Формування професійної культури майбутніх вчителів-логопедів шляхом використання інноваційних технологій

Автор(и)

  • Наталія Володимирівна Савінова Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, Україна http://orcid.org/0000-0003-2617-8221
  • Марія Ігорівна Берегова Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, Україна https://orcid.org/0000-0003-4784-4465
  • Катерина Максимівна Кутержинська Миколаївський національний університет імені В. О.Сухомлинського , Україна https://orcid.org/0000-0001-6169-2168

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.259865

Ключові слова:

технології, інноваційні технології, компетентність, особистісно-професійна компетентність, професійна культура, вчитель-логопед

Анотація

Навчання спрямоване на індивідуалізацію, удосконалення професійного маршруту та процесу професійної підготовки майбутніх логопедів. Особливе значення мають питання професійної, особистісної та моральної культури, які втілюють позитивні соціально-особистісні досягнення педагогічної майстерності, особистісні цінності та комунікативну взаємодію в системі спеціальної та інклюзивної освіти.Метою роботи є визначення критеріїв, показників та діагностичних завдань формування професійної культури майбутніх логопедів, діагностика стану сформованості їх професійної культури.Діагностичні зрізи дозволили визначити критеріально-показникову базу сформованості професійної культури майбутніх учителів-логопедів.Культура професійного спілкування відображає рівень володіння мовленням з дотриманням усіх встановлених вимог української мови (орфоепічні норми, лексико-граматичне оформлення тощо), інтонаційну та змістову насиченість висловлювання, ступінь ерудиції та загальної толерантності, свідоме і шанобливе ставлення до предметного процесу.Особистісно-професійна компетентність відображає ступінь сформованості ціннісних професійних орієнтацій особистості, динамічність діяльності, нестандартність і гнучкість мислення, постійне збагачення спеціальних знань, інтересів, умінь, розширення кругозору, творче осмислення нестандартних педагогічних проблемних ситуацій.Для кожного з обраних критеріїв розроблено комплекс діагностичних завдань та сформована шкала оцінки їх виконання.Оскільки професійна культура є комплексним поняттям, що включає інтегровані властивості особистості, були визначені рівні її сформованості

Біографії авторів

Наталія Володимирівна Савінова, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського

Доктор педагогічних наук, професор

Кафедра спеціальної освіти

Марія Ігорівна Берегова, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського

Кандидат педагогічних наук, старший викладач

Кафедра спеціальної освіти

Катерина Максимівна Кутержинська, Миколаївський національний університет імені В. О.Сухомлинського

Старший лаборант

Кафедра спеціальної освіти

Посилання

  1. Sereda І. В., Savinova Н. В., Stelmah Н. В., Biliuk O. H. (2019). Levels of information and communication competence formation for educators in general educational institutions. Information Technologies and Learning Tools, 74 (6), 56–70. doi: http://doi.org/10.33407/itlt.v74i6.2984
  2. Myronova, S., Dokuchyna, T. (2019). Development of professional competence of correctional educators in the process of occupational activity. Naukovyi chasopys NPU imeni MP Drahomanova. Seriia 19. Korektsiina pedahohika ta spetsialna psykholohiia, 38, 127–132.
  3. Melnychuk, I. M. (2019). Profesiina pidhotovka maibutnikh lohopediv yak medychna i pedahohichna problema v istorychnomu konteksti. Medychna osvita, 3, 123–127. doi: http://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10657
  4. Mukhin, M. I. (2021). A teacher of the future school. Perspectives of Science and Education, 49 (1), 10–23. doi: http://doi.org/10.32744/pse.2021.1.1
  5. Voitsekhovska, O. V. (2018). The problems of educational and professional motivation of the students of higher educational institutions. Young Scientist, 2 (1), 63–66.
  6. Horshkova, H. (2019). Professional training of future speech therapists for application of adapted physical exercises: external experience. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka, 1-2, 113–119. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2019_1-2_16
  7. Zlyvkova, V. L., Lukomskoi, S. O. (Red.) (2019). Psykholohiia pedahohichnoi vzaiemodii: intehratyvnyi pidkhid. Kyiv, 259.
  8. Savinova, N. V., Berehova, M. I. (2021). Dydaktyko-praktychna pidhotovka maibutnikh korektsiinykh pedahohiv do roboty v umovakh osvitnoho inkliuzyvnoho prostoru. Odesa: Vydavnychyi dim «Helvetyka», 260.
  9. Ohiienko, O. I., Kaliuzhna, T. H., Krasylnyk, Yu. S., Milto, A. O., Radchenko, Yu. A., Hodlevska, K. V. et. al.; Ohiienko, O. I. (Ed.) (2015). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii. Kyiv. In-t pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy, 314.
  10. Savinova, N. V. (2018). Problems of training future teachers-speech therapists to work in conditions of de-veloping active-game environment Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky, 2 (3 (62)), 283–285.
  11. Shchodo orhanizatsii roboty zakladiv zahalnoi serednoi osvity u 2020/2021 navchalnomu rotsi (2020). Lyst MON No. 1/9-420. 05.08.2020. Available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-roboti-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti-u-20202021-navchalnomu-roci

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-29

Як цитувати

Савінова, Н. В., Берегова, М. І., & Кутержинська, К. М. . (2022). Формування професійної культури майбутніх вчителів-логопедів шляхом використання інноваційних технологій. ScienceRise: Pedagogical Education, (4(49), 4–11. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.259865

Номер

Розділ

Педагогічна освіта