Імплементація проектної технології в освітній процес вищого військового навчального закладу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.262064

Ключові слова:

групова робота, дидактичні умови, майбутні офіцери, проектна технологія, професійні якості

Анотація

Визначено поняття проектного навчання. Це дієва педагогічна технологія, яка спрямована на інтеграцію теоретичних знань з різних сфер науки, формування професійних умінь та навичок, а також розвиток творчості, критичного мислення, комунікативних навичок, лідерства та вміння приймати рішення. Також проектне навчання – продуктивна пошукова діяльність курсантів, яка організована інструктором для вирішення конкретного пізнавального та практичного завдання, яке безпосередньо пов’язане з майбутньою професійною діяльністю здобувачів освіти.

З’ясовано, що технологія проектного навчання – важливий компонент професійної підготовки майбутнього військового фахівця, який дає можливість застосовувати особистісно-орієнтований підхід, активізувати самостійну роботу курсантів та підвищити їх мотивацію до майбутньої професійної діяльності.

У статті детально досліджено типи проектів, які використовуються під час імплементації технології проектного навчання у вищому військовому навчальному закладі, а саме: конструкторські та практичні, рольові та ігрові, інформаційні та дослідницькі, опитувальні, продуктивні, організаційні та креативні проекти. Доведено, що проекти можуть поділятися залежно від кількості учасників на індивідуальні, персональні, групові та парні, а також на основі тривалості проекту на короткострокові, середньострокові та довгострокові.

З’ясовано, що процес реалізації проектного навчання у вищому військовому навчальному закладі відбувається у чотири етапи: обґрунтування проекту, пошуковий етап, технологічний етап та заключний етап. Для кожного етапу авторами детально пояснено види роботи.

Окреслено поняття дидактичних умов та доведено, що такі умови тяжіють до причин та обставин реалізації освітньої діяльності. Дидактичні умови сприяють позитивним результатам процесу професійної підготовки майбутніх офіцерів. Визначено, що дидактичні умови імплементації проектного навчання під час освітнього процесу у вищому військовому навчальному закладі можна розділити на чотири групи: мотиваційні, змістові, технологічні, та оцінні. Кожна група містить специфічні дидактичні умови, які орієнтовані забезпечити ефективність впровадження проектного навчання у вищому військовому навчальному закладі

Біографії авторів

Наталія Володимирівна Бхіндер, Військова академія (м. Одеса)

Доктор педагогічних наук, доцент

Кафедра іноземних мов

Павло Васильович Проценко, Військова академія (м. Одеса)

Кафедра управління повсякденною діяльністю підрозділів

Посилання

  1. Bell, S. (2010). Project-Based Learning for the 21st Century: Skills for the Future. The Clearing House: A Journal of Edfucational Strategies, Issues and Ideas, 83 (2), 39–43. doi: http://doi.org/10.1080/00098650903505415
  2. Hladka, O. (2013). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentsii studentiv na osnovi proektnoi metodyky navchannia inozemnoi movy. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 7, 36–40. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppsv_2013_7_7
  3. Anishchenko, V. M., Artiushyna, M. V., Herliand, T. M., Kulalaieva, N. V., Romanova, M., Shymanovskyi, M. M. (2019). Teoriia i praktyka proektnoho navchannia u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh. Zhytomyr: Polissia, 208. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/718498/1/Практика%201.pdf
  4. Kosovych, O. V. (2011). Proektna diialnist yak odna z form inovatsiinykh metodychnykh tekhnolohii navchannia. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Pedahohika, sotsialna robota», 22, 76–78. Available at: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/6151/1/ПРОЕКТНА%20ДІЯЛЬНІСТЬ%20ЯК%20ОДНА%20З%20ФОРМ%20ІННОВАЦІЙНИХ%20МЕТОДИЧНИХ%20ТЕХНОЛОГІЙ.pdf
  5. Almulla, M. A. (2020). The Effectiveness of the Project-Based Learning (PBL) Approach as a Way to Engage Students in Learning. SAGE Open, 10 (3). doi: http://doi.org/10.1177/2158244020938702
  6. Bilbao, J., Varela, C., Rebollar, C., Bravo, E., García, O. (2018). Selecting assessments for problem based learning. International Journal of Education and Learning Systems, 3, 129–133. Available at: https://www.iaras.org/iaras/filedownloads/ijels/2018/002-0019(2018).pdf
  7. Dragomir, I.-A., Niculescu, B.-O., Obilisteanu, G. (2019). Problem-Based Strategies for Teaching Military English. Proceedings of International conference Knowledge-based organization, 25 (2), 240–244. doi: http://doi.org/10.2478/kbo-2019-0088
  8. Geir, I., Rino Bandlitz, J. (2020). Implementation of Flipped Classroom and PBL at the Norwegian Defense University College. Journal of Higher Education. Theory and Practice, 20 (5), 133–145. Available at: https://www.proquest.com/openview/6f6153371f1e931e697a8e4b854300fb/1?pq-origsite=gscholar&cbl=766331
  9. Kolisnyk, O., Horiacheva, K., Zvonenko, O., Titomyr, Yu. (2020). Tekhnolohizatsiia pedahohichnykh protsesiv na osnovi metodyky provedennia hrupovykh i praktychnykh zaniat u VVNZ ta viiskovykh pidrozdilakh. Viiskova osvita, 2 (42), 154–165.
  10. Nechkhaiev, S. M., Luhanskyi, O. P., Kryzhanivskyi, I. M. (2021). Group project training technology in training of operational level listeners, Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoho natsionalnoho universytetu Povitrianykh Syl, 4 (70), 118–124. doi: http://doi.org/10.30748/zhups.2021.70.17
  11. Moursund, D. (1999). Project-Based Learning Using Information Technology. International Society for Technology in Education, 141. Available at: https://www.researchgate.net/publication/247276594_Project-based_learning_using_information_technology
  12. Whitworth, J. D., Herzog, J. R., Scott, D. L. (2012). Problem-based Learning Strategies for Teaching Military Social Work Practice Behaviors: Review and Evaluation. Advances in Social Work, 13 (1), 112–131. doi: http://doi.org/10.18060/1876
  13. Zholdasbekova, S., Nurzhanbayeva, Zh., Mavedov, R., Saipov, A., Zhiyentayeva, B., Tlemissova, A. (2016). Didactic Conditions of Improvement of Pedagogical Personnel Training at Higher Education Institutions to Dual Education in the System of VET. International Journal of Environmental & Science Education, 11 (18), 12345–12359. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1123234.pdf
  14. Riskulova, K. D., Yuldoshova, U. B. (2020). The role of didactics in teaching process. International Scientific Journal Theoretical & Applied Science Year, 5 (85), 786–792. doi: http://doi.org/10.15863/tas.2020.05.85.146
  15. Furth, D. V., Novikova, K. O. (2016). Didactic conditions of senior high school students’ policultural competence development. Young Scientist, 6 (33), 473–476. Available at: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/6/117.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-29

Як цитувати

Бхіндер, Н. В., & Проценко, П. В. (2022). Імплементація проектної технології в освітній процес вищого військового навчального закладу . ScienceRise: Pedagogical Education, (4(49), 59–63. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.262064

Номер

Розділ

Педагогічна освіта