Технології дистанційного навчання у вищому навчальному закладі: досвід використання та реалізації навчальних курсів у навчальному процесі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.275501

Ключові слова:

технологія дистанційного навчання, інформаційні технології, дистанційне навчання, персональні навчальні системи (ПНС), електронне навчання, Moodle, системи управління навчанням

Анотація

Технології дистанційного навчання посідають міцну позицію в системі вищої освіти: вони можуть слугувати інструментальною основою під час організації дистанційного навчання, їх можна активно використовувати в поєднанні з традиційними формами та методами навчання, а також для побудови мережевої взаємодії вишу з організаціями роботодавців. Накопичено великий досвід використання технологій дистанційного навчання викладачами ВНЗ під час роботи зі студентами, який потребує переосмислення.

Метою цього дослідження було показати, як освітня платформа типу "Персональні навчальні системи КНЕУ ім. С. Кузнеця" може бути використана для надання освітніх послуг в умовах непередбачуваних бар'єрів у сучасних обставинах в Україні, обґрунтувати значущість і доцільність розробки й упровадження курсів дистанційного навчання на даній платформі для підвищення ефективності використання дистанційного навчання.

У роботі розкрито значущість використання технологій дистанційного навчання в навчальному процесі. Дистанційне навчання пропонує безліч переваг, таких як географічне розмаїття, оперативність, наступність, індивідуальний підхід і персональна програма. Проаналізовано досвід застосування технологій дистанційного навчання на прикладі Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця. Конкретизовано наявні труднощі використання технологій дистанційного навчання. Прописано алгоритм використання системи дистанційного навчання Moodle як інструментального середовища для розробки онлайн-курсів викладачами, що вирізняється функціоналом, гнучкістю, надійністю та простотою застосування.

Проте система освіти України має надолужити згаяне щодо фундаментальності, яка лежить в основі курсів дистанційного навчання. Для забезпечення ефективності дистанційного навчання необхідно готувати висококваліфікований викладацький склад, здатний працювати зі студентами в дистанційному режимі; забезпечувати студентів оновленими навчальними матеріалами, а курси мають бути всебічними, захопливими і легкими для розуміння. Проте перспективи в цій сфері освіти в Україні очевидні

Біографія автора

Оксана Юріївна Коваленко, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics

Кадидат філологічних наук, доцент

Кафедра “Педагогіки, іноземної філології та перекладу”

Посилання

  1. Holubnycha, L., Baibekova, L. (2020). Modern Technologies for University Students’ Language Learning in Pandemic. Postmodern Openings, 11 (2), 59–65. doi: https://doi.org/10.18662/po/11.2/158
  2. Documentation. MoodleDocs 3.9 (2021). MOODLE. Available at: https://docs.moodle.org/39/en/Main_page
  3. Kolbina, T., Oleksenko, O. (2020). Implementation of Distance Learning in Ukraine. Educational Challenges, 25 (1), 46–54. doi: https://doi.org/10.34142/2709-7986.2020.25.1.04
  4. Kostikova, I., Miasoiedova, S. (2022). E-Learning Teaching: Supportive Online Course ‘English Fastpass.’ Educational Challenges, 27 (2), 91–104. doi: https://doi.org/10.34142/2709-7986.2022.27.2.07
  5. The 2021/22 state of technology in education report. Promethean World. (2021). Promethean Blog. Available at: https://resourced.prometheanworld.com/us/technology-education-industry-report/
  6. Global skills report. Coursera's Skills Reports (2022). Coursera. Available at: https://www.coursera.org/skills-reports/global?utm_cta_location_source=main-nav&utm_cta_text=global-skills
  7. th Annual Educator confidence report. Education and Learning Technology Company (2022). Houghton Mifflin Harcourt. Available at: https://www.hmhco.com/educator-confidence-report#connection-0
  8. Global E-learning market 2018-2023: Market is expected to reach $65.41 billion. PR Newswire UK provides press release distribution, targeting, monitoring, and marketing services (2018). Research, & Markets. Available at: https://www.prnewswire.co.uk/news-releases/global-e-learning-market-2018-2023-market-is-expected-to-reach-6541-billion-672118233.html
  9. Sadeghi, M. (2019). A Shift from Classroom to Distance Learning: Advantages and Limitations. International Journal of Research in English Education, 4 (1), 80–88. doi: https://doi.org/10.29252/ijree.4.1.80
  10. Umryk, M. A. (2015). Organization of distance learning for meeting the needs of modern students. Information Technologies and Learning Tools, 45 (1), 146. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v45i1.1175
  11. Borova, T., Chekhratova, O., Marchuk, A., Pohorielova, T., Zakharova, A. (2021). Fostering Students’ Responsibility and Learner Autonomy by Using Google Educational Tools. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13 (3), 73–94. doi: https://doi.org/10.18662/rrem/13.3/441
  12. Hontarenko, I. (2021). Peculiarities in Distance Learning of Foreign Language Using Moodle Platform. Educational Challenges, 26 (2), 52–62. doi: https://doi.org/10.34142/2709-7986.2021.26.2.05
  13. Johnson, N., Veletsianos, G., Seaman, J. (2020). U.S. Faculty and Administrators’ Experiences and Approaches in the Early Weeks of the COVID-19 Pandemic. Online Learning, 24 (2). doi: https://doi.org/10.24059/olj.v24i2.2285
  14. Nenko, Y., Кybalna, N.,Snisarenko, Y. (2020). The COVID-19 Distance Learning: Insight from Ukrainian students. Revista Brasileira de Educação Do Campo, 5, 1–19. doi: https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8925
  15. Ilchenko, S., Myshyna, N., Fialkovska, A. (2022). Advantages and disadvantages of distance education in teaching clinical discipline to students of the medical university. ScienceRise: Pedagogical Education, 5 (50), 17–22. doi: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.264792
  16. Dovbenko, S. Yu. (2022). The implementation of distance learning in a war situation based on the experience of Ukrainian schools. Innovate Pedagogy, 1 (52), 107–111. doi: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2022/52.1.20
  17. Burac, M. A. P., Fernandez, J. M., Cruz, M. M. A., Cruz, J. D. (2019). Assessing the impact of e-learning system of higher education institution’s instructors and students. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 482, 012009. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/482/1/012009
  18. Mukhametzyanov, I. (2022). Distance Learning During the Pandemic. Organizational and Managerial Problems. 2022 2nd International Conference on Technology Enhanced Learning in Higher Education (TELE). doi: https://doi.org/10.1109/tele55498.2022.9801008
  19. Chekhratova, O., Kovalenko, O., Petrenko, V., Pohorielova, T., Ved, T. (2022). Developing students’ autonomy and responsibility via promoting digital and media literacy in an English-language classroom. Revista Amazonia Investiga, 11 (52), 15–23. doi: https://doi.org/10.34069/ai/2022.52.04.2
  20. Matviichuk, L., Ferilli, S., Hnedko, N. (2022). Study of the Organization and Implementation of E-Learning in Wartime Inside Ukraine. Future Internet, 14 (10), 295. doi: https://doi.org/10.3390/fi14100295
  21. Hodges, C. B., Moore, S. L., Lockee, B. B., Aaron Bond, M., Jewett, A. (2020). An Instructional Design Process for Emergency Remote Teaching. Radical Solutions for Education in a Crisis Context, 37–51. doi: https://doi.org/10.1007/978-981-15-7869-4_3
  22. Polianovskyi, H., Zatonatska, T., Dluhopolskyi, O., Liutyi, I. (2021). Digital and Technological Support of Distance Learning at Universities under COVID-19 (Case of Ukraine). Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13 (4), 595–613. doi: https://doi.org/10.18662/rrem/13.4/500
  23. Traxler, J. (2018). Distance Learning – Predictions and Possibilities. Education Sciences, 8 (1), 35. doi: https://doi.org/10.3390/educsci8010035
  24. Coman, C., Țîru, L. G., Meseșan-Schmitz, L., Stanciu, C., Bularca, M. C. (2020). Online Teaching and Learning in Higher Education during the Coronavirus Pandemic: Students’ Perspective. Sustainability, 12 (24), 10367. doi: https://doi.org/10.3390/su122410367
  25. Bielikov, I. (2022). Pedagogical modeling of the formation of organizational competence in future specialists in physical culture and sports of the Armed Forces of Ukraine. ScienceRise: Pedagogical Education, 5 (50), 4–8. doi: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.265102
  26. Datsenko, V., Khobotova, E. (2022). Using the MOODLE distance learning system for teaching the discipline of Chemistry in a technical educational institution. Bulletin of Kharkov National Automobile and Highway University, 98, 153. doi: https://doi.org/10.30977/bul.2219-5548.2022.98.0.153
  27. Polozhennia pro personalni navchalni systemy v Kharkivskomu natsionalnomu ekonomichnomu universyteti imeni Semena Kuznetsia (2020). Kharkiv. Available at: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/12/Polozhennya-pro-PNS.pdf
  28. Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu iz zastosuvanniam tekhnolohii dystantsiinoho navchannia v Kharkivskomu natsionalnomu ekonomichnomu universyteti imeni Semena Kuznetsia (2020). Kharkiv. Available at: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/02/Polozhennya-pro-organ-navch-protsesu.pdf
  29. Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu u Kharkivskomu natsionalnomu ekonomichnomu universyteti imeni Semena Kuznetsia (2020). Kharkiv. Available at: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/12/Polozhennya-pro-organizatsiyu-osvitnogo-protsesu-u-HNEU.pdf
  30. Polozhennia pro orhanizatsiiu otsiniuvannia rezultativ navchannia ta yakosti vyshchoi osvity iz zastosuvanniam tekhnolohii dystantsiinoho navchannia v Kharkivskomu natsionalnomu ekonomichnomu universyteti imeni Semena Kuznetsia. (2020). Kharkiv. Available at: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/05/Polozhennya-pro-organizatsiyu-otsinyuvannya-rezultativ-navchannya-Dyst.-tehnologiyi.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-31

Як цитувати

Коваленко, О. Ю. (2023). Технології дистанційного навчання у вищому навчальному закладі: досвід використання та реалізації навчальних курсів у навчальному процесі. ScienceRise: Pedagogical Education, (1(52), 23–29. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.275501

Номер

Розділ

Педагогічна освіта