Педагогічне моделювання формування організаційної компетентості у майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту Збройних Сил України
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.265102Ключові слова:
педагогічне моделювання, модель, організаційна компетентність, майбутній фахівець з фізичної культури і спорту, формуванняАнотація
Запропонована педагогічна модель формування організаційної компетентності у майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту Збройних сил України з розкриттям змісту всіх її компонентів: мети та завдань, організаційно-педагогічних умов, змісту, методів, форм формування, критеріїв і показників діагностування результатів сформованості. Визначені підходи до розуміння поняття “педагогічне моделювання”. Всі компоненти моделі є взаємозумовленими і лише в симбіозі забезпечують формування організаційної компетентності у майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту ЗС України.
Модель складається з таких блоків: цільово-методологічного, теоретичного, суб’єкт-суб’єктного, методичного, контрольно-корегувального і результативного: цільово-методологічний блок відображає мету та завдання формування організаційної компетентності у майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту Збройних сил України з урахуванням їх професійних знань, умінь і навичок, здібностей і здатностей, професійно-етичних норм, цінностей і досвіду діяльності за обраним фахом; теоретичний блок – структуру їх організаційної компетентності і містить важливі вимоги до її формування; суб’єкт-суб’єктний блок забезпечує взаємодію як мінімум двох суб’єктів – викладача і курсанта, методологічну підвалину якої складає суб’єктно-діяльнісний підхід до формування організаційної компетентності останніх; методичний блок – поступове її формування у респондентів, що реалізується визначеною послідовністю; контрольно-корегувальний блок передбачає реалізацію таких функцій, як діагностувальна, регулювальна і прогнозувальна, які в свою чергу дають можливість здійснювати оцінювання і контролювання засвоєних теоретичних і практичних знань респондентами; результативний блок включає результат сформованості організаційної компетентності у майбутніх офіцерів – фахівців з фізичної культури і спорту та з’ясування рівнів її сформованості з використанням визначених нами критеріїв і показників
Посилання
- Shynkaruk, V. I. (Ed.) (1986). Filosofskyi slovnyk. Kyiv: Holov. red. URE, 800.
- Anisimov, M. V. (2011). Teoretyko-metodolohichni osnovy prohnozuvannia modelei u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh. Kyiv–Kirovohrad: POLIUM, 464.
- Bilyk, N. I. (2005). Modeliuvannia protsesu navchannia v systemi pidvyshchennia kvalifikatsii vchyteliv. Kyiv: Tsentralnyi instytut pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity Akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy.
- Yezhova, O. V. (2014). Klasyfikatsiia modelei v pedahohichnykh doslidzhenniakh. Naukovi zapysky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, 5, 202–207.
- Kravchenko, V. (2016). Modelling the Professional Training of Higher School Teachersunder the Education Modernisation. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 51, 194–207.
- Lazariev, M. I. (2003). Polisystemne modeliuvannia zmistu tekhnolohii navchannia zahalnoinzhenernykh dystsyplin. Kharkiv: Vyd-vo NFaU, 356.
- Lodatko, Ye. O. (2010). Modeliuvannia pedahohichnykh system i protsesiv. Sloviansk: SDPU, 148.
- Meshchaninov, O. P. (2005). Suchasni modeli rozvytku universytetskoi osvity v Ukraini: teoriia i metodyka. Kyiv, 509.
- Semenova, A. V. (2009). Paradyhmalne modeliuvannia u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv. Odesa: Yurydychna literatura, 504.
- Yakubovski, M. A. (2004). Teoretyko-metodolohichni osnovy matematychnoho modeliuvannia profesiinoi diialnosti vchytelia. Kyiv, 40.
- Campbell, T., Oh, P. S., Maughn, M., Kiriazis, N., Zuwallack, R. (2015). A Review of Modeling Pedagogies: Pedagogical Functions, Discursive Acts, and Technology in Modeling Instruction. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 11 (1), 159–176. doi: http://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1314a
- Walat, W. (2004). Modelowanie podręczników techniki-informatyki. Rzeszów: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 321.
- Trakaliuk, O. L., Iagupov, V. V. (2013). Model razvitiia spetcialnoi kompetentnosti dolzhnostnykh litc kadrovykh organov Vooruzhennykh sil Ukrainy. Vestnik Udmurtskogo universiteta. Filosofiia. Sotciologiia. Psikhologiia. Pedagogika, 4, 67–74.
- Iagupov, V. V. (2013). Modelirovanie professionalnoi kompetentnosti vypusknikov professionalnykh uchebnykh zavedenii. Novі tekhnologіi navchannia, 76, 144–152.
- Pohrebniak, D. V. (2019). Pedahohichne modeliuvannia rozvytku fakhovoi kompetentnosti nachalnykiv fizychnoi pidhotovky i sportu viiskovykh chastyn Zbroinykh syl Ukrainy u systemi pisliadyplomnoi osvity. Innovatsiina pedahohika, 18 (2), 67–72.
- Sierra, R. (2008). Modelo teórico para el diseño de una estrategia pedagógica en la educación primaria y secundaria básica. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Ciudad de La Habana, 202.
- Podlasyi, I. P. (2003). Pedagogika. Book. 1: Obshchie osnovy. Protcess obucheniia. Moscow: VLADOS.
- Yahupov, V., Kyva, V. (2019). Pedagogical modelling of development of information and communication competence of professors of distance learning military education system. Applied Researches in Technics, Technologies and Education, 7 (3), 224–232. doi: http://doi.org/10.15547/artte.2019.03.007
- Bielikov, I. O. (2021). Criteria and indicators of diagnosis of formation of organizational competence in future specialists in physical culture and sports of the Armed Forces of Ukraine. Innovate Pedagogy, 38, 94–101. doi: https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/38.19
- Yahupov, V. V.; Dubaseniuk, O. A. (Ed.) (2016). Profesiina sub’iektnist, sub’iekt viiskovo-profesiinoi diialnosti yak intehralnyi rezultat profesiinoi pidhotovky ofitseriv. Teoriia i praktyka profesiinoi maisternosti v umovakh tsilozhyttievoho navchannia. Zhytomyr: Vyd-vo Ruta, 223–233.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Illia Bielikov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.