Теоретико-методичні основи використання цифрових технологій у формуванні екологічної компетентності здобувачів освіти

Автор(и)

  • Людмила Петрівна Міронець Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0000-0002-9741-7157
  • Світлана Вікторівна Толочко Національна академія педагогічних наук України , Україна https://orcid.org/0000-0002-9262-2311

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.274849

Ключові слова:

здобувач освіти, цифрові технології, науково-методичний інструментарій, онлайн-платформи, мобільні застосунки

Анотація

Стаття містить результати наукових досліджень щодо теоретико-методичних основ використання цифрових технологій у формуванні екологічної компетентності здобувачів освіти. Метою дослідження визначено проведення аналізу теоретико-методичних основ використання цифрових технологій у формуванні екологічної компетентності здобувачів освіти з метою створення методичних рекомендацій педагогам для провадження дистанційного та змішаного навчання. Проаналізовано особливості використання цифрових технологій у формуванні екологічної компетентності здобувачів освіти (активізація навчання завдяки використанню привабливих і швидкозмінюваних форм подання інформації, сприяння індивідуалізації навчання; взаємопов’язаність порцій інформації та тестових завдань; строга логічна послідовність, структурно-логічні схеми; виконання контрольних тестових завдань та вирішення поставлених задач; наявність декількох спроб, вивчення матеріалу заново або повторне виконання завдань). Досліджено характеристики онлайн-платформ для використання в процесі формування екологічної компетентності здобувачів освіти через їхні особливості, переваги й недоліки, зокрема Google Apps Education Edition, Google Classroom, Google Meets, Teams, Moodle, Zoom, Classtools, LearningApps, Edmodo тощо. Розроблено методику використання мобільних застосунків з екологічним змістом у формуванні екологічної компетентності здобувачів освіти через визначення способів їхньої інтеграції в навчально-пізнавальну діяльність, місця розташування (автономна робота в навчальному приміщенні чи дистанційно); частоти їхнього застосовування (підготовлений навчальний курс, проєкт з використанням мобільних технологій чи разова інтеграція в навчальне заняття у процесі опрацювання певної теми); створення та використання наявних мобільних додатків; застосування особистих мобільних пристроїв чи пристроїв закладів освіти

Біографії авторів

Людмила Петрівна Міронець, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедрa біології та методики навчання біології

Світлана Вікторівна Толочко, Національна академія педагогічних наук України

Доктор педагогічних наук

Інститут проблем виховання

Посилання

  1. Bohachkov, Yu. M., Burov, O. Yu., Dementiievska, N. P. et al.; Pinchuk, O. P. (Ed.) (2017). Elektronni sotsialni merezhi yak instrumenty suchasnoho navchalnoho seredovyshcha: hlosarii. PTNZ NAPN Ukrainy, 43.
  2. Ichanska, N. V. (2019). Optymalnyi vybir metodiv orhanizatsii internet-resursiv. Systemy upravlinnia, navihatsii ta zv’iazku, 3 (55), 104–109. doi: https://doi.org/10.26906/sunz.2019.3.104
  3. Bilous, V. (2018). Mobile educational applications in modern education. Osvitolohichnyi dyskurs, 1-2 (20-21), 353–362.
  4. Komar, B. V. (2020). Perevahy ta nedoliky vykorystannia mobilnykh dodatkiv v suchasnii osviti. Naukovo-doslidna robota studentiv yak chynnyk udoskonalennia profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia. Kharkiv, 19, 67–71.
  5. Skrypnyk, H. V. (2015). Vykorystannia mobilnykh dodatkiv dlia provedennia navchalnykh doslidzhen pid chas vyvchennia predmetiv pryrodnycho-matematychnoho tsyklu. Komp’iuter u shkoli ta sim’i, 3, 28−31.
  6. Da Silva Lima, J. V., dos Anjos Soares, B., Maran, B. M., Hyppolito, M. Â., Barbosa Reis, A. C. M. (2022). COVID-19 and the adaptation to emergency remote teaching: a scoping reviewс. Medicina, 55 (4). doi: https://doi.org/10.11606/issn.2176-7262.rmrp.2022.196129
  7. Özdemir, H. F., Toraman, Ç., Korkmaz, G. (2022). Are Academics Satisfied with the Measurement and Evaluation Practices Applied During Emergency Remote Teaching due to COVID-19? Educational Process International Journal, 11 (4), 27–52. doi: https://doi.org/10.22521/edupij.2022.114.2
  8. Tuason, Ma. T., Güss, C. D., Boyd, L. (2021). Thriving during COVID-19: Predictors of psychological well-being and ways of coping. PLOS ONE, 16 (3), e0248591. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0248591
  9. Erlam, G. D., Garrett, N., Gasteiger, N., Lau, K., Hoare, K., Agarwal, S., Haxell, A. (2021). What Really Matters: Experiences of Emergency Remote Teaching in University Teaching and Learning During the COVID-19 Pandemic. Frontiers in Education, 6. doi: https://doi.org/10.3389/feduc.2021.639842
  10. MLE–Mobile Learning Engine. Available at: http://mle.sourceforge.net
  11. Tomchuk, M., Khrolenko, M., Volokhata, K., Bakka, Yu., Ieresko, O., Kambalova, Ya. (2022). Information technologies in the formation of environmental consciousness in future professionals. International Journal of Computer Science and Network Security, 22 (1), 331–339. doi: https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.1.47
  12. Cioruta, B., Coman, M. (2019). From enviromatics to sustainable informatics:beyond the definition and conceptual delimitations. Ecological Safety and Balanced Use of Resources, 1 (19), 7–18. doi: https://doi.org/10.31471/2415-3184-2019-1(19)-7-18
  13. Cioruţa, A.-A., Cioruţa, B. (2016). Regarding the population dynamics investigation using environmental information systems. Scientific research and education in the air force, 18 (1), 411–416. doi: https://doi.org/10.19062/2247-3173.2016.18.1.56
  14. Bobryts’ka, V. I., Prots’ka, S. M. (2018). Formation of professional competencies of the future teachers by means of a computer-based methodology: investigational approach. Information Technologies and Learning Tools, 67 (5), 121–133. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v67i5.2307
  15. Tolochko, S. V., Bordiuh, N. S., Mironets, L. P. (2022). Znaiu. Vmiiu. Diiu. Kropyvnytskyi: Imeks-LTD, 121.
  16. Pozdniakova, T., Tymchyna, V. (2018). Vykorystannia servisu Learning Apps dlia stvorennia interaktyvnykh dydaktychnykh vprav do urokiv biolohii. Nova pedahohichna dumka, 1, 67–75.
  17. Stepanyuk, A., Mironets, L., Olendr, T., Tsidylo, I., Kormer, M. (2022). Integrated Use of the LearningApps.org Resourse and Information Devices in the Process of Biology School Course Studying. Proceedings of the 1st Symposium on Advances in Educational Technology, 2, 452–465. doi: https://doi.org/10.5220/0010932800003364
  18. Santos, I. M., Bocheco, O. (2016). Exploring BYOD Usage in the Classroom and Policies. International Journal of Information and Communication Technology Education, 12 (4), 51–61. doi: https://doi.org/10.4018/ijicte.2016100105
  19. Tolochko, S. (2022). The ecological paradigm in the polyparadigmal educational space. Society and universum sciences: dynamics and development: Collective Scientific Monograph. Dallas: Primedia eLaunch LLC, 81–88. doi: https://doi.org/10.36074/sausdad.ed-1.07
  20. Tolochko, S., Bordіug, N., Les, T. (2022). Content, forms and methods of building the environmental competence of education recipients on the basis of axiology. ScienceRise: Pedagogical Education, 2 (47), 20–26. doi: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.254668
  21. Tolochko, S., Bordіug, N., Les, T. (2022). Features of formation of environmental competence of education seekers in the context of preventing environmental pollution during war. ScienceRise: Pedagogical Education, 3 (48), 4–10. doi: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.257021
  22. Sowton, Ch. (2021). Teaching in challenging circumstances. Cambridge University Press, 232.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-31

Як цитувати

Міронець, Л. П., & Толочко, С. В. (2023). Теоретико-методичні основи використання цифрових технологій у формуванні екологічної компетентності здобувачів освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (1(52), 10–16. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.274849

Номер

Розділ

Педагогічна освіта