Використання qr-кодів: еволюція та інтеграція в освітню галузь в контексті вивчення мови
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.261828Ключові слова:
QR-код, мобільне навчання, вища медична освіта, іноземний здобувач освіти, українська мова як іноземнаАнотація
Мета дослідження – детальне вивчення й опис появи, розвитку й еволюції багатомірних кодів (QR-кодів), а також аналіз доцільності їх використання в контексті сучасної освітньої парадигми. Досліджено й інтерпретовано QR-коди як специфічні коди, сканування яких дає можливість безперешкодно й оперативно отримати/передати значну кількість інформації. Детально описано історію появи багатовимірних кодів, проаналізовано їхню еволюцію, модифікації, а також акцентовано на тому, що QR-коди мають широкий спектр застосування у всіх галузях промисловості та інших сферах, зокрема в роздрібній торгівлі, маркетингу, рекламі, логістиці тощо. Здійснено спробу описати й проаналізувати історію появи й перетворення QR-кодів на потужний навчальний інструмент. Автори доводять, що використання QR-кодів в освітній галузі може бути цікавим і доступним в контексті актуальності навчання із залученням девайсів – мобільного навчання. При цьому мета викладача – раціональне й умотивоване послуговування QR-кодами. У розвідці представлено передумови й алгоритм успішного й методично вмотивованого застосування QR-кодів в освіті, передовсім мовній. Зауважено про те, що QR-коди дають можливість поєднати навчальний матеріал з додатковим веб-контентом, традиційне навчальне середовище з віртуальним. Приділено увагу технічним засобам, які здатні вповні забезпечити здобувачів освіти доступом до закодованої навчальної інформації. У праці зауважено, що для успішного використання QR-кодів здобувачі освіти повинні мати спеціальні смартфони, камери й відповідний мобільний додаток, завантажений в телефон. Це посприяє безперешкодному й успішному виконанню завдань із QR-кодами. У цьому контексті використання мобільних додатків, які забезпечують повсякчасний доступ до потрібної навчальної інформації, актуальне й нагальне. Технічні характеристики таких девайсів і програм, а також використання мультимедійних засобів можуть мотивувати здобувачів освіти навчатися. Крім цього, подано результати експерименту, проведеного з метою з’ясування цілей і сфер використання QR-кодів, послуговування ними для доступу до навчального контенту
Посилання
- Leshchenko, Т. (2020). The use of podcasting technology in teaching «Ukrainian language as a foreign» in the Ukrainian medical higher educational institutions. Mova, 9, 41–43.
- Chen, Т., Hsiao, Т., Kang, Т., Wu, Т. (2020). Learning Programming Language in Higher Education for Sustainable Development. Point-Earning Bidding Method. Sustainability, 12 (11). doi: http://doi.org/10.3390/su12114489
- Marcus, J., Bempah, J. (2020). Use of Quick Response Codes for Postpartum Hemorrhage Simulation in Nursing Education. Journal of Obstetric, Gynecologic, & Neonatal Nursing, 48 (3), 57. doi: http://doi.org/10.1016/j.jogn.2019.04.098
- O'Flaherty, J., Phillips, С. (2015). The use of flipped classrooms in higher education: A scoping review. Internet and higher education, 25, 85–95. doi: http://doi.org/10.1016/j.iheduc.2015.02.002
- Pérez-Sanagustín, M., Parra, D., Verdugo, R., García-Galleguillos, G., Nussbaum, M. (2015). Using QR codes to increase user engagement in museum-like spaces. Computers in human behavior, 60, 73–85. doi: http://doi.org/10.1016/j.chb.2016.02.012
- Sergio Artal-Sevil, J., Romero-Pascual, Е., Manuel Artacho-Terrer, J. (2015). Blended-learning: new trends and experiences in higher education», ICERI 2015: 8th international conference of education, research and innovation, 7761–7771.
- Ali, N., Santos, I., Areepattamannil, S. (2017). Pre-service Teachers’ Perception of Quick Response (QR) Code integration in Classroom Activities. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 16 (1), 93–100.
- Brodie, K., Madden, L. L., Rosen, C. A. (2020). Applications of Quick Response (Qr) Codes in Medical Education. Journal of Graduate Medical Education, 12 (2), 138–140. doi: http://doi.org/10.4300/jgme-d-19-00516.1
- Bondarenko, T. (2019). Technology of creation and recognition of qr codes as an efficient instrument for improving educational achievements of student youth. Information Technologies in Education, 2 (39), 30–40. doi: http://doi.org/10.14308/ite000694
- Buzko, V., Yechkalo, Yu. (2019). The potential of QR codes in teaching physics. Naukovі zapiski, 10, 112–118.
- Haluzo, I. (2018). Yspolzovanye tekhnolohyy QR-kodov v obrazovatelnoi deiatelnosty. Sovremennie obrazovatelnie tekhnolohyy, 1 (19), 33–39.
- Yechkalo, Yu. (2014). Elementy mobilnoho navchalnoho seredovyshcha. Novitni komp’iuterni tekhnolohii, 12, 152–157.
- Horoshkina, O. M., Hreb, M. M., Horoshkin, I. O., Karaman, S. O. (2020). Funktsii qr-kodiv u strukturi pidruchnyka ukrainskoi movy. Information Technologies and Learning Tools, 78 (4), 32–46. doi: http://doi.org/10.33407/itlt.v78i4.3360
- Tkachuk, H. (2018). Osoblyvosti vprovadzhennia mobilnoho navchannia: perspektyvy, perevahy ta nedoliky. Informatsiini tekhnolohii i zaoby navchannia, 64 (2), 13–22.
- Leshchenko, T. (2021). QR-kody v navchalnomu protsesi: vyvchennia ukrainskoi movy yak inozemnoi. Informatsiini tekhnolohii v osviti, nautsi i vyrobnytstvi (ITONV-2021). Lutsk: viddil imidzhu ta promotsii Lutskoho NTU, 105–110.
- Leshchenko, Т. (2020). Visualization tools: using word clouds in teaching «Ukrainian as a Foreign Language». Engineering and Educational Technologies, 8 (2), 79–91. doi: http://doi.org/10.30929/2307-9770.2020.08.02.07
- Degtiarova, K. V. (2019). About the concept of the guidelines in the ukrainian language as the foreign through the prism of the trends in visualization. Molodii vchenii, 5.1 (69.1), 76–79.
- Durak, G., Ozkeskin, Е., Ataizi, М. (2016). Qr Codes in Education and Communication. Turkish Online Journal of Distance Education- TOJDE, 17 (2), 42–58. doi: http://doi.org/10.17718/tojde.89156
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Tetyana Leshchenko, Maryna Zhovnir, Olena Shevchenko, Natalia Grinko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.