Технології дистанційного навчання у вищому навчальному закладі: досвід використання та реалізації навчальних курсів у навчальному процесі
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.275501Ключові слова:
технологія дистанційного навчання, інформаційні технології, дистанційне навчання, персональні навчальні системи (ПНС), електронне навчання, Moodle, системи управління навчаннямАнотація
Технології дистанційного навчання посідають міцну позицію в системі вищої освіти: вони можуть слугувати інструментальною основою під час організації дистанційного навчання, їх можна активно використовувати в поєднанні з традиційними формами та методами навчання, а також для побудови мережевої взаємодії вишу з організаціями роботодавців. Накопичено великий досвід використання технологій дистанційного навчання викладачами ВНЗ під час роботи зі студентами, який потребує переосмислення.
Метою цього дослідження було показати, як освітня платформа типу "Персональні навчальні системи КНЕУ ім. С. Кузнеця" може бути використана для надання освітніх послуг в умовах непередбачуваних бар'єрів у сучасних обставинах в Україні, обґрунтувати значущість і доцільність розробки й упровадження курсів дистанційного навчання на даній платформі для підвищення ефективності використання дистанційного навчання.
У роботі розкрито значущість використання технологій дистанційного навчання в навчальному процесі. Дистанційне навчання пропонує безліч переваг, таких як географічне розмаїття, оперативність, наступність, індивідуальний підхід і персональна програма. Проаналізовано досвід застосування технологій дистанційного навчання на прикладі Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця. Конкретизовано наявні труднощі використання технологій дистанційного навчання. Прописано алгоритм використання системи дистанційного навчання Moodle як інструментального середовища для розробки онлайн-курсів викладачами, що вирізняється функціоналом, гнучкістю, надійністю та простотою застосування.
Проте система освіти України має надолужити згаяне щодо фундаментальності, яка лежить в основі курсів дистанційного навчання. Для забезпечення ефективності дистанційного навчання необхідно готувати висококваліфікований викладацький склад, здатний працювати зі студентами в дистанційному режимі; забезпечувати студентів оновленими навчальними матеріалами, а курси мають бути всебічними, захопливими і легкими для розуміння. Проте перспективи в цій сфері освіти в Україні очевидні
Посилання
- Holubnycha, L., Baibekova, L. (2020). Modern Technologies for University Students’ Language Learning in Pandemic. Postmodern Openings, 11 (2), 59–65. doi: https://doi.org/10.18662/po/11.2/158
- Documentation. MoodleDocs 3.9 (2021). MOODLE. Available at: https://docs.moodle.org/39/en/Main_page
- Kolbina, T., Oleksenko, O. (2020). Implementation of Distance Learning in Ukraine. Educational Challenges, 25 (1), 46–54. doi: https://doi.org/10.34142/2709-7986.2020.25.1.04
- Kostikova, I., Miasoiedova, S. (2022). E-Learning Teaching: Supportive Online Course ‘English Fastpass.’ Educational Challenges, 27 (2), 91–104. doi: https://doi.org/10.34142/2709-7986.2022.27.2.07
- The 2021/22 state of technology in education report. Promethean World. (2021). Promethean Blog. Available at: https://resourced.prometheanworld.com/us/technology-education-industry-report/
- Global skills report. Coursera's Skills Reports (2022). Coursera. Available at: https://www.coursera.org/skills-reports/global?utm_cta_location_source=main-nav&utm_cta_text=global-skills
- th Annual Educator confidence report. Education and Learning Technology Company (2022). Houghton Mifflin Harcourt. Available at: https://www.hmhco.com/educator-confidence-report#connection-0
- Global E-learning market 2018-2023: Market is expected to reach $65.41 billion. PR Newswire UK provides press release distribution, targeting, monitoring, and marketing services (2018). Research, & Markets. Available at: https://www.prnewswire.co.uk/news-releases/global-e-learning-market-2018-2023-market-is-expected-to-reach-6541-billion-672118233.html
- Sadeghi, M. (2019). A Shift from Classroom to Distance Learning: Advantages and Limitations. International Journal of Research in English Education, 4 (1), 80–88. doi: https://doi.org/10.29252/ijree.4.1.80
- Umryk, M. A. (2015). Organization of distance learning for meeting the needs of modern students. Information Technologies and Learning Tools, 45 (1), 146. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v45i1.1175
- Borova, T., Chekhratova, O., Marchuk, A., Pohorielova, T., Zakharova, A. (2021). Fostering Students’ Responsibility and Learner Autonomy by Using Google Educational Tools. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13 (3), 73–94. doi: https://doi.org/10.18662/rrem/13.3/441
- Hontarenko, I. (2021). Peculiarities in Distance Learning of Foreign Language Using Moodle Platform. Educational Challenges, 26 (2), 52–62. doi: https://doi.org/10.34142/2709-7986.2021.26.2.05
- Johnson, N., Veletsianos, G., Seaman, J. (2020). U.S. Faculty and Administrators’ Experiences and Approaches in the Early Weeks of the COVID-19 Pandemic. Online Learning, 24 (2). doi: https://doi.org/10.24059/olj.v24i2.2285
- Nenko, Y., Кybalna, N.,Snisarenko, Y. (2020). The COVID-19 Distance Learning: Insight from Ukrainian students. Revista Brasileira de Educação Do Campo, 5, 1–19. doi: https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8925
- Ilchenko, S., Myshyna, N., Fialkovska, A. (2022). Advantages and disadvantages of distance education in teaching clinical discipline to students of the medical university. ScienceRise: Pedagogical Education, 5 (50), 17–22. doi: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.264792
- Dovbenko, S. Yu. (2022). The implementation of distance learning in a war situation based on the experience of Ukrainian schools. Innovate Pedagogy, 1 (52), 107–111. doi: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2022/52.1.20
- Burac, M. A. P., Fernandez, J. M., Cruz, M. M. A., Cruz, J. D. (2019). Assessing the impact of e-learning system of higher education institution’s instructors and students. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 482, 012009. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/482/1/012009
- Mukhametzyanov, I. (2022). Distance Learning During the Pandemic. Organizational and Managerial Problems. 2022 2nd International Conference on Technology Enhanced Learning in Higher Education (TELE). doi: https://doi.org/10.1109/tele55498.2022.9801008
- Chekhratova, O., Kovalenko, O., Petrenko, V., Pohorielova, T., Ved, T. (2022). Developing students’ autonomy and responsibility via promoting digital and media literacy in an English-language classroom. Revista Amazonia Investiga, 11 (52), 15–23. doi: https://doi.org/10.34069/ai/2022.52.04.2
- Matviichuk, L., Ferilli, S., Hnedko, N. (2022). Study of the Organization and Implementation of E-Learning in Wartime Inside Ukraine. Future Internet, 14 (10), 295. doi: https://doi.org/10.3390/fi14100295
- Hodges, C. B., Moore, S. L., Lockee, B. B., Aaron Bond, M., Jewett, A. (2020). An Instructional Design Process for Emergency Remote Teaching. Radical Solutions for Education in a Crisis Context, 37–51. doi: https://doi.org/10.1007/978-981-15-7869-4_3
- Polianovskyi, H., Zatonatska, T., Dluhopolskyi, O., Liutyi, I. (2021). Digital and Technological Support of Distance Learning at Universities under COVID-19 (Case of Ukraine). Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13 (4), 595–613. doi: https://doi.org/10.18662/rrem/13.4/500
- Traxler, J. (2018). Distance Learning – Predictions and Possibilities. Education Sciences, 8 (1), 35. doi: https://doi.org/10.3390/educsci8010035
- Coman, C., Țîru, L. G., Meseșan-Schmitz, L., Stanciu, C., Bularca, M. C. (2020). Online Teaching and Learning in Higher Education during the Coronavirus Pandemic: Students’ Perspective. Sustainability, 12 (24), 10367. doi: https://doi.org/10.3390/su122410367
- Bielikov, I. (2022). Pedagogical modeling of the formation of organizational competence in future specialists in physical culture and sports of the Armed Forces of Ukraine. ScienceRise: Pedagogical Education, 5 (50), 4–8. doi: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.265102
- Datsenko, V., Khobotova, E. (2022). Using the MOODLE distance learning system for teaching the discipline of Chemistry in a technical educational institution. Bulletin of Kharkov National Automobile and Highway University, 98, 153. doi: https://doi.org/10.30977/bul.2219-5548.2022.98.0.153
- Polozhennia pro personalni navchalni systemy v Kharkivskomu natsionalnomu ekonomichnomu universyteti imeni Semena Kuznetsia (2020). Kharkiv. Available at: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/12/Polozhennya-pro-PNS.pdf
- Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu iz zastosuvanniam tekhnolohii dystantsiinoho navchannia v Kharkivskomu natsionalnomu ekonomichnomu universyteti imeni Semena Kuznetsia (2020). Kharkiv. Available at: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/02/Polozhennya-pro-organ-navch-protsesu.pdf
- Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu u Kharkivskomu natsionalnomu ekonomichnomu universyteti imeni Semena Kuznetsia (2020). Kharkiv. Available at: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/12/Polozhennya-pro-organizatsiyu-osvitnogo-protsesu-u-HNEU.pdf
- Polozhennia pro orhanizatsiiu otsiniuvannia rezultativ navchannia ta yakosti vyshchoi osvity iz zastosuvanniam tekhnolohii dystantsiinoho navchannia v Kharkivskomu natsionalnomu ekonomichnomu universyteti imeni Semena Kuznetsia. (2020). Kharkiv. Available at: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/05/Polozhennya-pro-organizatsiyu-otsinyuvannya-rezultativ-navchannya-Dyst.-tehnologiyi.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Oksana Kovalenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.