Критерії відбору навчального матеріалу для формування у майбутніх філологів корейськомовної лінгвосоціокультурної компетентності в говорінні

Автор(и)

  • Оксана Василівна Асадчих Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна http://orcid.org/0000-0002-1238-7180
  • Оксана Сергіївна Кінджибала Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-1754-8083

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.261344

Ключові слова:

компетентність, лінгвосоціокультурна компетентність, критерії відбору навчального матеріалу, філологи корейської мови

Анотація

Зважаючи на процеси модернізації освіти вищої школи, особливого значення набуває формування професійно-орієнтованої комунікативної соціокультурної компетенції, першочерговим завдання навчального закладу є формування фахової іномовної комунікативної компетентності. Корейська лінгводидактика потребує ґрунтовних досліджень, розроблення та апробації нових методик навчання, адже корейська мова типологічно відрізняється від української та германських мов, культура невербальної поведінки корейців практично не має аналогів у світі. У дослідженні порушуються питання актуальних проблем сучасної методики навчання іноземних мов, акцентується увага на взаємозв’язках мови та культури, на основах формування лінгвосоціокультурної компетентості.

Стаття присвячена визначенню основних критеріїв, за якими може відбуватися добір дидактичного матеріалу для навчання студентів усного корейського мовлення, а також формування корейськомовної лінгвосоціокультурної компетентності. Визначено поняття корейськомовної лінгвосоцікультурної компетентності у говорінні у майбутніх філологів, проаналізовано її роль та місце в університетській навчальній програмі. Проведено аналіз структурно-компонентного складу компетентності, особливу увагу приділено основним засадам та етапам формування лінгвосоціокультурної компетентності відповідно до рівня володіння студентами мовою. Запропоновано визначення поняття культурно маркованої лексики у корейській мові. Було окреслено процедуру добору навчального матеріалу. Здійснено добір навчального лексичного матеріалу для формування корейськомовної лінгвосоціокультурної компетентності в говорінні на основі якісних та кількісних показників. Проведено добір і аналіз культурно-маркованих лексичних одиниць, культурно маркованих монологів-зразків та діалогів-зразків. Також запропоновано методичні рекомендації щодо формування корейськомовної лінгвосоціокультурної компетентності у говорінні

Біографії авторів

Оксана Василівна Асадчих, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Доктор педагогічних наук, професор

Кафедра мов і літератур Далекого Сходу та Південно-Східної Азії

Навчально-науковий інститут філології

Оксана Сергіївна Кінджибала, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Асистент

Кафедра мов і літератур Далекого Сходу та Південно-Східної Азії

Навчально-науковий інститут філології

Посилання

  1. Asadchykh, O. V. (2011). Suchasni pidkhody do navchannia skhidnomovnoho leksychnoho materialu. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia, 35, 56–60.
  2. Voronina, L. A. (2016). Spetcifika metodiki obucheniia koreiskomu iazyku kak inostrannomu na nachalnom etape v vuze. Saint-Petersburg: Izd-vo RGPU im. A.I. Gertcena, 127.
  3. Yeong-ran, K. (2011). Korean language textbooks and research on Korean language teaching in the light of language teaching theory. Seoul, 277.
  4. Azimov, E. G., Shchukin, A. N. (2009). Novyi slovar metodicheskikh terminov i poniatii (teoriia i praktika obucheniia iazykam). Moscow: IKAR, 446.
  5. Zahnitko, A. P. (2017). Linhvokulturolohiia. Vinnytsia, 287.
  6. Mak, A. S., Westwood, M. J., Ishiyama, F. I., Barker, M. (2000). The sociocultural competencies for success among international students: The Excell Program. Journal of International Education, 4 (2), 33–38.
  7. Safina, M. S. (2014). Formation of Socio-cultural Competence in Foreign Language Teaching. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 136, 80–83. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.292
  8. Sem’ian, N. V. (2019). Formuvannia u maibutnikh filolohiv anhlomovnoi linhvosotsiokulturnoi kompetentnosti v chytanni zasobamy poetychnoho tvoru. Kyiv, 234.
  9. Wonjung, M. (2016). Implicit notions of identity: the absence of explicit communication in Korean hybrid greetings. Universum, 31 (2), 119–140. doi: http://doi.org/10.4067/s0718-23762016000200008
  10. Hall , E.T.(1976). Beyond Culture. New York: Anchor Press, 235.
  11. Andronkina, N. M. (2009). Kognitivno-deiatelnostnyi podkhod k formirovaniiu lingvosotciokulturnoi kompetentcii v obuchenii nemetckomu iazyku studentov iazykovogo vuza. Ros.gos. ped. un-t im. A. I. Gertcena. Saint-Petersburg, 49.
  12. Borisko, N. F. (2000). Teoreticheskie osnovy sozdaniia uchebno-metodicheskikh kompleksov dlia iazykovoii mezhkulturnoii podgotovki uchiteleĭ inostrannykh iazykov. Kyiv: Kievskii gos. lingvist. un-t., 300–308.
  13. Bachinska, І. A. (2016). Formuvannia anglomovnoi lіngvosotcіokulturnoi kompetentcіi uchnіv starshoi shkoli. Kyiv, 23.
  14. Hasanova, S. (2014). Linguo-Cultural Aspect of Interrelation of Language and Culture. International Journal of English Linguistics, 4 (6), 160–166. doi: http://doi.org/10.5539/ijel.v4n6p160
  15. Akademichnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy. Available at: http://sum.in.ua/s/skot
  16. Russko-koreiskii slovar. Available at: https://krdict.korean.go.kr/rus/dicSearch/search?nation=rus&nationCode=5&ParaWordNo=&mainSearchWord=%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%BE%D0%B5
  17. Haviland, J. B. (2006). Gesture as cultural and linguistic practice. Available at: https://pages.ucsd.edu/~jhaviland/Publications/GESTURE%20AS%20CULTURAL%20AND%20LINGUISTIC%20PRACTICE.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-29

Як цитувати

Асадчих, О. В., & Кінджибала, О. С. (2022). Критерії відбору навчального матеріалу для формування у майбутніх філологів корейськомовної лінгвосоціокультурної компетентності в говорінні. ScienceRise: Pedagogical Education, (4(49), 29–34. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.261344

Номер

Розділ

Педагогічна освіта