org/10.2307/1130467
  13. Wai, J., Lubinski, D., Benbow, C. P. (2009). Spatial ability for STEM domains: Aligning over 50 years of cumulative psychological knowledge solidifies its importance. Journal of Educational Psychology, 101 (4), 817–835. doi: http://doi.org/10.1037/a0016127
  14. Buckley, J., Seery, N., Canty, D. (2018). A Heuristic Framework of Spatial Ability: a Review and Synthesis of Spatial Factor Literature to Support its Translation into STEM Education. Educational Psychology Review, 30 (3), 947–972. doi: http://doi.org/10.1007/s10648-018-9432-z
  15. Lubinski, D. (2010). Spatial ability and STEM: A sleeping giant for talent identification and development. Personality and Individual Differences, 49 (4), 344–351. doi: http://doi.org/10.1016/j.paid.2010.03.022
  16. Sorby, S., Casey, B., Veurink, N., Dulaney, A. (2013). The role of spatial training in improving spatial and calculus performance in engineering students. Learning and Individual Differences, 26, 20–29. doi: http://doi.org/10.1016/j.lindif.2013.03.010
  17. Badmus, O. T. (2020). Senior school students’ metacognition, spatial visualisation, mathematical ability and attitude as predictors of physics achievement in Kwara State. Ilorin: University of Ilorin.
  18. Höffler, T. N., Leutner, D. (2011). The role of spatial ability in learning from instructional animations – Evidence for an ability-as-compensator hypothesis. Computers in Human Behavior, 27 (1), 209–216. doi: http://doi.org/10.1016/j.chb.2010.07.042
  19. Lowrie, T., Logan, T., Ramful, A.; White, B., Chinnappan, M., Trenholm, S. (Eds.) (2016). Spatial reasoning influences students’ performance on Mathematics tasks. Opening up mathematics education research. Adelaide: MERGA, 407–414.
  20. Haciomeroglu, E. S. (2016). Object-spatial visualisation and verbal cognitive styles, and their relation to cognitive abilities and mathematical performance. Educational Sciences: Theory & Practice, 16 (1), 987–1003. doi: http://doi.org/10.12738/estp.2016.3.0429
  21. Samsudin, K., Rafi, A., Hanif, A. S. (2011). Training in mental rotation and spatial visualization and its impact on Orthographic Drawing performance. Educational Technology and Society, 14 (1), 179–186.
  22. Abu-Mustafa, S. (2010). The relationship between spatial ability and achievement in Mathematics for sixth grade students in UNRWA schools. Gaza: Islamic University.
  23. Ghbari, T., Abu-Shendi, Y., Abu-Sheirah, K. (2008). Spatial ability among students in the college of information technology at Zarqa private University in relationship to certain variables. UOS Journal for Humanities and Social Sciences, 7 (2), 251–273.
  24. Eme, U. J. (2014). School variables and mathematics performance among students in Akwa Ibom State. International Journal of Development and Sustainability, 3 (7), 55–64.
  25. Olasehinde, K. J., Olatoye, R. A. (2014). A comparative study of public and private senior secondary school students’ science achievement in Katsina State, Nigeria. Journal of Educational and Social Research, 4 (3), 38–46.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-31

Як цитувати

Amuda, A. A., & Omosewo, E. O. (2022). The Здатність до просторової визуализації як кореляція досягнень старших школярів з физики в штаті Сокото, Нігерия. ScienceRise: Pedagogical Education, (1(46), 33–40. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.253570

Номер

Розділ

Педагогічна освіта