Переваги та недоліки дистанційного навчання при викладанні клінічної дисципліни студентам медичного університету

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.264792

Ключові слова:

дистанційне навчання, медична освіта, навчальний процес, пропедевтика педіатрії, анкетування, студенти

Анотація

Виклики суспільства внесли свої корективи в систему медичної освіти України. В умовах пандемії коронавірусної інфекції COVID-19 та запровадженого військового стану на всій території України дистанційне навчання (ДН) виявилося єдиною можливою формою навчального процесу. Метою дослідження було вивчення особливостей викладання дисципліни «Пропедевтика педіатрії» в умовах ДН. Процес ДН на кафедрі пропедевтики дитячих хвороб Дніпровського державного медичного університету (ДДМУ) відбувався з використанням електронного порталу MOODLE, відеосервісу Google Meet, платформи YouTube, веб-сайту та електронного журналу ДДМУ. Проведено анонімне анкетування 210 студентів третього курсу щодо їх ставлення та ступеня задоволеності навчальним процесом на кафедрі пропедевтики дитячих хвороб із застосуванням освітніх дистанційних технологій. Як показали результати, більшість опитаних студентів процесом ДН повністю задоволені. Проте при виборі форми навчання все ж таки віддають перевагу аудиторному формату навчання. Серед переваг ДН студенти відзначили економію часу та фінансових витрат на переїзди між корпусами та клінічними базами, комфортність навчання в домашній обстановці, можливість навчання у будь-який зручний час, доступність інформаційних ресурсів та можливість повторного опрацювання складного матеріалу. Проте найбільшими недоліком ДН виявилися: відсутність можливості для роботи з пацієнтом та відпрацювання практичних навиків. Отже, ДН, як і будь-який інший спосіб викладання і навчання, має свої переваги та недоліки. Але існуючі на даний момент технології ДН за допомогою використання сучасних цифрових платформ, якісного контентного наповнення освітніх веб-ресурсів, запровадження ефективної системи контролю якості отриманих знань дають можливість адаптуватися до нових реалій освітнього процесу та забезпечити незмінно високу якість медичної освіти

Біографії авторів

Світлана Іванівна Ільченко, Дніпровський державний медичний університет

Доктор медичних наук, професор

Кафедра пропедевтики дитячих хвороб

Наіра Валеріївна Мишина, Дніпровський державний медичний університет

Кандидат медичних наук, доцент

Кафедра пропедевтики дитячих хвороб

Анастасія Олександрівна Фіалковська, Дніпровський державний медичний університет

Кандидат медичних наук, доцент

Кафедра пропедевтики дитячих хвороб

Посилання

  1. Pashkova, Yu. P., Palahniuk, H. O., Matokhniuk, M. O. (2021). Dosvid vprovadzhennia informatsiinykh tekhnolohii v protsesi vyvchennia klinichnoi dystsypliny u vyshchomu medychnomu navchalnomu zakladi. The Medical and Ecological Problems, 25 (1-2), 44–46. doi: http://doi.org/10.31718/mep.2021.25.1-2.11
  2. Herasymenko, O. І., Polesova, T. R., Gerasymenko, V. V., Kukhareva, N. S. (2022). Distance education in the professional training of future doctors: pro et contra. TRAUMA, 22 (5), 38–40. doi: https://doi.org/10.22141/1608-1706.5.22.2021.244466
  3. Skrypnyk, I. M., Maslova, G. S., Prykhodko, N. P., Gopko, O. F., Shaposhnyk, O. A. (2020). Using of distance education methods in medical education. PROBLEMS OF Uninterrupted Medical Training and Science, 39 (3), 29–32. doi: https://doi.org/10.31071/promedosvity2020.03.029
  4. Shevchuk, S. H., Khomaziuk, V. A., Ostashevska, T. H. (2020). Dystantsiine navchannia v medytsyni: dosvid vykladannia klinichnykh dystsyplin. Social function of science, teaching and learning, 276–278.
  5. Abaturov, O. Ye., Ahafonova, O. O. (2020). Experience of distance teaching of pediatrics to the fourth year students in medical higher education institutions of Ukraine in the conditions of the COVID-19 pandemic. Child`S Health, 15 (3), 200–203. doi: http://doi.org/10.22141/2224-0551.15.3.2020.204556
  6. Mishina, N., Ilchenko, S., Fialkovska, A. (2020). Discussion questions about the role of a lecture in the process of teaching the discipline “Propaedeutics of pediatrics” in the context of modern medical education. ScienceRise: Pedagogical Education, 3 (36), 52–57. doi: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.203243
  7. Frolova, T. V., Senatorova, A. V., Tereshchenkova, I. I., Stenkova, N. F., Siniaieva, I. R., Atamanova, O. V. et. al. (2020). Dystantsiina forma navchannia yak skladova interaktyvnoi vzaiemodii studentiv i vykladachiv pry vykladanni propedevtyky pediatrii. Aktualni pytannia linhvistyky, profesiinoi linhvodydaktyky, psykholohii i pedahohiky vyshchoi shkoly. Poltava, 395–399.
  8. Ariaiev, M. L., Kaplina, L. Ye., Senkivska, L. I., Pavlova, V. V. (2020). The first experience of distance learning in medical universities of Ukraine under the conditions of COVID-19 quarantine. Child`S Health, 15 (3), 195–199. doi: http://doi.org/10.22141/2224-0551.15.3.2020.204555
  9. Hilburg, R., Patel, N., Ambruso, S., Biewald, M. A., Farouk, S. S. (2020). Medical Education During the Coronavirus Disease-2019 Pandemic: Learning From a Distance. Advances in Chronic Kidney Disease, 27 (5), 412–417. doi: http://doi.org/10.1053/j.ackd.2020.05.017
  10. Roller-Wirnsberger, R., Zitta, S., Herzog, C., Dornan, H., Lindner, S., Rehatschek, H. et. al. (2019). Massive open online courses (MOOCs) for long-distance education in geriatric medicine across Europe. European Geriatric Medicine, 10 (6), 989–994. doi: http://doi.org/10.1007/s41999-019-00252-7

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-30

Як цитувати

Ільченко, С. І., Мишина, Н. В., & Фіалковська, А. О. (2022). Переваги та недоліки дистанційного навчання при викладанні клінічної дисципліни студентам медичного університету . ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (50), 17–22. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.264792

Номер

Розділ

Педагогічна освіта