Питання хорового ансамблю в процесі формування професійних компетентностей майбутнього педагога-музиканта

Автор(и)

  • Ірина Сергіївна Сідорова Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0002-9212-1701

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.261308

Ключові слова:

ормування професійних якостей майбутніх учителів-музикантів, хоровий ансамбль, види хорового ансамблю

Анотація

Порушено питання про особливе значення педагога-музиканта у розвиткові хорової культури, що істотно впливає на збереження духовних цінностей молодого покоління. Висвітлюється питання хорового ансамблю у процесі становлення професійних якостей студентів музичних спеціальностей педагогічних закладів освіти. Однією з професійних компетентностей вчителя-музиканта визначено здатність до організації та керування вокально-хоровою діяльністю учнів. Зазначено, що для успішної професійної діяльності учителю-хормейстеру необхідно розуміти значення хорового ансамблю у роботі з хоровими колективами, вміти використовувати різні види ансамблю для якісного звучання хорового виконання. Особливе місце у роботі з хором займає відчуття ансамблю, вміння корегувати хорову звучність у відповідності з авторським задумом для розкриття художнього образу твору.

Визначено сутність поняття «хоровий ансамбль» та охарактеризовано основні види хорового ансамблю. Уточнено, що хоровий ансамбль – це художня єдність усіх компонентів хорового звучання та злитність за силою і тембральним забарвленням окремих голосів у складі однієї хорової партії та рівновага звучання між усіма партіями хору. Розкрито значення оперування такими поняттями як частковий та загальний, природний та штучний ансамбль у підготовці майбутніх вчителів-музикантів. До часткових ансамблів віднесено ансамблі інтонаційний, стройовий, тембровий, динамічний, метроритмічний, агогічний, дикційно-орфоепічний і теситурний. Зазначено які фактори впливають на вибір того чи іншого виду хорового ансамблю. Висвітлено ряд закономірностей ансамблю, які випливають з фактури музичного твору. На прикладах хорових творів детально описано використання різних видів хорового ансамблю на практиці

Біографія автора

Ірина Сергіївна Сідорова, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Кандидат педагогічних наук, Заслужений працівник культури України

Кафедра вокально-хорової підготовки, теорії та методики музичної освіти

Посилання

  1. Garnett, L. (2005). Сhoral singing as bodily regime. IRASM. Croatian Musicological Society, 36 (2), 249–269.
  2. Strimple, N. (2002). Choral Music in the Twentieth Century. Portland: Amadeus Press, 298.
  3. Puchko-Kolesnyk, Yu. V. (2009). Diialnist dyryhenta-khormeistera yak sotsiokulturnyi fenomen. Kyiv, 18.
  4. Chai, J. J. (2019). Postminimalist choral music: a pedagogical perspective. Theses and Dissertations-Music, 135. doi: http://doi.org/10.13023/etd.2019.101
  5. Doroniuk, V. D. (2010). Dyryhent shkilnoho khoru. Ivano-frankivsk: PNU im. V. Stefanyka, 61–78.
  6. Tkach, Y. (2012). The particularity of the conducts interpretation in the choir performance. Available at: https://parafia.org.ua/biblioteka/kultura/spetsyfika-dyryhentskoji-interpretatsiji-u-horovomu-vykonavstvi/
  7. Kazachkov, S. A. (1990). Ot uroka k kontcertu. Kazan: Izd-vo Kazanskogo unmversiteta, 343.
  8. Sbitnieva, O. F. (2017). Khoroznavstvo. Starobilsk: Vyd-vo DZ «LNU imeni Tarasa Shevchenka», 86.
  9. Yatlo, L. P. (2009). Teoriia ta metodyka roboty z dytiachym khorom. Uman: RVTs «Sofiia», 120–126.
  10. Kushnir, K. V., Sidorova, I. S. (2021). Khoroznavstvo ta khorove aranzhuvannia. Vinnytsia: Tvory, 191.
  11. Gregorio, D. (2012). An Analysis of Two Choral Compositions With Strings by Tarik O’Regan. University of Southern California, 99.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-29

Як цитувати

Сідорова, І. С. (2022). Питання хорового ансамблю в процесі формування професійних компетентностей майбутнього педагога-музиканта. ScienceRise: Pedagogical Education, (4(49), 47–57. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.261308

Номер

Розділ

Педагогічна освіта