Візуалізація дистаційного навчання
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.275389Ключові слова:
дистанційне навчання, педагогічні працівники, післядипломна освіта, візуалізація дистанційного навчання, цифрові інструментиАнотація
Стаття присвячена висвітленню проблем створення візуального супроводу дистанційного навчання педагогічних працівників в умовах післядипломної освіти. Розглянуто сучасний досвід з підготовки педагогів до створення візуалізації дистанційного навчання вчителів в післядипломній освіті. Приділено увагу проблемам дистанційного навчання, описано досвід організації курсів підвищення кваліфікації, впровадження тематичних, авторських курсів для вчителів закладів загальної середньої освіти та закладів фахової передвищої освіти. Подано опис змісту підготовки педагогів на дистанційних авторських курсах підвищення кваліфікації. Подано опис підготовки візуального ряду для проведення дистанційного навчання вчителів в системі післядипломної освіти. Розглянуто особливості використання сучасних цифрових інструментів та технології створення електронних матеріалів для організації дистанційного навчання. Подано опис використання систем відеоконференцій в дистанційному навчанні, описано приклади створення відеоматеріалів для проведення дистанційних занять. Описано досвід організації дистанційних занять та подано опис типів занять в дистанційному навчанні.
Подано перелік проблем педагогічної спільноти в процесі організації дистанційного навчання в кризових умовах. Виокремлено проблеми та потреби професійного вдосконалення педагогів, які можна вирішити в період підвищення кваліфікації в системі післядипломної освіти.
Описано результати досліджень в системі післядипломної освіти, які демонструють розв'язання проблем візуалізації дистанційного навчання на основі проведення авторських курсів підвищення кваліфікації. Визнано змістовне наповнення дистанційного, мережевого, електронного навчання педагогів, добір ефективних технологій підготовки візуального супроводу для проведення занять в дистанційному форматі
Посилання
- Liakhotskoi, L. L. (Ed.) (2017). Orhanizatsiia osvitnoho protsesu v zakladakh pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity z vykorystanniam elektronnykh tekhnolohii navchannia. Kyiv, 198.
- Zhaldak, M. I., Lapinskyi, V. V., Shut, M. I. (2004). Komp’iuterno-oriientovani zasoby navchannia matematyky, fizyky, informatyky. Kyiv: Dinit, 182.
- Hrytsenko, V. I. (2005). Suspilstvo v informatsiinu epokhu: realii i perspektyvy rozvytku. Visnyk NAN Ukrainy, 6, 28–32.
- Perraton, H.; Sewart, D., Keegan, D., Holmberg, B. (Eds.) (1988). A theory for distance education. Distance education: International perspectives. New York: Routledge, 34–45.
- Plummer, D. C., Cearley, D. W., Smith, D. M. (2008). Cloud Computing Confusion Leads to Opportunity. Report No. G00159034. – Gartner Group. Available at: http://www.gartner.com/it/content/868800/868812/cloud_computing_confusion.pdf
- Quendler, E., Lamb, M. (2016). Learning as a lifelong process – meeting the challenges of the changing employability landscape: competences, skills and knowledge for sustainable development. International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, 26 (3), 273–293. doi: https://doi.org/10.1504/ijceell.2016.078447
- Boyd, G.; Keegan, D. (Ed.) (1993). A theory of distance education for the cyberspace era. Theoretical principles of distance education. London: Routledge, 234–253.
- Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia (2013). Nakaz MON Ukrainy № 466. 25.04.2013. Available at: https://osvita.ua/legislation/Dist_osv/2999/
- Bykova, V. Yu., Kukharenka, V. M. (Eds.) (2008). Tekhnolohiia stvorennia dystantsiinoho kursu. Kyiv: Milenium, 324.
- Bezuhlyi, D. S., Yurchenko, A. O., Udovychenko, O. M. (2018). Review of tools of computer visualization to support educational material. Science and Education a New Dimension, VI (153 (63)), 11–14. doi: https://doi.org/10.31174/send-pp2018-153vi63-02
- Bilousova, L. I., Zhytienova, N. V. (2016). Vizualizatsiia navchalnoho materialu z vykorystanniam tekhnolohii skraibinh u profesiinii diialnosti vchytelia. Fyzyko-matematycheskoe obrazovanye, 1 (7), 39–47.
- Kondratova, L. H. (2022). Organization of distance learning in conditions of maritime. The Russian-Ukrainian war (2014–2022): historical, political, cultural-educational, religious, economic, and legal aspects. Riga: Baltija Publishing, 734–740. doi: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-223-4-88
- Silkova, O. V., Lobach, N. V. (2018). Pedahohichna tekhnolohiia vizualizatsii navchalnoi informatsii. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova, 62, 180–183.
- Semenikhina, O. V., Drushliak, M. H. (2016). Vizualizatsiia znan yak aktualnyi zapyt informatsiinoho suspilstva do sfery osvity. Innovatsiini tekhnolohii v protsesi pidhotovky fakhivtsiv. Vinnytsia, 156–160.
- Bilousova, L. I., Zhytienova, N. V. (2016). Vizualizatsiia navchalnoho materialu z vykorystanniam tekhnolohii skraibinh u profesiinii diialnosti vchytelia. Fyzyko-matematycheskoe obrazovanye, 1 (7), 39–47.
- Kondratova, L. H. (2019). Dystantsiinyi kurs «Metodyka vykladannia mystetstva v pochatkovii shkoli na zasadakh NUSh» yak zasib profesiinoho samorozvytku vchytelia mystetstva. Mystetstvo ta osvita, 3, 50–53.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Lyudmila Kondratova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.